Θες καλή μεταπώληση; Πάρε σπορ αυτοκίνητο.Ή αλλιώς, κυνηγώντας τους τελευταίους των «Μοϊκανών» της αγοράς. Just do it

Το Alpine A110 κατασκευάστηκε σε λίγο περισσότερα από 20.000 μονάδες και οι τιμές στα μεταχειρισμένα του εξωτερικού παραμένουν υψηλές
Υπάρχει ένα παράδοξο στην αγορά. Τα πρόσφατα χρόνια η κατηγορία των καινούργιων σπορ αυτοκινήτων βρίσκεται υπό πίεση
Θέλετε οι ρύποι; Θέλετε ότι ο πολύς κόσμος αγοράζει SUV;
Θέλετε ότι, και από κατασκευαστική σκοπιά, ένα καινούργιο σπορ αυτοκίνητο εμπεριέχει μεγαλύτερο κόστος στη διαδικασία παραγωγής του;
Θέλετε ότι προωθούνται τα ΕV (Electric Vehicles) που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν προτάσσουν τη σπορ εμπειρία αλλά το χαμηλό κόστος συντήρησης; Ο συνδυασμός των παραπάνω έχει περιορίσει τις πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων, άρα τα κέρδη και, ως γνωστόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα
Ωστόσο υπάρχει εκεί έξω μία μεγάλη μερίδα αγοραστών που μπορεί να μην έχει τα χρήματα ή το φορολογικό υπόβαθρο για να αποκτήσει ένα καινούργιο σπορ αυτοκίνητο, όμως ψάχνει την ευκαιρία να αποκτήσει ένα τέτοιο ως μεταχειρισμένο.


Μάλιστα δε πολύ περισσότερο στις ημέρες μας καθώς, ακριβώς επειδή τα σχετικά σπορ αυτοκίνητα εκλείπουν από τα showroom, έχει δημιουργηθεί η τάση τύπου «πάρε ένα ειδικό αυτοκίνητο όσο υπάρχει ακόμη»
Πώς τα ηλεκτρικά ανεβάζουν τιμές στα σπορ αυτοκίνητα
Η δε έλευση των ηλεκτρικών έχει τονίσει ακόμα περισσότερο την τάση αυτή καθώς είναι πολλές πια οι περιπτώσεις μεταχειρισμένων «ειδικών» αυτοκινήτων -πενταετίας, δεκαετίας ή και πέραν αυτής- που «κρατούν» υψηλές τιμές στη μεταπώληση.
Λογικό. Αφού συχνά τα EV απαξιώνονται από τη κοινότητα των αγοραστών με σπορ προσανατολισμούς, τα μεταχειρισμένα σπορ ή «ειδικά» αυτοκίνητα είναι σε ζήτηση, έστω κι αν δεν είναι φθηνά


Είτε λέγονται Αlpine A110 είτε Porsche είτε ακόμα και, τα πιο προσιτά Mazda, MX-5 ή Toyota GT / GR 86, η καλή μεταπώληση δείχνει να κρατάει γερά. Τόσο στο εξωτερικό όσο και την ημεδαπή.
Μάλιστα η προαναφερόμενη τάση ενόψει της προγραμματισμένης ηλεκτροκίνησης (έστω κι αν δυσκολεύεται εμπορικά) φαίνεται να αγγίζει ακόμα και μερικές περιπτώσεις καινούργιων σπορ αυτοκινήτων.
Θέλετε παράδειγμα;
Λοιπόν, όπως είναι γνωστό, η Porsche σκοπεύει να αντικαταστήσει του χρόνου, το 2025, τόσο το 718 Boxster όσο και το 718 Cayman με ηλεκτρικούς διαδόχους τους.


Δυσεύρετο fun to drive. Η νέα τάση για προσιτά ή και λιγότερο προσιτά αυτοκίνητα «κρατάει» υψηλές τιμές μεταπώλησης
Εκεί λοιπόν που αυτά τα διθέσια παρουσίαζαν φτωχές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, ακριβώς επειδή ήδη έχει ανακοινωθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικές εκδόσεις, πιστό κοινό της εταιρείας ή και πέραν αυτής προστρέχει το τελευταίο διάστημα και τα αγοράζει.

Τα Porsche 718 Cayman και 718 Βοxster παρουσίασαν απότομη αύξηση πωλήσεων εντός του 2024 ενόψει της άφιξης των ηλεκτροκίνητων διαδόχων τους
Διαβάζω τα επίσημα στοιχεία της γερμανικής εταιρείας και αυτά αποτυπώνουν ότι τα 718 Cayman και 718 Boxster παρουσίασαν το 2024 αύξηση 10% σε σχέση με το 2023 έχοντας παραδώσει, παρακαλώ, 18.028 μονάδες μέσα στους πρώτους εννιά μήνες του 2024. Πάρτε τους τελευταίους των Μοϊκανών, ένα πράμα. Ενώστε τις τελείες
Photo: Αlpine / Γ. Κούτος / 4Drivers / Porsche / Toyota / Γ. Καραγιωργάκης / MINI
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.