Η σουλτάνα του στυλ: Για τη Maserati Levante

Post date:

Author:

Category:

Το ανανεωμένο SUV των ιταλών είναι επιβλητικό, γρήγορο και πανάκριβο. Και ίσως αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή της Maserati

Η σουλτάνα του στυλ: Για τη Maserati Levante

Αυτή είναι η πρώτη απόπειρα της Maserati στα «χωράφια» των SUV. Μοιάζει αντιφατική για το σπορ παρελθόν της, αλλά, πλέον, η Levante είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την μάρκα


Αυτή είναι η «Maserati των SUV», όπως εμφατικά γράφει η επίσημη ιστοσελίδα της. Οι παραδοσιακοί ιταλόφιλοι ίσως οικτίρουν τη νεότερη εξέλιξη της μάρκας. «Μα η Maserati, το κόσμημα της σπορ αυτοκίνησης, να βγάζει SUV;», αναρωτιούνται καθώς αναπολούν τις μέρες των σπορ καθαρόαιμων του παρελθόντος.

Στην άλλη όχθη, αυτήν του υπαρκτού ρεαλισμού, οι νέοι αγοραστές της Levante απολαμβάνουν τη νέα μορφή πραγμάτων. Ένα ιταλικό, πολυτελές υπερυψωμένο τετρακίνητο με σήμα την τρίαινα – το χαρακτηριστικό έμβλημα της Maserati.

Ταυτόχρονα, αποκτούν πρόσβαση στην αίγλη, τις επιδόσεις -από 390PS έως 590PS- αλλά και την πρακτικότητα ενός SUV. Πιθανότατα, θα αγνοούν τους ρομαντικούς που μεγάλωσαν με μία αφίσα της Bora στο δωμάτιό τους. Μπορεί και να τους «ρίχνουν» σε τελική ταχύτητα, κάποια βράδια σε ευρωπαϊκές autostrade ή autobahnen. Μπορεί και σε Εγνατία Οδό – αν και τα €101.860 της πιο προσιτής Levante στην ελληνική αγορά, την καθιστούν σπάνιο θέαμα.

Ενδιάμεσα των δύο πλευρών, των παραδοσιακών φίλων της μάρκας και των νεοεισελθόντων στην αφρόκρεμα, βρίσκεται η πιο καθοριστική πλευρά της αγοράς, οι marketeers. Αυτοί που εκτιμούν πως πολλοί υπάρχοντες πελάτες της Maserati Gran Sport επί ευρωπαϊκού εδάφους θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν το νέο τους προϊόν.

Η σουλτάνα του στυλ: Για τη Maserati Levant

Δέρμα, λογότυπα στα προσκέφαλα, διακριτικό μπάσο από τον τιμημένο V8 κινητήρα και αερανάρτηση. Κινητό ζεν αλά ιταλικά. Tο εσωτερικό της Levante δείχνει ακριβό, καλοφτιαγμένο και με σπορ αναφορές. Το θεϊκό 8τάχυτο κιβώτιο της γερμανικής ZF μαρτυρεί πως δεν υπάρχουν σύνορα στους προμηθευτές

Ζούμε στην εποχή όπου οικονομική υγεία σημαίνει να έχεις στη γκάμα σου ένα εντυπωσιακό SUV που πουλάει. Και στο δυτικό πολιτισμό, ό,τι πουλάει είναι καλό.

Ο κόσμος αγοράζει μετά μανίας SUV. Ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται είναι τέτοιο. Αν δείτε τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων, θα διαπιστώσετε την αλματώδη αύξηση των πωλήσεων των SUV στην Ελλάδα. Από Suzuki Jimny μέχρι Porsche Macan.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ιστορία της Maserati ως σπορ κατασκευαστή; Μάλλον καμία. Όμως, η Maserati επαναλαμβάνει ένα δοκιμασμένο πείραμα, αυτό των πετυχημένων SUV πoυ φέρνουν άμεσο ρευστό.

Συνέβη με τη δαιμονοποιημένη -εν μέσω μεταχρηματιστηριακής κρίσης- Cayenne αλλά και με τις σειρές X της BMW. Όπως και με τα SUV της Audi. Ή τη Volvo που έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι. Η αγορά έχει αλλάξει. 

Εν έτει 2019, λοιπόν, η Levante, αυτή η σουλτάνα του στυλ, όσο κι αν φαίνεται αντιφατικό ως προς την ιστορία της Maserati, είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την εταιρεία. 

Και αν μπορέσει, έστω έτσι, να αποκτήσει την ευμάρεια ώστε να ξαναφτιάξει τις σύγχρονες διαδόχους της θρυλικής Merac, της πανέμορφης Bora, της σκληροπυρυνικής ΜC12 ή και της κλασικής 3500 GT του μακρινού παρελθόντος, θα αποκαταστήσει και τη χαμένη της τιμή ως σπορ κατασκευαστή.

Η σουλτάνα του στυλ: Για τη Maserati Levante

Η Levante βασίζεται στο σασί των Ghibli/Quattroporte και μόλις βγήκε φρεσκαρισμένη από το κλασικό φέις-λιφτ που συνοδεύει τα αυτοκίνητα στο μέσον της ζωής τους. Επιβλητική, με τη χαρακτηριστική τρίαινα στο κέντρο της μάσκας, πληθωρικά 2.205 kg στη ζυγαριά αλλά και κινητήρας βενζίνης με κοινά στοιχεία από τη Ferrari 488 Italia. Παρεμπιπτόντως, βγαίνει και σε ντίζελ – ναι, το πετρέλαιο δεν «πέθανε» ακόμη

Photo: Maserati

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει