Τα υβριδικά Honda «κλείνουν» 25 χρόνια και στρώνουν το δρόμο για το Prelude

Post date:

Author:

Category:

Η Honda, τα υβριδικά της, το αργυρό ιωβηλαίο και η «γέφυρα» με το αναμενόμενο νέο Prelude. Η εταιρεία είναι «προχώ». Είχε δει το υβριδικό «έργο» από νωρίς

Υβριδικά Honda 25 χρόνια

Η διαδρομή με τα υβριδικά Honda ξεκίνησε το 1999 και φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια παρουσίας τους στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας


Ήταν το 1999 όταν κυκλοφορώντας με εκείνο το λαχανί δημοσιογραφικό Honda Insight όλος ο κόσμος γυρνούσε και το κοιτούσε. Όπως σωστά έλεγε το όνομά του, τα υβριδικά της Honda είχαν την πρώτη τους «ενόραση»

Ήταν το πρώτο βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε ποτέ στην Ευρώπη.

Το Insight ήταν περίεργο αισθητικά, σχεδόν διαστημικό. Με αεροδυναμική σχεδίαση, κατανάλωση μόλις 3,4 λτ/ 100 χλμ. και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτούνταν με ενέργεια από μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (Ni-MH) 144V (βάρους μόλις 20kg) τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών

Τo Ιnsight ήταν τόσο επαναστατικό που κατοχύρωσε 300 διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Περισσότερα από 60 για τον κινητήρα και το σύστημα IMA ((Integrated Motor Assist) καθώς και πάνω από 120 για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και άλλα τόσα σχεδόν για την κατασκευή του αμαξώματος

Έκτοτε μεσολάβησαν, επιλεκτικά και προσεγμένα, διάφορα υβριδικά της μοντέλα με έντονη τεχνολογική παρουσία.

Το μέλλον ήταν μπροστά.

HONDA CR-Z (2010)

Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού υβριδικού συστήματος κίνησης με ένα κομψό coupe αμάξωμα, το Honda CR-Z (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ) παρέλαβε τη σκυτάλη της πρωτοπορίας της μάρκας το 2010 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, προσφέροντας οδηγική απόλαυση και κορυφαία απόδοση στην κατηγορία του.

Με συμπαγείς διαστάσεις, ελαφριά κατασκευή και αεροδυναμική σχεδίαση, το CR-Z ακολούθησε τα επαναστατικά βήματα του Insight.

Αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε η Honda τόσο από το Insight όσο και από τις δύο γενιές του Civic Hybrid, το CR-Z διέθετε μια εξελιγμένη έκδοση του προηγμένου βενζινο-ηλεκτρικού συστήματος κίνησης IMA, το οποίο παρείχε ακόμη καλύτερες επιδόσεις

Honda CRZ δοκιμή

To CR-Z συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κάτι που ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία για ένα υβριδικό αυτοκίνητο εκείνη την εποχή

Το CR-Z διέθετε επίσης ένα σύστημα κίνησης με 3 προγράμματα – ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που επέτρεπε στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών προφίλ οδήγησης (Normal, Econ και Sport), καθένα από τα οποία διαφοροποιούσε την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του κλιματισμού και των επιπέδων υποβοήθησης που παρείχε το σύστημα IMA


Υπάρχουν και καλά νέα. Αυτό είναι το νέο Honda Prelude

HONDA NSX (2016)

Η «φανέλα» ήταν βαριά για το NSX.

Πλέον μετά το εμβληματικό 1ης γενιάς NSX συνοδεία του Άιρτον Σένα στην εξέλιξή του, η έμφαση είχε δοθεί περισσότερο σε άλλα στοιχεία.

Όταν κυκλοφόρησε το 2016, το, νέο τότε, NSX διέθετε την τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας της Honda, χάρη στο επαναστατικό σύστημα Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD)

Honda NSX

Το προηγμένο αυτό υβριδικό σύστημα ενσωμάτωνε τόσο τις ηλεκτρικές όσο και τις παραδοσιακές πηγές ισχύος μέσω κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξασφαλίζοντας ανώτερες δυναμικές επιδόσεις.

Η καρδιά του υβριδικού συστήματος κίνησης του NSX ήταν ένας ειδικά σχεδιασμένος V6 κινητήρας με διπλό τούρμπο που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα ολοκαίνουργιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα ταχυτήτων (9DCT) και ένα ηλεκτροκινητήρα άμεσης μετάδοσης (Direct Drive Motor), που αποτελούσε την πίσω μονάδα ισχύος


Honda Civic Hybrid (2022)

Το Civic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 και η Honda ανέκαθεν το περιέγραφε ως ένα «αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου» (”a car for people of the world”).

Αξιοποιώντας μία κληρονομιά 50 ετών και με περισσότερες από 27,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 170 χώρες, η 11η γενιά Civic υιοθετεί τώρα μια σύγχρονη εξέλιξη του χαρακτηριστικού σχήματος του μοντέλου και απηχεί τη διακριτική, κομψή σχεδίαση που είδαμε στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Honda τα οποία παρουσιάστηκαν στην Ευρώπη.

Η 11η γενιά Civic είναι η 3η που φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης, μετά την 7η (2003) και την 8η (2006).

Η καρδιά του υβριδικού συστήματος του νέου Civic είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV, το οποίο περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 2.0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, δύο συμπαγείς αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, μια νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (Power Control Unit) και μια Έξυπνη Μονάδα Ισχύος (Intelligent Power Unit)

Αυτό το σύστημα παράγει συνολικά ισχύ 135 kW και ροπή 315 Nm, επιταχύνοντας το Civic από τα 0 στα 100km/h σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.


Δοκιμή: Honda Civic e:HEV 4Drivers.gr

HONDA ZR-V (2023)

Πόλος έλξης για το ZR-V είναι το πολύ επιτυχημένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV της Honda, το οποίο συνδυάζει αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά επιδόσεων και απόδοσης, καθιστώντας το έτσι κατάλληλο για όλους τους τύπους δρόμων – από αυτοκινητόδρομους μέχρι επαρχιακούς δρόμους.

Το ZR-V διαθέτει έναν προηγμένο τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2.0 λίτρων που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας απολαυστικές επιδόσεις εφάμιλλες με εκείνες ενός σπορ hatchback μοντέλου

Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων λειτουργίας EV, Hybrid και Engine Drive χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις και την απόδοση καυσίμου.


Δοκιμή: Οδηγώντας το νέο και άκρως ενδιαφέρον Honda ZR-V

Υβριδικά Honda που έγραψαν ιστορία. Η λίστα με χρονική σειρά

Insight IMA (1999)

Civic IMA (2003)

Civic Hybrid (2006)

Insight (2009)

CR-Z (2010)

Jazz Hybrid (2011)

NSX (2016)

CR-V Hybrid (2018)

Jazz e:HEV (2020)

HR-V e:HEV (2021)

Civic e:HEV (2022)

ZR-V (2023)

CR-V e:HEV / e:PHEV (2023)

Υπάρχουν και καλά νέα. Αυτό είναι το νέο Honda Prelude

Όλα τα παραπάνω εν αναμονή του νέου Ηonda Prelude. Αυτό που διαβάσατε ήταν το υβριδικό πρελούδιο

Info / Photo: honda-cars.gr / Γ. Κούτος / 4Drivers.gr


Honda Type R FL5

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει