Υποτίθεται απομένουν έξι χρόνια από σήμερα για την εποχή που το N Vision 74, το πρωτοποριακό concept car που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, υβριδική κίνηση με υδρογόνο και κλασική σχεδιαστική κληρονομιά, θα είναι διαθέσιμο για λίγους και εκλεκτούς

Στο προσεγμένο microsite της εταιρείας το N Vision 74 χαρακτηρίζεται ως ένα «κινητό εργαστήριο». Υπομονή, άλλα έξι χρονάκια έμειναν
Το Hyundai N Vision 74, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, θα είναι έτοιμο το 2030 και θα αποτελεί μέρος της επιθετικής πολιτικής της ανάμεσα στα 21 νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει μέχρι τότε
Πάνω του η κορεάτικη εταιρεία επιχειρεί να συνδέσει περισσότερους του ενός κόσμους.
Την απόπειρα για κίνησή του με υδρογόνο -στοιχείο που λύνει τα χέρια σε επίπεδα απλόχερης ενέργειας αλλά με σοβαρούς περιορισμούς στη διακίνηση, την αποθήκευση και τον εύφλεκτο του χαρακτήρα του- σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες και μια αισθητική φόρμα που παραπέμπει σε εκείνο το κονσεπτικό Pony του Τζουτζιάρο, από το μακρινό 1974.
Ήταν τότε που ο ζωντανός θρύλος του ντιζάιν, είχε σχεδιάσει το Hyundai Pony Coupe Concept, ένα ενστικτωδώς ωραίο κουπέ.

Μισό αιώνα μετά, το νέο πρωτότυπο της Hyundai διατηρεί τις βασικές γραμμές και τις αναλογίες του αρχετυπικού αλλά τις συνδυάζει με σύγχρονα στοιχεία, όπως οι αιχμηρές γραμμές, οι LED προβολείς και τα εντυπωσιακά αεροδυναμικά βοηθήματα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα που παντρεύει το ρετρό με το φουτουριστικό, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς αφιέρωμα στο παρελθόν αλλά και μια δήλωση για το μέλλον της Hyundai στο πώς βλέπει την αυτοκίνηση. Πισωκίνητο, επαναστατικό, αρρενωπό
Η τεχνολογία πίσω από το όραμα
Το N Vision 74 αναπτύχθηκε με μια μοναδική υβριδική αρχιτεκτονική κυψελών καυσίμου υδρογόνου που συνδυάζει τις δυνάμεις του κινητήρα μπαταρίας και ενός συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Αναπτύχθηκε με προτεραιότητα τις υψηλές επιδόσεις, ικανό για σταθερή απόδοση ισχύος χωρίς υποβάθμιση της ισχύος που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά (EV) οχήματα σε συνθήκες χαμηλής κατάστασης φόρτισης.
Σε συνδυασμό με τον χρόνο επαναφόρτισης των 5 λεπτών, αυτή η μοναδική υβριδική αρχιτεκτονική κυψελών καυσίμου υδρογόνου διερευνά τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεών του ως ένα πλήρως λειτουργικό ‘’Rolling Lab’’. Τουλάχιστον έτσι λέει η Ηyundai


Το Hyundai N Vision 74, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, θα είναι έτοιμο το 2030 και θα αποτελεί μέρος της επιθετικής πολιτικής της ανάμεσα στα 21 νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει μέχρι τότε
Η απόδοση
Το N Vision 74 διαθέτει αριστερό και δεξιό ανεξάρτητο διπλό μοτέρ στους πίσω τροχούς, με απόδοση ισχύος 680 PS και επιτάχυνση λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα από 0 έως 100 χλμ/ώ.
Η ισχύς παρέχεται από μια στοίβα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 85 kW στο μπροστινό μέρος, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 62 kWh μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού και δύο δεξαμενές υδρογόνου 2,1 κιλών στο πίσω μέρος με δυνατότητα αυτονομίας σχεδόν 600 χιλιομέτρων.

Υποτίθεται πως το υδρογόνο αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές υψηλής πίεσης, και η ενέργεια που παράγεται από την αντίδραση του υδρογόνου με οξυγόνο στον αέρα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών κινητήρων. Ωστόσο δεν είναι δεδομένο όλο αυτό. Θα προχωρήσει η Hyundai σε μια επένδυση ιδιαίτερα υψηλού κόστους και με ένα δίκτυο που επί της ουσίας δεν υφίσταται ή θα το βγάλει ως αμιγώς ηλεκτρικό; Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα
Ο επικεφαλής σχεδιασμού το συνόψισε όλο αυτό με τα εξής λόγια: «Το N Vision 74 είναι φόρος τιμής στις προηγούμενες προσπάθειές μας και μια δήλωση για το μέλλον μας, μεταφέροντας το τολμηρό πνεύμα του Pony Coupe Concept σε μια φουτουριστική σχεδίαση που πραγματοποιεί το όνειρο των μηχανικών μας να δημιουργήσουν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Κορέας».

Σύμφωνα με δημοσιεύσεις του κορεατικού Τύπου, το Ν Vision 74 θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2026 και η παραγωγή του ενδεχομένως να μην ξεπεράσει τις 100 μονάδες – τις 70 εξ αυτών ως εκδόσεις δρόμου και τις υπόλοιπες ως αγωνιστικές
Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.