Δεν αρκεί να είσαι ο ευφυής τύπος που δημιούργησε απ’ το μηδέν τη δική του εταιρεία. Γιατί μπορεί να τη χάσεις. Ακόμα κι αν φέρει ακόμα το όνομά σου
Ο Charles Morgan, της ομώνυμης βρετανικής φαμίλιας, βρέθηκε εκτός του ίδιου του μαγαζιού του. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες
Louis Renault
Ηδονιστής και αρκετά πλούσιος για να ικανοποιεί τα θέλω του, ο Luis ασχολήθηκε επιφανειακά με τους αγώνες πριν καταφέρει να μετουσιώσει το εγκεφαλικό γκάζι σε μια ολοκληρωμένη αυτοκινητοβιομηχανία, το 1909.
Η οποία Renault επεκτάθηκε μια χαρά αλλά τόσο ή ύφεση στα τέλη της δεκαετίας του ’30 όσο και οι κατηγορίες για συνεργασία με τους Ναζί τον οδήγησαν στη φυλακή στην οποία και πέθανε.
Ο πρόεδρος Charles de Gaulle ανέλαβε τα περαιτέρω της Renault.
__________
Andre Citroen
Σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία ο πανέξυπνος Αndre κατάφερε να κάνει την εταιρεία μια από τις τέσσερις ισχυρότερες.
Η επίδρασή του στην αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει τεράστια. Αντίστοιχα μεγάλη ήταν όμως και η έλξη του προς το τζόγο με θύμα τα οικονομικά της Citroen.
Απολύθηκε.
__________
David Buick
Η παλαιότερη αμερικανική εταιρεία που συνεχίζει να υπάρχει μέχρι σήμερα ιδρήθηκε από τον, Σκωτσέζο στην καταγωγή, Buick.
O οποίος ήταν καλύτερος στο να εφευρίσκει νέες ιδέες και εφαρμογές παρά στο να διοικεί.
Περιδρόμιασε άφθονο χρήμα προτού του δείξει την πόρτα της εξόδου ο νέος ιδιοκτήτης, Billy Durant, ο οποίος χρησιμοποίησε τη Dodge σαν kick-start για την General Motors. Ouch!
_____________
Henry Ford
Tα πράγματα δεν εξελίχιθηκαν ιδανικά για τον πνευματικό πατέρα της βιομηχανοποιημένης γραμμής παραγωγής και τον άνθρωπο χάρη στον οποίο εκατομμύρια απέκτησαν το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Η ιδέα, βέβαια, ξεκίνησε παρατηρώντας ένας υπάλληλός του τη γραμμή παραγωγής σε σφαγείο.
O Ford έχασε τον καθημερινό έλεγχο της εταιρείας του κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πάλαιψε για να τον ανακτήσει αλλά τον εκτόπισε, τελικά, ο εγγονός του.
____________
Kiichiro Toyoda
Μπορεί να ήταν ο Sakichi Toyoda που έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα στην ιαπωνική βιομηχανική επανάσταση αλλά ήταν ο γιος του, Kiichiro, αυτός που πήρε το ρίσκο να αλλάξει κατεύθυνση το 1935: από τους αργαλειούς στα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η μεταπολεμική ύφεση έπληξε τις πωλήσεις αυτοκινήτων και αναγκάστηκε σε παραίτηση, το 1950.
Ιαπωνική αξιοπρέπεια.
____________
Walter Owen Bentley
Τα αυτοκίνητά του φημίστηκαν για το engineering, τις επιδόσεις και την αξιοπιοστία τους αλλά το οικονομικό ιστορικό του Walter Owen ήταν λιγότερο επιτυχημένο.
Μετά από τεράστια χρέη στα τέλη της δεκαετίας του ’20 είδε το αντίπαλο δέος της Rolls-Royce να τον θέτει σε διαθεσιμότητα.
Το 1935 ο Bentley αποχώρησε και αμέσως πείσθηκε να ενώσει τις δυνάμεις του στη Lagonda.
_____________
Charles Morgan
O νεότερος της ομήγυρης υπήρξε ένα από τα μέλη της οικογενείας, Morgan, που παραδοσιακά πάντα υπήρχε στο τιμόνι της εταιρείας από τότε που ιδρύθηκε, το 1909.
Αλλά, όπως λένε και στο ποδόσφαιρο, οι παραδόσεις είναι για να σπάνε και έτσι, πριν μερικά χρόνια, ο εγγονός και φέρων το επίτιμο όνομα, Charles Morgan, είδε την έξοδο απ’ την εταιρεία.
Photo: Renault/Citroen/Buick/Ford/Toyota/Bentley/Morgan
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.