Η νέα γενιά πάει καλά στην ελληνική αγορά. Όμως, απ’ ό,τι φαίνεται, η Renault δεν θα βγάλει μία έκδοση Clio RS
Ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν αναγάγει το προσθιοκίνητο hot hatch σε τέχνη. Η Renault ανήκει σ΄αυτήν την ιδιαίτερη ελίτ. Όμως, το αγαπημένο Clio RS μάλλον δε θα έχει τη σκυτάλη που θα θέλαμε
Τι να πρωτοθυμηθείς για τα γρήγορα, μικρά Renault; Το στόρι πηγαίνει πολύ πίσω.
Απ΄τα μικρά Alpine, τα Renault 5 GΤ Turbo που προβλημάτιζαν ακόμα και παντοδύναμες κατασκευές, τα Clio 16V, μετά το Williams και στη συνέχεια η σειρά με τα RS
H Renault το έχει το «ύφασμα» όταν πρόκειται να αναδείξει ένα μικρό έως και μεσαίο αμάξωμα με το λογότυπο RS.
Είναι βέβαιο. Αυτό, ωστόσο, που όλα δείχνουν είναι πως δε θα υπάρξει σκυτάλη όσον αφορά το Clio RS.
Κάτι που χάθηκε στην πορεία;
Η ιστορική αλήθεια λέει πως το προηγούμενης γενιάς Clio RS (Mk4) δεν ήταν το αυτοκίνητο που μας είχε συνηθίσει. Βασικό στοιχείο; Μια πιο σοφτ, αν επιτρέπετε, ιδιοσυγκρασία.
Χωρίς ανάρτηση με double axis – Perfohub, το λέει η Renault.
Ενημερωτικά, το σύστημα ανάρτησης με τις διπλές πλύμνες είναι το ιερό δισκοπότηρο της μπροστινής κίνησης. Βρίσκεται καλά κρυμμένο κάτω απ΄ τους μπροστινούς θόλους.
Πρόσθεσε και ένα ενεργό μπλοκέ, όχι ψευδοκαταστάσεις, και έχεις ένα άψογο μπροστινό που δεν σκούζει σαν πρόβατο στη σφαγή όταν πατάς το δεξί πεντάλ στην μοκέτα. Αρχίζεις και πιέζεις το γκάζι πριν καν το apex. Τεράστιος λογαριασμός με ένα Clio RS Mk3
Ε, το τελευταίο Clio RS δεν είχε τίποτα απ΄τα δύο. Και δεν είχε καν χειροκίνητο κιβώτιο, μπας και σωθεί η συμμετοχικότητα – στοιχείο που το θες ακόμα περισσότερο σε ένα μικρό hot hatch.
Ήταν ηλίου φαεινότερον πως ο προσανατολισμός είχε αλλάξει. Προς ένα πιο «γενικό» κοινό. Που εκτιμά τις επιδόσεις.
Ναι, άλλαζες πιο γρήγορα με τα paddles και το τούρμπο έδινε ροπή. Αλλά αρκεί για αυτούς που έμαθαν πως οι επιδόσεις δεν είναι το παν;
Η συνταγή η σωστή βρισκόταν στο σασί
Παραδοσιακά, η Renault είχε το σασί. Οι Ιάπωνες τον κινητήρα. Τώρα, όμως, αν δεν υπάρχει ένα νέο Clio RS, κάτι δείχνει αυτό ως φιλοσοφία.
Ακόμη λοιπόν δεν φαίνεται να έχει δοθεί το πράσινο φως για τον αντικαταστάτη ενός αυτοκινήτου που εκτίμησε σύσσωμη η οδηγοκεντρική κοινότητα.
Ίσως βγει κάτι με λογότυπο RS το οποίο να παραπέμπει περισσότερο σε RS Line. Ή κάπως έτσι, τέλος πάντων. Που είναι και της μόδας για ένα ευρύτερο κοινό. Αλλά πολύ δύσκολα μάλλον θα δούμε «πραγματικό», νέο Clio RS
Αν επιβεβαιωθεί αυτό, θα είναι πλέον ξεκάθαρο πως η Renault θα επενδύει πλέον στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή του Megane R.S. και της Alpine. Η τελευταία, φυσικά, ανήκει σε άλλο επίπεδο αμαξώματος και τιμής. Καμία σχέση.
Μαζί, φαίνεται πως η Renault θέλει να κρατήσει χαμηλά τους ρύπους της γκάμας του Clio.
Για παράδειγμα, το νέο Clio δεν προσφέρεται με πανοραμική ηλιοροφή – παρότι στοιχείο πιασάρικο για το ευρύτερο κοινό. Είναι ενδεικτικό. Σημειώστε το.
Κάπως έτσι, το πιθανότερο είναι να μείνουμε με την εικόνα ενός δίλιτρου Clio RS που ναι μεν δεν είχε τη ροπή χαμηλά αλλά ήταν φτιαγμένο από την ωραία στόφα. Εκείνη που όσο το πίεζες τόσο καλύτερο γινόταν. Και με ημιάκαμπτο πίσω, ε;
Photo: renault.gr / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.