Θα βγάλει νέο Clio RS η Renault;

Post date:

Author:

Category:

Η νέα γενιά έφτασε στην Ελλάδα. Όμως, το ερωτηματικό για το αν η Renault θα βγάλει και έκδοση Clio RS παραμένει. Μπορεί και όχι

Clio RS

Ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν αναγάγει το προσθιοκίνητο hot hatch σε τέχνη. Η Renault ανήκει σ΄αυτήν την ιδιαίτερη ελίτ. Όμως, το αγαπημένο Clio RS μπορεί να μην έχει τη σκυτάλη που θα θέλαμε


Τι να πρωτοθυμηθείς για τα γρήγορα, μικρά Renault; Το στόρι πηγαίνει πολύ πίσω. Απ΄τα μικρά Alpine, τα Renault 5 GΤ Turbo που προβλημάτιζαν ακόμα και παντοδύναμες κατασκευές, τα Clio 16V, μετά το Williams και στη συνέχεια η σειρά με τα RS

H Renault το έχει το «ύφασμα» όταν πρόκειται να αναδείξει ένα μικρό έως και μεσαίο αμάξωμα με το λογότυπο RS. Είναι βέβαιο. Αυτό, ωστόσο, που δεν είναι βέβαιο είναι αν θα συνεχίσει να το έχει. Τουλάχιστον όσον αφορά το Clio RS.


Renault Clio Williams

Μοναδική «ατμόσφαιρα» που γινόταν το «όπλο» παντός στροφιλικίου. Το Clio Williams σε όλη του τη μπλε-χρυσαφί δόξα, κάποτε στην Πάρνηθα. Για την εμπειρία με τη συγκεκριμένη Μούσα μπορείτε να κλικάρετε το σύνδεσμο στο τέλος του κειμένου. Να διαβάζουμε, μη βαριόμαστε


Κάτι που χάθηκε στην πορεία;

Η ιστορική αλήθεια λέει πως το προηγούμενης γενιάς Clio RS (Mk4) δεν ήταν το αυτοκίνητο που μας είχε συνηθίσει. Βασικό στοιχείο; Μια πιο σοφτ, αν επιτρέπετε, ιδιοσυγκρασία.

Χωρίς ανάρτηση με double axis (Perfohub, το λέει η Renault). Ενημερωτικά, το σύστημα ανάρτησης με τις διπλές πλύμνες είναι το ιερό δισκοπότηρο της μπροστινής κίνησης. Βρίσκεται καλά κρυμμένο κάτω απ΄ τους μπροστινούς θόλους.


Πρόσθεσε και ένα ενεργό μπλοκέ, όχι ψευδοκαταστάσεις, και έχεις ένα άψογο μπροστινό που δεν σκούζει σαν πρόβατο στη σφαγή όταν πατάς το δεξί πεντάλ στην μοκέτα. Αρχίζεις και πιέζεις το γκάζι πριν καν το apex. Τεράστιος λογαριασμός.


Ε, το τελευταίο Clio RS δεν είχε τίποτα απ΄τα δύο. Και δεν είχε καν χειροκίνητο κιβώτιο, μπας και σωθεί η συμμετοχικότητα – στοιχείο που το θες ακόμα περισσότερο σε ένα μικρό hot hatch.

Ήταν ηλίου φαεινότερον πως ο προσανατολισμός είχε αλλάξει. Προς ένα πιο «γενικό» κοινό. Που εκτιμά τις επιδόσεις. Ναι, άλλαζες πιο γρήγορα με τα paddles και το τούρμπο έδινε ροπή. Αλλά αρκεί για αυτούς που έμαθαν πως οι επιδόσεις δεν είναι το παν;

Η συνταγή η σωστή βρισκόταν στο σασί

Παραδοσιακά, η Renault είχε το σασί. Οι Ιάπωνες τον κινητήρα. Τώρα, όμως, αν δεν υπάρχει ένα νέο Clio RS κάτι δείχνει ως φιλοσοφία.


Στην παρουσίαση, πάντως, του νέου Clio που έγινε πριν λίγες μέρες, οι συζητήσεις μας με στελέχη της εταιρείας, αφήνουν γκρίζο το τοπίο μιας νέας γενιάς Clio RS


Ακόμη δεν φαίνεται να έχει δοθεί το πράσινο φως για τον αντικαταστάτη ενός αυτοκινήτου που εκτίμησε σύσσωμη η οδηγοκεντρική κοινότητα.

Ίσως βγει κάτι με λογότυπο RS το οποίο να παραπέμπει περισσότερο σε RS Line. Ή κάπως έτσι, τέλος πάντων. Που είναι και της μόδας για ένα ευρύτερο κοινό. Αλλά δύσκολα μάλλον θα δούμε «πραγματικό», νέο Clio RS.

Αν επιβεβαιωθεί αυτό, θα είναι πλέον ξεκάθαρο πως η Renault θα επενδύει πλέον στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή του Megane R.S. και της Alpine. Η τελευταία, φυσικά, ανήκει σε άλλο επίπεδο αμαξώματος και τιμής. Καμία σχέση.

Μαζί, φαίνεται πως η Renault θέλει να κρατήσει χαμηλά τους ρύπους της γκάμας του Clio. Για παράδειγμα, το νέο Clio δεν προσφέρεται με πανοραμική ηλιοροφή – παρότι στοιχείο πιασάρικο για το ευρύτερο κοινό. Είναι ενδεικτικό. Σημειώστε το.

Κάπως έτσι, το πιθανότερο είναι να μείνουμε με την εικόνα ενός δίλιτρου Clio RS που ναι μεν δεν είχε τη ροπή χαμηλά αλλά ήταν φτιαγμένο από την ωραία στόφα. Εκείνη που όσο το πίεζες τόσο καλύτερο γινόταν. Και με ημιάκαμπτο πίσω, ε;


Photo: 4Drivers / 4Τροχοί

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει