Σε μία προφητική αναλογία, η Ferrari σκέφτεται να απαγορεύσει στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της να προβαίνουν σε άμετρη εξατομίκευση. Λέγεται και «κανιβαλισμός στο κόσμημα»

Τρίζουν τα κόκαλα του Ένζο Φεράρι βλέποντας γνωστό ινφλουένσερ να έχει κάνει wrapping στη Ferrari 458 Italia με το meme ‘’Nyan Cat’’;
Πόσο μπορεί να θέλεις να επέμβεις στην εξωτερική εικόνα μίας Ferrari; Απάντηση: Όσο σου επιτρέπει η κουλτούρα σου. Αυτό σημαίνει πως αν θέλεις να τη ντύσεις με αυτοκόλλητα του Μίκυ Μάους, με καρτούν, περίεργα memes ή ό,τι άλλο σου κατέβει στο μυαλό, μπορείς να μετατρέψεις το κόσμημα σε καρνάβαλο
Κανονικά, επίσης, υποτίθεται εφόσον είναι δικό σου το αυτοκίνητο, το κάνεις ό,τι θες. Το ντύνεις με μαύρο βελούδο, όπως έκανε κάποιος στο Λονδίνο. Ή το βάφεις χρυσό. Όπως κάνουν πολλοί.
Είναι κακόγουστο; Τελείως υποκειμενικό. Σε κάποιους αρέσει. Άλλοι τα απεχθάνονται.
Προσωπικά θα ντρεπόμουν να ήμουν σε μέσα σε ένα χρυσό αυτοκίνητο – όποιας μάρκας κι αν ήταν. Εκτός αν ήμουν ο Ριχάρδος (sic). Θα μου πεις και τι μας νοιάζει; Σωστό κι αυτό
Πάντως, η εταιρεία σκέφτεται με κριτήρια αυτοπροστασίας του προϊόντος της και είναι προβληματισμένη.
Αφενός, αναγνωρίζει ότι πολλοί πελάτες, ειδικά στη Μέση Ανατολή, αρέσκονται σε τέτοιου είδους επεμβάσεις.
Όσο πιο διαφορετικό, τόσο πιο ξεχωριστό, ίσον πιο ξεχωριστός κι εσύ. Αηδίες ματαιοδοξίας; Πιθανότατα. Όμως αυτοί που έχουν τα λεφτά, αυτοί αποφασίζουν

Ντυμένη σε μαύρο σουέντ η Ferrari 599 που εντοπίστηκε προ ημερών στο δυτικό Λονδίνο

Ο χρυσός (δεν) μας φέρνει πιο κοντά. Ειδικά όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που φέρουν μία ολόκληρη κουλτούρα σημειολογίας
Τέλος στο ροζ
Την ίδια στιγμή, η ιταλική εταιρεία σκέφτεται να περιορίσει δραστικά τη λίστα εξατομίκευσης των καινούργιων αυτοκινήτων που πουλάει.
Ήδη το ροζ έχει φύγει από το «τραπέζι» των επιλογών. Ενδεικτικά, μέχρι πριν μερικά χρόνια το κόκκινο της Ferrari, το κλασσικό Rosso Corsa, ήταν η επιλογή κατά 80% των καινούριων αυτοκινήτων που πουλούσε. Σήμερα έχει πέσει στο 40%.
Από την άλλη, οι δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου αφήνουν ένα πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδος στις εταιρείες. Σαφώς και η Ferrari το υπολογίζει αυτό. Πάντως δεν θέλει να βλέπει τα αυτοκίνητα της να διακωμοδούνται ή να εκφεύγουν κάποιων αισθητικών ορίων, θεωρώντας ότι έτσι προσβάλλεται ή αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και η κουλτούρα πίσω από τη σημαντικότερη εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο


Όπως αντιλαμβάνεστε, είναι μία κίνηση ισορροπίας. Αφενός, η Ferrari δεν θέλει να χάσει ένα κοινό που αφήνει τα ωραία του χρήματα και, αφετέρου, θέλει να προστατεύσει την εικόνα και την σημειολογία των αυτοκινήτων που πουλάει
Πόση εξατομίκευση, λοιπόν, χωράει μέσα σε ένα φεραρικό;
Η απάντηση θα κριθεί στην μεταπώληση (που σαφώς δυσκολεύεται με ακρότητες), ίσως ακόμα και στις απαγορεύσεις που σκοπεύει να εφαρμόσει η Ferrari σε ήδη υπάρχοντες πελάτες, στους οποίους δεν θα επιτρέπεται να αγοράσουν ξανά κάποιο καινούργιο Ferrari στο μέλλον.
Σωστά διαβάσατε στον τίτλο. Ναι, μπορεί να είναι δικό τους το φεραρικό αλλά δε θα το κάνουν ό,τι θέλουν.
Illustration: Άκης Κουντουράκης / Protagon
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.