Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες από το πώς θα είναι οπτικά το πρώτο ηλεκτρικό Golf GTI. Η Volkswagen λέει πως θα έχει ”go-cart” οδηγική συμπεριφορά και πως θα έχει ως προτεραιότητα το στοιχείο του ”fun to drive” και λιγότερο αυτό καθαυτό της ισχύος που δεν θα είναι στα επίπεδα των 300+ ίππων
Ο CEO της VW, Τόμας Σάφερ, με το ID. GTI Concept. Πεντάθυρο αμάξωμα, διακριτικά λογότυπα και επιθετική εμφάνιση για ένα αυτοκίνητο με κληρονομιά βάθους δεκαετιών ως θερμικό. Θα τα καταφέρει;
Το πρώτο ηλεκτρικό Golf GTI αναμένεται να μπει στην παραγωγή εντός του 2026. Θα αποτελεί τη σπορ παραλλαγή του αναμενόμενου ID.2 και θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό Volkswagen που θα χρησιμοποιήσει το διαχρονικό λογότυπο ”GTI”
Ναι μεν υπάρχουν μέχρι στιγμής οι ηλεκτρικές εκδόσεις GTX, ωστόσο το GTI έχει άλλο βάθος και άλλη σύνδεση με τον κόσμο που αγάπησε το Golf GTI από τη δεκαετία του ’70 και εντεύθεν.
Όπως λέει η εταιρεία, για δεκαετίες τα τρία γράμματα GTI αντιπροσώπευσαν έναν αρχετυπικό «συνδυασμό οδηγικής απόλαυσης και καθημερινής πρακτικότητας».
Με το GTI Concept η Volkswagen δείχνει για πρώτη φορά πώς το ιστορικό αρκτικόλεξο GTI (Gran Turismo Injection) μεταφέρεται στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Η έκδοση παραγωγής για το πρώτο ηλεκτρικό Golf GTI βασίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα e-drive (MEB) και έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους το αργότερο έως το 2027
Tο θέμα δεν είναι απλώς η ισχύς
Η Volkswagen θέλει να διατηρήσει το χαρακτήρα ενός πρακτικού GTI με την σημείωση εκ μέρους της πως θα είναι «100% ηλεκτρικό και με 100% συναίσθημα»
«Το GTI ζει και θα το κρατήσουμε ζωντανό στο μέλλον», δήλωσε ο Κάι Γκρούνιτζ, Επικεφαλής Τεχνικός Διευθυντής.
Προσέθεσε επίσης ότι «τα αρχικά GTI έχουν να κάνουν με το πάθος και όταν αρχίσαμε να εξετάζουμε ιδέες για ένα ηλεκτρικό GTI, γνωρίζαμε ότι το θέμα δεν ήταν απλώς η ισχύς».
Μιλώντας δε για το πώς θα τοποθετηθεί στην αγορά, το παραπάνω στέλεχος είπε: «Με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η προσθήκη μεγάλης ισχύος είναι πραγματικά εύκολη. Ωστόσο όντως χρειαζόμαστε 300 ή 350 ίππους; Με ένα GTI αυτό που είναι πιο σημαντικό από την ισχύ είναι η εμπειρία οδήγησης. Το ηλεκτρικό Golf GTI θα είναι ένα πραγματικό καρτ. Έχω οδηγήσει το πρωτότυπο και είναι πραγματικά εκπληκτικό»
Kατά τη γνωστή στρατηγική του Ομίλου της VW, η πλατφόρμα MEB θα υποστηρίξει επίσης μια σειρά μοντέλων από Cupra και Skoda.
Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.