Škoda Kamiq. Το baby SUV με τιμή και ενδιαφέρον

Post date:

Author:

Category:

Το Škoda Kamiq, το πρώτο compact SUV των Τσέχων, μπαίνει δυναμικά στην ελληνική αγορά. Ευρύχωρο, ασφαλές και προσιτό. Αυτά είναι όσα πρέπει να ξέρετε

Škoda Kamiq

Η Škoda φαίνεται να είναι κάτι σαν μελέτη αναφοράς για το πώς μετατρέπεις ένα πάλαι ποτέ κομμουνιστικό απολίθωμα σε επιχειρηματική κερδοφορία προς όφελος της μάζας. Το Škoda Kamiq είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα


Φυσικά, οι Τσέχοι δεν ήταν μόνοι τους στη μετεξέλιξη της σημαντικής για αυτούς μάρκας. Από «πάνω» φρόντισε την επιστασία και το σχετικό νόου-χάου, η «μαμά» VW που είδε το νέο της τέκνο να πουλάει κάθε χρόνο και περισσότερο

Όταν το μόνο παλιό είναι το σήμα

Το μόνο που έχει μείνει απ΄το παρελθόν είναι αυτό το τελείως ντεμοντέ πράσινο λογότυπο του σήματός της. Βαθύτατα πιστεύω πως χρειάζεται άμεσο γραφιστικό φέις-λιφτ. 

Τέλος πάντων, το πιο πρόσφατο παράδειγμα της ολικής αναδόμησης της εταιρείας είναι το Kamiq. Ναι, η Škoda έχει ένα σχετικό κόλλημα με ονόματα που περιέχουν το κάπα. Βλέπε, Karoq (το μεσαίο της SUV), Kodiaq (το μεγάλο της) και τώρα το Kamiq. Το μικρό. Που δεν είναι και τόσο μικρό. Μια χαρά είναι για ένα ζευγάρι με δύο πιτσιρίκια. Μέχρι εκεί.

Οι τιμές

Το baby-SUV, λοιπόν, μπαίνει δυναμικά στην ελληνική αγορά με μια τιμή που θα βάλει αρκετούς να το σκεφτούν σοβαρά. Συγκεκριμένα, από €15,900 για την έκδοση Active με τον 1.0 TSI των 95 ίππων κάτω απ΄το καπό. Η επόμενη, πιο πλούσια έκδοση, είναι η Ambition που ορίστηκε στα €17,470. Ενώ αν κάποιος θέλει σχετικά περισσότερη ιπποδύναμη, τους 116 ίππους, θα χρειαστεί να αφαιρέσει απ’ το λογαριασμό του κάποια €18,600.

Σε κάθε περίπτωση, το Kamiq ξεκινά την εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα με τις δάφνες των πέντε αστέρων και της εντυπωσιακής επίδοσης 96% στην Προστασία Ενήλικων Επιβατών, στις δοκιμές του Euro NCAP. 

Στοιχείο που είναι σημαντικό USP (όπως λένε οι μαρκετίερς το ‘’Unique Selling Point’’) σε ένα αυτακίνητο που εκφράζει την είσοδο της μάρκας στην πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς. Ναι, ο κόσμος αγοράζει όλο και περισσότερα SUV. Μα τι έχουν πάθει όλοι;



Τα συστήματα ασφάλειας

Μ’ αυτά και μ΄ αυτά, στο βασικό εξοπλισμό του Kamiq περιλαμβάνονται συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως τα Lane Assist, Front Assist και Compact Emergency Brake αλλά και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision Brake) το οποίο εμποδίζει το Kamiq να κινηθεί με ανεξέλεγκτο τρόπο μετά από μία σύγκρουση. Χτύπα ξύλο.

Για να έχετε μια γενική εικόνα, το Škoda Kamiq λανσάρεται με πέντε διαφορετικούς κινητήρες με αποδόσεις που κυμαίνονται από 90 PS έως και 150 PS. Διαθέσιμα τρία σύνολα βενζίνης, ένας κινητήρας ντίζελ και -για πρώτη φορά στην οικογένεια των SUV της Skoda- ο κινητήρας φυσικού αερίου 1.0 G-TEC, διαθέσιμος στο τέλος της χρονιάς. 

Όλοι οι κινητήρες είναι άμεσου ψεκασμού και turbo, διαθέτουν ανάκτηση ενέργειας πέδησης καθώς και τεχνολογία Start/Stop, ενώ πληρούν τις τρέχουσες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP. 



Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης

Το Kamiq διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, οι οποίες, όπως λέει η επίσημη εισαγωγική, «ακόμα και η εισαγωγική , προσιτή έκδοση, η Active, έχει πλουσιότατο εξοπλισμό». Όπως ενδεικτικά:

• Αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός & κεφαλής τύπου κουρτίνας

• Μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου “Front Assist” με “City Emergency Brake” (αυτόματη πέδηση) και “Pedestrian Protection” (σύστημα αναγνώρισης πεζών)

• Σύστημα διατήρησης λωρίδας “Lane Assist”

• Σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call & υπηρεσίες πρόληψης

• LED φώτα ημέρας, πορείας και μεγάλης σκάλας, LED φλας ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες και LED πίσω φώτα 

• Κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό 

• Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω με λειτουργία άνεσης

• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες                                  

• Air conditioning με φίλτρο γύρης

• Δερμάτινο τιμόνι

• Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας

• Ηχοσύστημα Πολυμέσων “SWING” με οθόνη αφής 6,5″ HD + σύνδεση μέσω BLUETOOTH

• Χρωμιωμένο πλαίσιο μάσκας


Info/Photo: Škoda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει