Θα επιστρέψει το Citroën 2CV; Μάλλον όχι, αλλά δε βλάπτει

Post date:

Author:

Category:

Η νοσταλγία για σχήματα του παρελθόντος είναι μέγα τρεντ τα πρόσφατα χρόνια. Και παρότι κυκλοφορεί μπόλικη σπέκουλα για την πιθανή επιστροφή του θρυλικού 2CV, η Citroën προτιμά περισσότερο να κοιτάζει το μέλλον παρά να «κλέβει» από το παρελθόν

Citroën 2CV

Ένα από τα σχέδια της αναβίωσης του Citroën 2CV που κυκλοφορούν στον διεθνή Τύπο (Illustration: Autocar)


Όλα ξεκίνησαν από εκείνη τη δήλωση του, Tιερί Κόσκας, CEO της Citroën, το 2023, όταν σε σχετική ερώτηση ήταν ξεκάθαρος: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν μου αρέσει πολύ το ρετρό στυλ, όμως βλέπουμε ότι αποτελεί την τρέχουσα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα μπορούσαμε να εμπνευστούμε από αυτήν. Λοιπόν, δεν πρόκειται να παρουσιάσουμε ξανά ένα Traction Avant, ένα SM, ένα CX ή ένα AX. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να κάνουμε μία εξαίρεση».

Τι το ’θελε το «εξαίρεση»; Από εδώ ξεκίνησε όλη η φημολογία για την αναγέννηση του 2CV.

Κάτι ανάλογο είχε πει πρόσφατα και από τις Βρυξέλλες ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Πιέρ Λεκλέρκ, τονίζοντας ότι «αυτό που χαρακτηρίζει τη Citroën δεν είναι κάποια επιθυμία να ξαναφέρει το σχήμα επιτυχημένων μοντέλων της από το παρελθόν αλλά δεν κλείνουμε την πόρτα. Σημασία για μας έχει η σχεδιαστική φιλοσοφία»


2CV κλασικό

Το αρχετυπικό 2CV, ένα επαναστατικό, μικρό, άνετο, απλό και φθηνό αυτοκίνητο που έκανε τεράστια επιτυχία. Τελείως cult 

2CV επιστροφή

Το αρχετυπικό Citroën 2CV και μία λεπτομέρεια από την ψηφιακή του απεικόνιση ενός πιθανού ηλεκτρικού διαδόχου


Το λοιπόν: ήδη διεθνή Μέσα γράφουν ότι, παρότι σε αρχικό στάδιο, ήδη κυκλοφορούν σχέδια αναβίωσης του 2CV.

Αφού λένε διάφορες λεπτομέρειες ληφθείσες από εσωτερικές πηγές της εταιρείας, καταλήγουν σε κάτι πιο ουσιαστικό. Το αντιγράφω verbatim: «δεν υπάρχει ένδειξη τού πότε θα έρθει ένα νέο 2CV, ίσως το 2028 που θα συμπίπτει με την επέτειο των 80 ετών από την γέννησή του»


Citroen 2CV δοκιμή

Γεφυρώνοντας τα C3 και Ami

Η αλήθεια είναι πως τώρα που το νέο Citroën C3 έχει σχετικά μεγαλώσει και που το Ami παραμένει ένα λιλιπούτειο ηλεκτρικό, ένα 2CV θα μπορούσε να γεφυρώσει όμορφα τη σχετική απόσταση των προαναφερθέντων.

Αρκεί να πληρούνται κάποια βασικά. Ας πούμε, όπως ότι πρέπει να είναι ένα πραγματικά προσιτό αυτοκίνητο. Πιο φθηνό από το ήδη φθηνό C3. Προφανώς πιο ακριβό από το Ami.

Για να υπάρχει μία ιστορική συνέχεια με το πνεύμα του αρχετυπικού 2CV, του επαναστατικού εκείνου αυτοκινήτου που είχε σκοπό να μεταφέρει τους αγρότες από τα χωράφια και τα εκκολαπτήρια στο σπίτι ή την αγορά, ο υποτιθέμενος διάδοχος οφείλει να είναι απλό, λακωνικό, άνετο και να μπορεί να το πάρει απλός κόσμος σε μεγάλες ποσότητες

Τότε, κάμποσες δεκαετίες πριν, η περιγραφή του 2CV περιελάμβανε και την ικανότητα να μεταφέρει φρέσκα αβγά χωρίς να σπάσουν οδηγώντας το μέσα από τους γαλλικούς αγρούς και χωματόδρομους της εποχής. Σήμερα τα αβγά είναι απ’ το σούπερ-μάρκετ, όμως το λακωνικό του είδους αναζητήται

Χωρίς φόβο

Η Citroën έχει δείξει ότι δεν φοβάται την ανατροπή και τα ριζοσπαστικά σχέδια.

Την έκανε κατά κόρον στο παρελθόν με τα DS, τα Traction Avant, τα διαστημικά CX αλλά και πρόσφατα με αυτοκίνητα που δεν εμπίπτουν ντε και σώνει στη λογική του «επιθετικού» αλλά του άνετα χρηστικού.

Aν θα βγει, λοιπόν, ξανά το 2CV; Κανείς δεν ξέρει 100% τη σωστή απάντηση. Αλλά για να επανέλθουμε στον CEO, ο ίδιος είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι «το μεγαλύτερο εμπόδιο για τα ηλεκτρικά είναι το κόστος των μπαταριών, περίπου το 40% της αξίας των αυτοκινήτων»

Συνεπώς, αν αυτές δεν γίνουν θεαματικά φθηνότερες, δύσκολα να υπάρξει ένας πραγματικός διάδοχος, φύσει και θέσει, εκείνου του γαλλικού λάκωνα. Νεσπά;

Photo: Citroën / Aρχείο Κώστα Δημητρέλη



Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει