Το 208 GTI ήταν ένα από τα τελευταία δείγματα τοποθέτησης του ιστορικού λογοτύπου σε μοντέλο της γαλλικής εταιρείας. Ο CEO της Peugeot δήλωσε πως είναι «ανοιχτός» σε μία «ειδική» έκδοση, αν και περιορίστηκε μόνο σε ηλεκτρική αναβίωση

Ένας από τους τελευταίους των «Μοϊκανών» ήταν το 208 GTI στην κατηγορία των προσθιοκίνητων hot hatch. In memoriam
Η ψηφιακή απεικόνιση, διά χειρός του βρετανικού Autocar που βλέπετε παρακάτω, είναι μία υπόθεση εργασίας επί της δήλωσης του προέδρου της Peugeot, με αφορμή την E-Lion Day που παρακολουθήσαμε ψηφιακά τις προηγούμενες ημέρες

Η κληρονομιά του 208 GTI είναι δεδομένη στην εταιρεία, πόσο μάλλον και η «φανέλα» που υπάρχει στο ιστορικό βάθος της Peugeot με όλα εκείνα τα προσθιοκίνητα hot hatch, τα 205, τα Rallye, τα GTI και όλα όσα έθρεψαν γενιές και γενιές ζωηρών οδηγών.
Ταυτόχρονα υπάρχει και το τμήμα PSE (Peugeot Sport Engineered), υποτίθεται του οποίου στόχος είναι να γεφυρώσει τα όποια κενά στη γκάμα παρέχοντας ειδικές εκδόσεις.
Ωστόσο, καθώς η εταιρεία κινείται υπό τη γενική επιστασία του ομίλου Stellantis, η στρατηγική περιλαμβάνει εφαρμογές και σε άλλες μάρκες του γκρουπ. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα e-CMP, που βρίσκεται «κάτω» από την ηλεκτρική εκδοχή του Peugeot 208, υποστηρίζει τη νέα Lancia Ypsilon HF καθώς και το Abarth 600e


Αμφότερα προσθιοκίνητα, με δυνατότητα απόδοσης περί τους 240 ίππους και ελεγχόμενο διαφορικό Τοrsen, πρόκειται για μία «οικογένεια» εκδόσεων που ίσως χωρέσει και ένα e-208 GTI.
Αντίστοιχα, σ’ αυτό το σενάριο θα μπορούσε να υποστηριχθεί και μία «καυτή» έκδοση ενός Opel Corsa, με όποιες παραλλαγές μεταξύ των όποιων μοντέλων.
Ο αντίλογος
Από την άλλη, παρουσιάζοντας «ειδικές» εκδόσεις που στην ουσία πρόκειται για παραλλαγές ανάμεσα στις μάρκες του Ομίλου, δεν είναι εύκολο να διατηρηθεί η σύνδεση με το παρελθόν, ειδικά όταν πρόκειται για εταιρείες με τόσο έντονη παρουσία κατά τις πρόσφατες δεκαετίες στο χώρο των εστιασμένων προσθιοκίνητων.


Ως γνωστόν, οι πιέσεις από την ΕΕ είναι εξαιρετικά πιεστικές για τους κατασκευαστές και είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να μην υπάρχουν τέτοιου είδους «συγχωνεύσεις» με κοινή σύνδεση την «πρίζα»
Photo: peugeot.gr / Illustration: autocar.co.uk / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.