Τα Subaru ανέκαθεν ήταν οδηγοκεντρικά, τέλεια ζυγισμένα, έκαιγαν βενζινάδικα και μάλλον απλοϊκά εντός καμπίνας. Τι ισχύει εντός εταιρείας;

Μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τον άνθρωπο που γνωρίζει τη Subaru στην Ελλάδα καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον
Η Subaru είναι μια απ΄τις εταιρείες της οποίας τα προϊόντα αγαπάμε στο 4D. Ξεκάθαρα
Μετά τον κορωνοϊό
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που λάβαμε από την επίσημη εισαγωγική, «από τιε11 Μαΐου, άνοιξε η έκθεση της Subaru στο Χαλάνδρι και επεκτάθηκε στο κανονικό το μειωμένο ωράριο του Τμήματος των Ανταλλακτικών στο Περιστέρι.
Με όλη την υπευθυνότητα που επιτάσσουν οι συνθήκες αλλά και η κουλτούρα της ιαπωνικής καταγωγής της Subaru, είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε το κοινό μας».
Οπότε, κατόπιν αυτού, είναι μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα σημαντκότερα από μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον Γενικό Διευθυντή της εταιρείας, κ. Κλούβα.
Στα «εσωτερικά» της Subaru
4D Ποια είναι η φιλοσοφία της Subaru στα ανώτατα κλιμάκια;
Θ.Κ. Η Subaru είναι μια εταιρεία με παραδοσιακά ιαπωνικό χαρακτήρα.
Ενδεικτικά, στο Δ.Σ. συμμετείχαν μόνο Ιάπωνες μηχανολόγοι που δεν είναι καλοί στο marketing (σ.σ. χαμογελά).
Μόνο πρόσφατα προστέθηκαν κάποιοι «καθαροί» marketeers στο διοικητικό συμβούλιο. Αλλά και πάλι Ιάπωνες και μόνο.
M’ αυτό εννοώ πως παραμένει μια εταιρεία που σέβεται και θέλει να διατηρήσει τον μηχανολογικό της χαρακτήρα πάνω απ’ όλα.
Η συμμετρική τετρακίνηση, ο μπόξερ κινητήρας και η αίσθηση οδήγησης ενός Subaru, τα στοιχεία που έχτισαν μέσα από αγώνες και δρόμο το χαρακτήρα της μάρκας, θα παραμείνουν. Και αυτά κάνουν τη διαφορά.
4D Γιατί είδαμε τη Fuji Motors να μην προωθεί, ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά, τα πιο δυνατά της μοντέλα;
Θ.Κ. Το μόνο το οποίο, κατά κάποιο τρόπο, πιέζει την Fuji είναι οι εκπομπές ρύπων και συγκεκριμένα το διοξείδιο του άνθρακα.
Αυτό συσχετίζεται και με το ότι η Subaru ήταν η μόνη εταιρεία παγκοσμίως που δεν είχε συμμαχίες.
Όλοι οι άλλοι, ακόμα και τα εξωτικά supercar, κατεβάζουν τους μέσους όρους εκπομπών ρύπων μέσα στην πληθώρα των λοιπών μοντέλων στα group.
Η Subaru, ακόμα και σήμερα, δεν έχει συμμαχίες. Και δεν πρόκειται να έχει. Είναι η λογική της. Αυτό, βέβαια, την εποχή που στοχοποιήθηκε το CO2, την είχε φέρει στο σημείο να είναι η εταιρεία με το χειρότερο μέσο όρο εκπομπών καυσαερίων από όλες τις άλλες. Όταν μπήκαν οι στόχοι, λοιπόν, έκανε μια παράσταση διαμαρτυρίας στις Βρυξέλλες και δήλωσε πως η στοχοποίηση μας βάζει εκτός Ευρώπης, πως δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό

Η Subaru και τα καυσαέρια
Με τη σύμφωνη γνώμη και των άλλων κατασκευαστών (καθώς η Subaru δεν έχει στην γκάμα της υπερμίνι που κατεβάζουν το διοξείδιο εντός γκάμας) δεν στοχοποιήθηκε όπως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στους μέρους όρους αλλά υποχρεώθηκε να εμφανίσει την πιο απότομη πτώση καμπύλης του μέσου όρου του CO2 με απώτερο στόχο να φτάσει τους προβλεπόμενους στόχους επτά χρόνια αργότερα.
Επομένως, είχε περιορίσει τις πωλήσεις του STi στην Ευρώπη αν και εισαγόταν κανονικά. Ενώ απέκλεισε το δίλιτρο WRX με το αυτόματο κιβώτιο.
4D Γιατί είχε εισαγάγει, λοιπόν, το STi και όχι το WRX που λογικά θα είναι και πιο ήπιο σε επίπεδο ρύπων;
Θ.Κ. Γιατί και πάλι σκέφτηκε σκληροπυρηνικά. Το WRX όντας δίλιτρο και έχοντας κάποια πλεονεκτήματα -όχι μόνο για την Ελλάδα, η Ελλάδα δεν μετράει καθόλου- όπως ύψος ασφάλισης, οικονομία καυσίμου, αυτόματο κιβώτιο κλπ, θα οδηγούσε περισσότερους πελάτες να πάρουν το WRX και όχι το STi.
Σου ‘λεγε «εγώ θέλω τον σκληροπυρηνικό πελάτη στην Ευρώπη, έχω το απόλυτο όπλο στην κατηγορία, αν θέλεις παρ’ το».
Οι τιμές των ανταλλακτικών
4D Μεταφέρουμε ως 4Drivers, μέσα από fora ιδιοκτητών Subaru, πως οι τιμές των ανταλλακτικών είναι ακριβές. Ισχύει κατ’ αρχήν;
Θ.Κ. Είναι σχετικό. Αν τις συγκρίνω τις τιμές ενός ανταλλακτικού μας με αυτές ενός αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, ναι, είναι ακριβό. Αν συγκρίνουμε με τις τιμές ενός αυτοκινήτου περιορισμένης κατασκευής με ειδικά ανταλλακτικά δεν είναι.
Ειδικότερα, υπάρχουν κάποια ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν σε άλλο αυτοκίνητο και αυτό ανεβάζει το κόστος τους. Το αμορτισέρ, για παράδειγμα, έχει ένα σύστημα self levelizer που για να λειτουργήσει σωστά η κατανομή βάρους και η τετρακίνηση έχει μια ειδική βαλβίδα που τοποθετείται επάνω σ΄ αυτό. Δεν είναι μια έτοιμη λύση όπως μπορεί να παραγγελθεί από τον εκάστοτε προμηθευτή.
Επίσης, η Subaru είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει πολλά πράγματα μόνη της από την πρώτη ύλη, όπως το φύλλο αλουμινίου. Έχω την εντύπωση, για παράδειγμα στη λαμαρίνα, πως πρέπει να ‘ναι από τις πιο φτηνές στον κόσμο καθώς κάνει όλη τη διαδικασία μόνη τους κατεβάζοντας έτσι τις τιμές

4D Τι είναι το Subaru Levorg;
Θ.Κ. Tο Levorg είναι αποκλειστικά station, με μήκος 4,7 μέτρων, με μπόξερ 1.6 λίτρων «βενζίνη», turbo, συμμετρική τετρακίνηση, αποκλειστικά αυτόματο με CVT αλλά και δυνατότητες για χαρτογράφηση αναλόγως στυλ οδήγησης.
Πρόκειται για ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο σε μια προσπάθεια να ακολουθήσει την τάση του downsizing που επικρατεί πλέον παγκοσμίως. H Subaru Hellas το έχει φέρει και στη χώρα μας.
ΥΓ. Ο κ. Κλούβας αποχώρησε από την εταιρεία Πλειάδες Motors (που εκπροσωπεί τη Subaru στην Ελλάδα) το Δεκέμβριο του 2019.

Photo: Subaru
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.