Στα πόσα χιλιόμετρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πραγματικά καθαρά;

Post date:

Author:

Category:

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, τα EV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) είναι πιο «πράσινα» μόνο αν διανύσουν 80,000 και πλέον χιλιόμετρα. Τι ισχύει;

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αν η ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένο πως θα πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια -και είναι δεδομένο ότι τα το κάνει- τότε πόσο πραγματικά καθαρά είναι τα EV;


Η αλήθεια είναι πως το πλαφόν των 80,000 χιλιομέτρων είναι πολύ υψηλό

Για πολύ κόσμο αυτό σημαίνει περίπου 6 με 10 χρόνια χρήσης – ανάλογα με τα χιλόμετρα που κάνει ο μέσος οδηγός κάθε χρόνο.

- Διαφήμιση-

Όμως, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, αυτό το όριο, τα 80,000 χλμ φαίνεται να ισχύει από διασταρούμενες πηγές.

Ο λόγος έγκειται στο ότι το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα που απαιτείται για να βγει στην παραγωγή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό που απαιτείται για ένα συμβατικό βενζινοκίνητο.


MINI JCW ηλεκτρικό

Ίσως δε έχετε ακούσει για τη θεωρία της «μακριάς εξάτμισης»

Κυκλοφορεί ευρέως και είναι αυτή που λέει ότι μπορεί τα EV να μην μολύνουν την ατμόσφαιρα τη στιγμή που λειτουργούν, αλλά μεταφέρουν τη μόλυνσή τους στο εργοστάσιο όπου κατασκευάζονται.

Ή σε αυτά με τα οποία θα συνδέονται για τη φόρτισή τους. 

Στην εξίσωση αξίζει να προστεθεί και το εξής στοιχείο: οι πιο πολλοί κατασκευαστές μπαταριών, δηλαδή οι προμηθευτές των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, τις παράγουν σε μέρη όπως Κίνα, Ταϊλάνδη, Γερμανία αλλά και η Πολωνία.

Δηλαδή, κυρίως, χώρες που βασίζουν το μεγαλύτερο μέρος παραγωγής ηλεκτρισμού σε μη ανακυκλώσιμες πηγές αλλά σε ορυκτά καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, λιγνίτης, λιθάνθρακας, κλπ).

Το γράφημα απεικονίζει τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών σε εργοστάσια όπου, προς το παρόν, τα ορυκτά καύσιμα βασιλεύουν για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας


Και μετά, έρχονται οι μελέτες επί μελετών

Διαβάζω αυτή που έγινε το καλοκαίρι από μια εταιρεία ερευνών, με έδρα το Λονδίνο, η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, έφτασε στο συμπέρασμα πως το συνολικό οικολογικό αποτύπωμα ενός Tesla είναι εξίσου επιβαρυντικό για το περιβάλλον όσο και ενός «κανονικού» αυτοκινήτου που κινείται με πετρέλαιο ή βενζίνη. Wow, που θα ΄λεγε και μια ψυχή.

Επίσης, αυτές τις μέρες, άλλη μία έρευνα κυκλοφόρησε από Times μέχρι Αυστραλία μεριά και επιβεβαιώνει ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Volvo Polestar 2 έχει συνολικό αποτύπωμα 24 τόνους διοξειδίου άνθρακα.

Θέλετε να το συγκρίνετε με το βενζινοκίνητο και, κατά την ταπεινή μου άποψη, το εξαιρετικά σωστό μεσαίο SUV που λέγεται Volvo XC40 ; Θα βγει χαμένο το ηλεκτρικό απ΄τη σύγκριση. Κι αυτό γιατί το δεύτερο, το «κανονικό», έχει αποτύπωμα μόλις 14 τόνους


Ηλεκτρικό MX-5

Είναι προφανές πως υπάρχει ένα μεγάλο κενό εδώ

Πολύ μεγαλύτερο απ΄το κλασικό ”mind the gap” που συναντάς στα μετρό.

Υποτίθεται πως το ντεφό της υπόθεσης εις βάρος των EV συμψηφίζεται στη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων.

Για την ακρίβεια, στα 80,000 χιλιόμετρα που λέγαμε στην αρχή. Τότε είναι που η αποκλειστική χρήση της μπαταρίας δίνει το πλεονέκτημα. Τα οποία 80,000 μπορούν να μειωθούν στα 50,000 χλμ αν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανακυκλώσιμες πηγές

Ενημερωτικά, η ίδια έρευνα έβαλε στο μικροσκόπιο και άλλες εταιρείες.

Όπως, για παράδειγμα, τη VW με ανάλογες αντιστοιχίες ενός e-Golf και ενός πετρελαιοκίνητου, αλλά και μοντέλα της Honda.

Σ΄όλες τις περιπτώσεις το συμπέρασμα είναι το ίδιο: το να μετράς μόνο τις εκπομπές καυσαερίων από την εξάτμιση των αυτοκινήτων καταλήγει πολύ απλοϊκό. Ποια εξάτμιση; Έχουν τα ηλεκτρικά εξάτμιση; Αλλά μήπως, τελικά, είναι μακριά; 


Alfa Romeo Totem

Photo: flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει