Τα γαλλικά hot hatch σε απειλή; Η νέα νομοθεσία

Post date:

Author:

Category:

Μία νέα απειλή πλανάται στον αέρα για τα γαλλικά hot hatch εξαιτίας καθώς η εθνική νομοθεσία για το 2021 τα καθιστά, ουσιαστικά, μη βιώσιμα εμπορικά

Renault MGANE R.S. TROPHY-R

Το Megane R.S. Trophy-R σε όλη του την προσθιοκίνητη δόξα. Είναι το ακριβότερο γαλλικό hot hatch που κυκλοφόρησε. Μόνο που το πλήγμα από τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις θα επηρεάσει τη γενικότερη σκηνή των σπορ κατασκευών στη χώρα του Μακρόν


Το πρόβλημα με τα γαλλικά hot hatch είχε ξεκινήσει ήδη από την 1η Ιανουαρίου του 2020

Ήταν τότε που κυκλοφόρησε η είδηση ότι, βάσει του πρωτόκολου WLTP, όσα αυτοκίνητα υπερέβαιναν ως μέσο όρο εκπομπών CO2 τα 170 g/km επιβαρύνονταν με επιπλέον €12,500 για περιβαλλοντικούς φόρους.

Η ρύθμιση έπληξε φυσικά γενικότερα την κατηγορία στη Γαλλία -τα Focus ST, Type-R, Hyundai i30 N- και όχι μόνο τα γαλλικά hot hatch.

Πλέον, όμως, έρχεται άλλο ένα φορολογικό χτύπημα

Και αυτό προβλέπει ότι οι επιβαρύνσεις για τα σπορ αυτοκίνητα στη Γαλλία, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα διπλασιαστούν.

Μιλάμε για αυξήσεις που ουσιαστικά «σκοτώνουν» την αγορά των hot hatch – όπως και γενικότερα αυτήν των σπορ κατασκευών.

Όταν ο εν δυνάμει αγοραστής θα χρειάζεται να καταβάλλει σε φόρους επιπλέον €25,000 ή ακόμα και €40,000 για αυτοκίνητα που εκπέμπουν 225g/km CO2, η Γαλλία είναι σα να κλείνει τα σύνορα της αγοράς. Τόσο, δηλαδή, για το εμπορικό ενδιαφέρον εντός της χώρας όσο και για τις εξαγωγές



Πόσοι θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα γαλλικό hot hatch;

Και αν είναι λίγοι -που το πιθανότερο είναι πως θα πρόκειται για ελάχιστους- πώς θα μπορέσουν τα εργοστάσια να στηρίξουν τις επενδύσεις τους;

Πώς θα βγει το R&D; Πώς θα κρατηθούν οι γραμμές παραγωγής αλλά και όλη η αλυσίδα μέχρι τον καταναλωτή;

Σαφώς και δεν είναι τυχαίο που φίρμες με βάθος παράδοσης σε hot hatch δεν αντικαθιστούν κάποιες ειδικές εκδόσεις. Όπως γράφτηκε πρώτα απ΄όλο τον ελληνικό ειδικό Τύπο στο 4Drivers, υπήρχαν σοβαρές αμφιβολίες για διάδοχο του Clio RS ήδη απ΄τον Οκτώβριο του ’19


Clio RS Ελλάδα

Ο μονόδρομος της ηλεκτρικής υποστήριξης

Ήδη η Peugeot Sport έχει αποφασίσει να κατευθυνθεί στην ηλεκτρική υποστήριξη για μοντέλα της όπως, για παράδειγμα, στο 508 PSE Hybrid.

Αν ένα νέο μοντέλο μπορεί να κινείται έστω για μόνο 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, τότε στη Γαλλία απαλάσσεται από τις επιβαρύνσεις για τα διοξείδια άνθρακα

Ωστόσο και πάλι εδώ μπορούν να τεθούν επιπλέον ερωτηματικά.

Για παράδειγμα, αν βάζεις ένα μικρό σχετικά κινητήρα σε ένα μεγάλο αμάξωμα, πόσες εκπομπές θα έχει σε πραγματικές συνθήκες υψηλών φορτίων;

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι από τις φορολογικές επιβαρύνσεις στη Γαλλία δε θα ξεφύγουν και τα μεταχειρισμένα.

Ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων και την ισχύ τους, θα τεθούν κι αυτά σε νέες «περιπέτειες».



Photo: renault.com.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει