Τα τελευταία BMW i8 και το καλούπι κλείνει

Post date:

Author:

Category:

Δεκαοκτώ συνολικά. Είναι τα τελευταία BMW i8 που βγήκαν, αυτές τις μέρες, για τελευταία φορά απ΄ το εργοστάσιο της Λειψίας. Και δεν θα ξαναβγούν. Μένουμε stand by για το επόμενο σπορ βήμα των Βαυαρών. Μέχρι τότε μερικές σκέψεις επί του θέματος

BMW i8

Το αυτοκίνητο που δίχασε το παραδοσιακό κοινό της BMW αλλά, ταυτόχρονα, και ένα τεχνολογικό βήμα διαφορετικής κατεύθυνσης. Όπου, όμως κι αν ανήκει κάποιος, δεν θα μπορούσε να μη συμφωνήσει πως το BMW i8 είναι εντυπωσικά διαφορετικό. Ή μάλλον, ήταν


Όταν ακόμη το project του BMW i8 βρισκόταν στα σπάργανα, οι φήμες του γερμανικού ειδικού Τύπου αναμετέδιδαν το γκόσιπ που ψιθυριζόταν πίσω απ΄τις κλειστές πόρτες του Μονάχου

Τι είχε προηγηθεί

Γραφόταν, λοιπόν, πως ο τότε διευθυντής του M Division, Friedrich Nitschke, επέμενε για ένα πραγματικό υπεραυτοκίνητο.

«Κανονικό». Με μοτέρ από Μ5 και εστιασμένο σε εύπορους petrolheads. Κάτι, δηλαδή, βασισμένο στο εντυπωσιακό αμάξωμα του BMW i8 αλλά χωρίς υβριδικά και πρίζες. 

Απ’ την άλλη, το μεγάλο αφεντικό της BMW, ο Norbert Reithofer, δεν πολυσυμπαθούσε την παραπάνω ιδέα. Κι αυτό γιατί δεν «κολλούσε» με τη νέα στρατηγική που απαιτούσε προσήλωση σε χαμηλή κατανάλωση και έξυπνες συνδεσιμότητες.


Το υβριδικό supercar των Βαυαρών έμελλε να παίξει διαφορετικά την τράπουλα. Με διαστημική εμφάνιση, ηλεκτρική τεχνολογία και έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα από MINI. Ναι, κάτω απ΄το αμάξωμα-γλυπτό, βρισκόταν ένα μικρό μοτέρ από MINI, δεν διάβασες λάθος. Ούτε καν από Cooper S. Μαζί με δερμάτινα καθίσματα που είναι επεξεργασμένα από εκχυλίσματα φύλλων ελιάς στο εσωτερικό

Αυτά είναι τρία από τα τελευταία BMW i8 που βγήκαν απ΄τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Λειψίας


Περί ορέξεως

Όσο εντυπωσιακό κι αν είναι ως τεχνολογική άσκηση και στοίχημα για το μέλλον, έχω την αίσθηση πως BMW i8 δεν δημιουργεί τη οδηγική σύνδεση ενός κλασικού και αντίστοιχα ακριβού σπορ αυτοκινήτου. Όπως, για παράδειγμα, μιας Porsche 911. Ή και ενός Audi R8. Εννοείται δεν πιάνω στο στόμα μου Ιταλία μεριά.


Επίσης, το i8 δεν έχει τον ήχο που ‘χω μάθει να θέλω από ένα σπορ αυτοκίνητο. Παρότι ομολογώ πως αυτό είναι κάτι που στη νέα μορφή της ηλεκτροκίνητου σχήματος πραγμάτων που έρχεται θα αποκτά όλο και μικρότερη σημασία


Κατά κάποιο τρόπο, το BMW i8 καταφέρνει να είναι διαστημικά άψυχο. Γυρνά κεφάλια, έχει ωραίο ζύγισμα αλλά δεν θα το διάλεγα ποτέ για ένα σπορ αυτοκίνητο με το οποίο θα ζήσω το σασπένς της οδήγησης.

Το σέβομαι. Αλλά δεν με ενθουσιάζει ως εμπειρία οδήγησης. Απόψεις.

Τα τελευταία BMW i8

Κάθε αυτοκίνητο απ΄τα τελευταία BMW i8 που βγήκαν αυτές τις μέρες απ΄το εργοστάσιο, ήταν μοναδικό και προϊόν στενής συνεργασίας με τον πελάτη.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τη BMW Hellas, «Το επίπεδο εξατομίκευσης ενείχε υψηλές προκλήσεις σε επίπεδο επιμελητείας (logistics) και διαδικασιών παραγωγής».

Και συνεχίζει λέγοντας πως «η κατασκευή μιας BMW i8 από μόνη της είναι ένας άθλος στην παραγωγή των σύγχρονων αυτοκινήτων, λόγω της εν γένει φιλοσοφίας της, της τεχνολογίας κίνησης και του μοναδικού συνδυασμού πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) και αλουμινίου».

last BMW i8

«Τα τελευταία 18 ειδικά μοντέλα επεφύλασσαν στην ομάδα παραγωγής της i8 ιδιαίτερες προκλήσεις: το φινίρισμα αμαξώματος κάθε αυτοκινήτου ήταν κάτι που δεν είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στο εξωτερικό μιας BMW i8. Η βαφή ενός τόσο μεγάλου αριθμού εξωτερικών εξαρτημάτων στη συγκεκριμένη απόχρωση κατέστησαν τις διαδικασίες παραγωγής και logistics πολύ πιο περίπλοκες», λέει η BMW


BMW 316 F30

Info/Photo: bmw.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει