Σοκ ή αναμενόμενο; Θεαματική πτώση πωλήσεων των EV

Post date:

Author:

Category:


Τον Αύγουστο που μας πέρασε η Γερμανία, η ισχυρή έδρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, είδε να μειώνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών κατά 70%. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και, πλέον, το διακύβευμα «ακουμπά»πολλές πλευρές

Πτώση πωλήσεων EV


Η πτώση πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων τροφοδοτήθηκε από την οικονομική αβεβαιότητα και τους νέους δασμούς της ΕΕ στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα. Tα τελευταία, έχοντας χαμηλότερο κόστος κατασκευής, προσελκύουν κοινό με τιμές στο σχετικά προσιτό άκρο της αγοράς. Αντίστοιχα στις ΗΠΑ φαίνεται πως οι πωλήσεις της Tesla είναι αυτές που πλήττονται περισσότερο


Με ιδιαιτέρως κομψή διατύπωση, γίνεται ένα χαμός τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές στην ευρωπϊκή αυτοκινητοβιομηανία. Γενικώς και εν συνόλω

Για παράδειγμα, οι Volkswagen (που ήδη αντιμετωπίζει θέματα με κλείσιμο εργοστασίων), BMW και  Renault, έχουν ήδη προτείνει την άρση των στόχων της ΕΕ για απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων θερμικών αυτοκινήτων μετά το 2025, καθώς η ρύθμιση θεωρείται αφενός μη ρεαλιστική και αφετέρου ικανή να προκαλέσει ένα ντόμινο αφόρητα υψηλών προστίμων

Πόσο υψηλά είναι τα πρόστιμα; Ο υπολογισμός των προστίμων προς τους κατασκευαστές έχει ως εξής: οι νέες ευρωπαϊκές ρήτρες απαιτούν από όλα τα νέα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα να μην εκπέμπουν περισσότερα περισσότερα από 93,6 g CO2 ανά χιλιόμετρο

Το FIAT 500e κάνει παύση εργασιών
Photo: FIAT

Έτσι, λοιπόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα τιμωρούνται με πρόστιμο της τάξης €95 για ΚΑΘΕ γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο πάνω από το όριο ανάμεσα στα μοντέλα της γκάμας τους. Μετά  πολλαπλασιάζετε αυτά τα €95 με τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα έχουν πωληθεί και τα ποσά είναι εξωπραγματικά

Πρακτικά; Από ένα σημείο και πέρα δεν συμφέρει να πουλάς. Αλλά αν δεν πουλάς αυτοκίνητα, κινδυνεύεις να κλείσεις. Ή αν δεν κλείσεις, να μειώσεις πολύ την παραγωγή. Μειώνοντας μετά την παραγωγή, ίσον λιγότερα εργατικά χέρια, μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην «αλυσίδα» και πάει λέγοντας.


EV Κατά: Το βάρος. Οι «σούμο» των ηλεκτρικών

«Παράλογα σχέδια»

Στο ίδιο πνεύμα ανησυχίας, λοιπόν, η Ιταλία προέτρεψε την ΕΕ να σταματήσει τα «παράλογα» σχέδιά της εν μέσω ανησυχιών για τους πολιτικούς και οικονομικούς κινδύνους που θα προέλθουν από κατάρρευση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε δε συνέχεια του τίτλου, η Γερμανία βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής κρίσης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να σημειώνουν θεαματική πτώση κατά 70% τον Αύγουστο του 2024.

Αυτό το γεγονός έχει πυροδοτήσει συζητήσεις τόσο στη Γερμανία όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να τηρήσει τους φιλόδοξους στόχους της για τη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας και μετακινήσεων.

Ένας από τους βασικούς λόγους για την πτώση αυτή είναι η λήξη των κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά EV (Electric Vehicle) στη Γερμανία, γεγονός που προκάλεσε δραματική μείωση στη ζήτηση.

Οι αγοραστές, οι οποίοι βασίζονταν στις επιδοτήσεις για να αντισταθμίσουν το υψηλό αρχικό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μείωσαν δραστικά το ενδιαφέρον τους για αυτά μόλις σταμάτησε η οικονομική κρατική στήριξη. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν από 86.000 τον Αύγουστο του 2023 σε μόλις 27.000 οχήματα τον αντίστοιχο μήνα του 2024.

Πέρα από την έλλειψη επιδοτήσεων, η οικονομική αστάθεια στη Γερμανία και η ανησυχία για την αύξηση του κόστους ενέργειας συνέβαλαν επίσης στην επιδείνωση της αγοράς.


10 πράγματα που μας αρέσουν στο νέο Volvo EX30

Οι Γερμανοί καταναλωτές φαίνονται επιφυλακτικοί στο να επενδύσουν σε νέα τεχνολογία, ιδιαίτερα όταν οι τιμές της ενέργειας αυξάνονται, γεγονός που καθιστά τη φόρτιση των οχημάτων πιο δαπανηρή.

Παράλληλα, η γενική πτώση στην αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, λόγω πληθωριστικών πιέσεων και οικονομικής αβεβαιότητας, επιδείνωσε την κατάσταση.

Η πτώση αυτή επηρεάζει όχι μόνο τη γερμανική αγορά αλλά και την ευρωπαϊκή, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη να μειώνονται κατά 43,9% τον ίδιο μήνα.

Αυτή η εξέλιξη εντείνει την πίεση στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν επίσης την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα από ξένες εταιρείες, ιδιαίτερα από την Κίνα, η οποία αυξάνει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 19
Photo: Δ. Μανώλαρος / 4Drivers

Σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική κυβέρνηση δέχεται πίεση να επανεξετάσει τις πολιτικές της για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να αποφευχθεί η απόκλιση από τους στόχους μείωσης των εκπομπών και η απώλεια της ηγετικής θέσης της χώρας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ιllustration: Business Insider


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει