Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Η απόφαση

Post date:

Author:

Category:

Άργησε αλλά ήρθε. Ο κύβος για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα ερρίφθη και μένει η τυπική επικύρωση. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες

Mercedes τέλη κυκλοφορίας

Για πρώτη φορά όσοι είχαν θέσει τα ΙΧ τους σε εκούσια ακινησία, θα πάρουν πίσω τις πινακίδες τους πληρώνοντας το ποσό που αντιστοιχεί ακριβώς στους μήνες χρήσης του οχήματος για το υπόλοιπο του έτους


Η διάταξη είχε ψηφιστεί εδώ και περίπου δύο εβδομάδες, ωστόσο μόλις την Παρασκευή εκδόθηκε η απόφαση του επικεφαλής της Ανώτατης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

Ο λόγος για  τη διάταξη νόμου που προβλέπει την ενεργοποίηση από τον Ιούλιο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα και την επιστροφή των πινακίδων των ΙΧ αυτοκινήτων που είχαν τεθεί σε εκούσια ακινησία από τους ιδιοκτήτες τους,  χωρίς «πέναλτι».

- Διαφήμιση-

Πληρώνοντας δηλ. μόνο για τους μήνες που θα κάνουν χρήση του ΙΧ τους στο υπόλοιπο του έτους. Η απόφαση Πιτσιλή βρίσκεται προς δημοσίευση σε ΦΕΚ, ωστόσο όλες οι Εφορίες έχουν ενημερωθεί για την έναρξη ισχύος της διάταξης.


Στην απόφαση προβλέπεται ότι στην περίπτωση εκούσιας ακινησίας, οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.

Η απόφαση για τα τέλη κυκλοφορίας αναμένει τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ. Πάντως, οι Εφορίες έχουν ενημερωθεί για τη νέα ρύθμιση


Επομένως…

Επομένως, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ.

Η επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2020, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή.

Εντούτοις, σε περίπτωση που έχει ήδη γίνει άπαξ χρήση του δικαιώματος άρσης και ο κάτοχος, ενώ έχει επιστρέψει εμπρόθεσμα τα στοιχεία κυκλοφορίας στη ΔΟΥ και έχει θέσει εκ νέου το όχημα σε ακινησία, επιθυμεί να άρει την ακινησία αυτή και πάλι, δύναται να το κάνει μόνο καταβάλλοντας τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που έχει ήδη καταβληθεί

Κατ’ αναλογία, οποιοδήποτε νέο αίτημα μετατροπής του αρχικού αιτήματος άρσης της ακινησίας (πχ από 1 σε 2 ή 3 μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους κλπ), δεν γίνεται δεκτό, καθώς η απαλλαγή χορηγείται άπαξ και για το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό διάστημα.

Η αλλαγή χρονικού διαστήματος, πραγματοποιείται μόνο εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που αρχικά είχε καταβληθεί. Εξυπακούεται ότι η δυνατότητα αυτή προϋποθέτει μετατροπή του αρχικού αιτήματος, δηλαδή πριν την λήξη του μήνα για τον οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας.

Παράδειγμα

Έστω Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία.

Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών, σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020.

Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ. Ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλομένων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου, ήτοι την Τετάρτη 30.9.2020.

Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου 2020, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην περίπτωσή μας 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ. 


Toyota GR Yaris design

Πηγή: Protagon / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει