Skoda Enyaq. Γιατί σήκωσαν τα χέρια ψηλά στo τεστ ενεργητικής ασφάλειας; (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

Το Skoda Enyaq, το νέο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, υπεβλήθη στα συνήθη τεστ αλλαγής λωρίδας από το ισπανικό κανάλι km77.com. Και ίσως είναι από τις ελάχιστες φορές που οι έμπειροι δοκιμαστές σήκωσαν τα χέρια ψηλά. Κυριολεκτικά

Škoda Enyaq

Ακραία και απότομη υπερστροφή για το νέο Skoda Enyaq. Ειδικά στην τελική φάση της δοκιμασίας της αλλαγής λωρίδας; Δε συμβαίνει συχνά


Το Skoda Enyaq είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της εταιρείας

Βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του γκρουπ της VW και χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά μοντέλα της. Για παράδειγμα, στο VW ID 4.

- Διαφήμιση-

Ενημερωτικά, πριν λίγους μόλις μήνες έκανε την εμπορική του πρεμιέρα στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τα €29,942 σε συνδυασμό με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Οι δοκιμασίες στα τεστ

Σύμφωνα με τις δοκιμές του ισπανικού καναλιού 77.com το οποίο πραγματοποιεί συστηματικά τα γνωστά τεστ ενεργητικής ασφάλειας, το Skoda Enyaq της δοκιμής ήταν αυτό της βασικής έκδοσης με την μπαταρία των 58kWh απόδοσης 179 ίππων.

Κατά την πρώτη απόπειρα με ταχύτητα εισόδου τα 77 km/h, το ηλεκτρικό SUV ήταν σε γενικές γραμμές εύκολο στον έλεγχό του και χωρίς να προκαλεί ανασφάλειες.

Παρόλα αυτά, ήδη σ΄αυτήν την πρώτη προσπάθεια, ο οδηγός σημειώνει πως αισθάνθηκε ότι το ESC (το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας) δε θα επιβράδυνε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του ελιγμού και θα ήταν δύσκολος ο έλεγχός του σε υψλή ταχύτητα.

Μετά τις πρώτες απόπειρες, «οι αντιδράσεις του Enyaq ήταν αισθητά χειρότερες. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών». Ο οδηγός κατάφερε να κάνει ένα ανέπαφο πέρασμα από τις κορίνες με ταχύτητα εισόδου μόλις στα 67 km/h, η οποία θεωρείται «ιδιαίτερα χαμηλή τιμή»


Ford Puma ST

Υπερστροφή rules

Όπως φαίνεται και στο βίντεο (1:13), το Skoda Enyaq αρχίζει να υπερστρέφει ήδη από το δεύτερο διάδρομο – κάτι που «δε συνηθίζεται σε τόσο χαμηλή ταχύτητα».

Skoda Enyaq test

Όπως σημειώνει ο δοκιμαστής, «αυτή η συμπεριφορά άρχισε να επιδεινώνεται και να γίνεται πιο εμφανής και λιγότερο προβλέψιμη» σε απόπειρες με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Κι αυτό γιατί, φυσιλογικά, όταν ένα αυτοκίνητο υπερστρέφει και αναλαμβάνει να σώσει την κατάσταση το ESP (ESC, στη γλώσσα της Skoda), συνήθως είναι εύκολο να το χειριστείς.

Εδώ, όμως, δε συμβαίνει καν αυτό. Και είναι μάλλον από τις ελάχιστες φορές που βλέπουμε κάποιον από τους έμπειρους οδηγούς (και πολύ γρήγορους στον έλεγχο του τιμονιού) απλώς να σηκώνουν απορημένοι τα χέρια ψηλά (1:38 στη ροή του βίντεο)

Δείτε το σχετικό οπτικοακουστικό. Μαζί με το πώς και το γιατί.



Photo: km77.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει