Τέλος εποχής για τον θρυλικό 6λιτρο V8 της Bentley Mulsanne

Post date:

Author:

Category:

Ο λεγόμενος ”Great Eight”, ο εμβληματικός 6¾ λίτρων 8κύλινδρος κινητήρας της Bentley Mulsanne, αλλά και όλων των ναυαρχίδων της εταιρείας, συναρμολογήθηκε για τελευταία φορά

Bentley Mulsanne engine

Δύο μηχανικοί ποζάρουν μπροστά απ΄τον κινητήρα των 538 ίππων και 1,100 Nm )στην τελευταία του εκδοχή) που υπηρέτησε τη Bentley για εξήντα ένα συναπτά έτη. Είναι το φινάλε ενός εμβληματικού μοτέρ. Όπως και της ίδιας της Bentley Mulsanne


Συνολικά, 36,000 Bentley L-Series παρήχθησαν στη διάρκεια αυτών των έξι δεκαετιών που κάτω απ΄το καπό τους έκρυβαν τον ”Great Eight”. Όσο μπορούσε να κρυφτεί αυτό το χειροποίητο, μεταξένιο στη λειτουργία του μοτέρ

Ο V8 6-λίτρων της Bentley είναι ο μεγαλύτερος σε διάρκεια ζωής στο εργοστάσιό της, στο Crew της Αγγλίας.

- Διαφήμιση-

Το τελευταίο, «αναμνηστικό» δείγμα συναρμολογήθηκε χθες από την αφοσιωμένη ομάδα επτά μηχανικών.

Οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, έχουν μια συνδυασμένη εμπειρία 105 ετών στην κατασκευή του εμβληματικού κινητήρα V8 της Bentley Mulsanne.

O γαλαντόμος σε κυβικά εκατοστά Great Eight έχει την ίδια χωρητικότητα με την πρώτη έκδοση του 1959. Ο συγκεκριμένος τελευταίος κινητήρας των L-Series θα περάσει την υπόλοιπη ζωή του τροφοδοτώντας στο 30ο και τελευταίο δείγμα της Bentley Mulsanne 6.75 Edition Mulliner.

Πώς ξεκίνησε

Ο 6¾ λίτρων V8 σχεδιάστηκε από μια ομάδα μηχανικών της Bentley τη δεκαετία του 1950. Ο στόχος ήταν να προσφέρει μια σημαντική αναβάθμιση απόδοσης απ΄τον 6κύλινδρο εν σειρά που αντικατέστησε.

Ο πρώτος L-Series V8 τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στη Bentley S2 του 1959. Τότε απέδιδε περίπου 180 ίππους. Θεωρούνταν «επαρκείς» εκείνη την εποχή.

Έκτοτε, με συνεχείς βελτιώσεις, με τοποθέτηση υπερτροφοδότησης (πρώτα μονή τουρμπίνα και στη συνέχεια twin-turbo), ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου, ψεκασμού καυσίμου και χρονισμού μεταβλητής βαλβίδας, ο σύγχρονος διάδοχος εξελίχτηκε σε κάτι πραγματικά ιδιαίτερο.


Πάντα μ’ αυτή τη σχεδόν βελούδινη χαστούκα (sic) ισχύος και ραφιναρίσματος που όφειλαν να διαθέτουν οι κινητήρες στο Crew

Ο τελευταίος των βρετανών Μοϊκανών αποδίδει 538 ίππους στην ταχύτατη Bentley Mulsanne, σε συνδυασμό με ένα ωστικό κύμα 1,100 Nm ροπής. Ταυτόχρονα, οι εκπομπές έχουν μειωθεί δραστικά, με το σύγχρονο κινητήρα να παράγει 99% λιγότερες επιβλαβείς εκπομπές απ τους προγόνους του



100 Χρόνια Bentley

Info/Photo: bentley

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει