Πενήντα χρόνια μετά τη μεγάλη νίκη του Jackie Ickx στο Le Mans του ’69, το Ford GT40 Revival τιμά τον άνθρωπο και την εμβληματική μηχανή
Πενήντα χρόνια έχουν περάσει από τότε που οι Jacky Ickx και Jackie Oliver απέσπασαν στο Le Mans την 4η διαδοχική νίκη για λογαριασμό της Ford
Είχαν οδηγήσει το 1969 το πιο εμβληματικό αγωνιστικό μοντέλο στη σύγχρονη αυτοκινητιστική ιστορία της Ford, το GT40
Τιμώντας τη σημαντική αυτή επέτειο, η πίστα του Spa-Francorchamps, στο Βέλγιο, αποτέλεσε, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου, το ιδανικό σκηνικό. Διοργανώθηκε μία ιδιαίτερη εκδήλωση, το ”Ford GT40 Le Mans ’69 Revival”.
Βασικοί πρωταγωνιστές στο μοναδικό αυτό event ήταν ο Jacky Ickx, ο νικητής του αγώνα στο Le Mans το 1969, καθώς και 72 μοναδικά όσο και σπάνια αντίτυπα των Ford GT40 και GT
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Ford GT40 Le Mans ’69 Revival παρευρέθησαν ιδιοκτήτες των θρυλικών Ford GT40 και GT. Έφτασαν στην πίστα από διάφορες χώρες. Ευρώπη, Αμερική, Καναδά.
- Διάβασέ το: Η τελευταία συνέντευξη του Enzo Ferrari
Η ιστορία πίσω από το Ford GT40
Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή. Αλλά και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στα αυτοκινητικά χρονικά. Το ξετύλιγμα του μύθου ξεκινά εκεί, τη δεκαετία του 60, όταν ο Henry Ford ΙΙ ήταν σε συζητήσεις με τον Enzo Ferrari για να αγοράσει τη Ferrari. Ναι, για όσους δεν το θυμούνται ο Enzo σκεφτόταν να πουλήσει τη Ferrari.
Σαν αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με τον Enzo Ferrari, ο Henry Ford II είχε δαπανήσει εκατομμύρια. Σε συναντήσεις, λογιστικούς ελέγχους και προετοιμασίες για τη μεγάλη αγορά
Ωστόσο, ο Εnzo τράβηξε τελευταία στιγμή την πρίζα των συζητήσεων και αποσύρθηκε από τη συμφωνία όταν έγινε φανερό ότι δεν θα μπορούσε πλέον να έχει έλεγχο στο αγωνιστικό τμήμα της Ferrari. Άλλωστε, οι αγώνες ήταν πάντοτε η πρώτη του αγάπη.
Βαθιά ενοχλημένος από αυτήν την υπαναχώρηση και τα εκατομμύρια των δολαρίων που είχαν δαπανηθεί, ο Ford ζήτησε άμεσα από μία ομάδα να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορούσε να νκήσει τις Ferrari στον πιο διάσημο αγώνα στον κόσμο, τις 24 Ώρες του Le Mans.
Το γόητρο της πρώτης νίκης στο Le Mans
Ήταν μια ιστορική και εξαιρετικά ιδιαίτερη νίκη. Σηματοδότησε μια γροθιά στο υπογάστριο της Ferrari. Ήταν αυτή που έδωσε το έναυσμα για νίκες της Ford το 1966, το 1967, το 1968 και το 1969. Η τελευταία είναι και η αφορμή για το Ford GT40 Le Mans ’69 Revival.
Κάπως έτσι, το GT 40 έμεινε στην ιστορία σαν ένα από τα πιο σημαντικά βρετανοαμερικανικά project με έντονο αγωνιστικό χαρακτήρα αλλά και ένας συμβολισμός για το τι μπορεί να πυροδοτήσει η κόντρα μεταξύ δύο ισχυρών ανδρών. Του Henry Ford και του Enzo Ferrari.
Εικόνες και Video, παρακαλώ
Info/Photo: Ford
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.