Τα Σαλόνια Αυτοκινήτου αλλάζουν. Συμβαίνει τώρα

Post date:

Author:

Category:

Τα Σαλόνια Αυτοκινήτου επιστρέφουν. Μόνο που δεν είναι πλέον μόνο για αυτοκίνητα. Να τι συμβαίνει τώρα στις λαμπερές Διεθνείς Εκθέσεις

Σαλόνια Αυτοκινήτου

Οι μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων αργοπεθαίνουν εδώ και χρόνια. Και ο κορωνοϊός φαινόταν ότι επιτάχυνε την πτώση. Μόνο που κάτι ίσως αλλάζει


Το μέχρι σήμερα είναι λίγο-πολύ γνωστό

Στα χρόνια της παντοκρατορίας των Διεθνών Σαλονιών, είτε της Γενεύης, της Φρανκφούρτης, του Παρισιού, όταν ο κόσμος ξεχείλιζε για να δει από κοντά τις παγκόσμιες πρεμιέρες νέων μοντέλων και τα περίπτερα μόνο κατ’ ευφημισμόν είχαν σχέση με αυτό που υπονοεί ο όρος, με κάποιες δεκάδες εκατομμύρια να δαπανώνται σε ένα πληθωριστικό σύμπαν καταναλωτισμού, κανείς δεν πίστευε ότι οι φαραωνικές υπερπαραγωγές θα τελείωναν ποτέ.

Κάθε χρόνο το επόμενο Auto Show, από το Ντιτρόϊτ μέχρι τα κυρίαρχα ευρωπαϊκά, ήταν το μέρος που έπρεπε να ήσουν. Από κατασκευαστής μέχρι πελάτης. 

Η τροπή άλλαξε αρχικά με τη ψηφιακή εισβολή. Γιατί να κουβαλιέσαι στην Ελβετία αφού μπορούσες όλο αυτό να το σκρολάρεις, εδώ και τώρα, στο κινητό σου;

Και πόσο νόημα είχε να ξοδεύεσαι όταν όλα τα μεγάλα περιοδικά αυτοκινήτου είχαν άμεσα βιντεάκια μαζί με όλο το υπόλοιπο επεξηγηματικό μπλα-μπλα;


Cupra Leon e-Hybrid δοκιμή

Το τελικό χτύπημα

Το τελικό χτύπημα στην κατηφοριά έμελλε να το δώσουν τα lockdown και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

Πολλοί περίμεναν την οριστική κηδεία.

Μόνο που τώρα κάτι φαίνεται να αλλάζει.

Για την ακρίβεια, να επαναπροσδιορίζεται. Όπως αναφέρει το Reuters, το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες στο Μόναχο είναι το πρώτο μεγάλο αντίστοιχο γεγονός, μετά από απουσία δύο ετών, στο οποίο μπορεί κανείς να χαζέψει όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά ποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερς, κλιματικά φιλικούς κινητήρες, τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης ή αυτόματου παρκαρίσματος και, γενικότερα, έναν αέρα ψηφιακών διασυνδέσεων 


Mad Clip θάνατος

Κάποιοι μεγάλοι απέχουν

Παρά τον εμπλουτισμό, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να απέχουν από το event.

Όπως, για παράδειγμα, η Toyota, η Nissan αλλά και σύσσωμος ο όμιλος της νεοσύζευκτης Stellantis που περιλαμβάνει ούτε λίγο ούτε πολύ δεκαέξι εταιρείες (από την Alfa Romeo και τη Citroën μέχρι την Opel, την κλινικά νεκρή Lancia αλλά και τη Μaserati). 

Απέχουν, λοιπόν, αφενός γιατί το ίντερνετ, οι προωθημένες δημοσιεύσεις και τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν ένα ίσως πιο κερδοφόρο αντίκρυσμα στη σχέση cost / benefit απ’ ό,τι τα έξοδα συμμετοχής τους στο Σαλόνι.

Και αφετέρου διότι είναι ακόμη επιφυλακτικές στο κατά πόσον αυτή η διεύρυνση χαρακτήρα περί ‘’mobility’’ (νέας κινητικότητας, όπως είναι ο όρος) μπορεί να καπελώσει την προβολή των φυσικών τους αυτοκινήτων στο χώρο



Σαφώς και τα Διεθνή Σαλόνια πρέπει να εμπλουτιστούν

Η λογική τού ότι βλέπω ένα ωραίο αυτοκίνητο, στατικό και λουσμένο στους προβολείς μαζί με μερικά ωραία κορίτσια σε ρόλο «γλάστρας», έχει αρχίσει να ξεπερνιέται.

Το κοινό χρειάζεται συμμετοχή, διάδραση, διασκέδαση.

Ίσως για αυτό το επόμενο χρονικά Σαλόνι, αυτό του Ντιτρόιτ, στις ΗΠΑ, στα τέλη του μήνα, θα δίνει τη δυνατότητα στον κόσμο να πάει βόλτα για σχεδόν δύο χιλιόμετρα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να δοκιμάσει SUV σε ανώμαλο τερέν ή να γευτεί την επιτάχυνση ενός πραγματικά σπορ αυτοκινήτου που κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3 δευτερόλεπτα

Και όσοι ψάχνονται για το ποιο θα είναι το επόμενο αυτοκίνητό τους, θα έχουν την ευκαιρία να διαλέξουν ανάμεσα σε 400 νέα μοντέλα, pick-up ή νέα SUV.

Ε, σε όλο αυτό βοηθά και μία αντίστοιχη έκταση 8,700 στρεμμάτων για να χωράει ο σχετικός τζερτζελές.

Αυτός που πάντα θα δυσκολεύεται να προσφέρει μία ωραία, κλασική Γενεύη.


*Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: nissan.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει