Το επόμενο MX-5 αναμένεται μέσα στα μέσα της δεκαετίας. Το NE, κατά τη συνήθη κωδικοποίηση της εταιρείας, στην 5η γενιά του ετοιμάζεται να κάνει την πρώτη του «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση. Πόσο πρόβλημα μπορεί να είναι αυτό για τους petrolheads πιστούς;
Φτιαγμένο για οδηγική διασκέδαση, ελαφρύ, μικρό. Πόσο θα επηρεάσει το επόμενο MX-5 η επίσημη θέση της εταιρείας για τα νέα της πλάνα;
Η Mazda επιβεβαίωσε και τυπικά ότι η νέα γενιά του MX-5 θα εμπεριέχει την ηλεκτροκίνηση
Η είδηση δεν προκαλεί και τόση έκπληξη καθώς είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι μέχρι το 2030 η γκάμα της θα είναι εξηλεκτρισμένη.
Σε αντίθεση, ωστόσο, με τα SUV της εταιρείας, το MX-5, το αυτοκίνητο-σύμβολο της Mazda και αυτό που την έχει διατηρήσει εδώ και δεκαετίες στις επιλογές όσων αγαπούν τα οδηγοκεντρικά στοιχεία, οφείλει να μην αλλάξει χαρακτήρα.
Αφ ης στιγμής ήδη με το ND, την τρέχουσα γενιά, η ζυγαριά έχει κατέβει ακόμα και κάτω από τα 1,000 κιλά, μία plug-in έκδοση, πολλώ μάλλον ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο MX-5, θα ανέβαζε δραστικά το βάρος. Και αν το βάρος αυξηθεί, το MX-5 παύει να είναι το MX-5 που ξέρουμε
Το πιθανότερο είναι πως ειδικά για το επόμενο MX-5 θα επιλεγεί ένα ήπια υβριδικό σύστημα.
Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει το γνωστό σύστημα ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας που αποθηκεύει ενέργεια και, με τη σειρά του, τροφοδοτεί περιφερειακά συστήματα.
Πάντως, στη δήλωσή της η Mazda τόνισε πως προσπαθεί να διατηρήσει το επόμενο MX-5 ως ένα «ελαφρύ, προσιτό, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο».
Το πλαίσιο
Αξίζει να θυμόμαστε ότι μέσα σε όλη την «ομογενοποίηση» σε πλατφόρμες (που πλέον είναι ο κανόνας στην αυτοκίνηση), το MX-5 βασίζεται σε μοναδικό, εντός Mazda, σασί.
Αυτό σημαίνει πως η πλατφόρμα με την κωδική ονομασία ”Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture”, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για διάφορα υβριδικά, plug-in ή και αμιγώς BEV μοντέλα της, δεν είναι η κατάλληλη για το επόμενο MX-5.
Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση του κινητήρα σε διαμήκη διάταξη δε διευκολύνεται από την παραπάνω πλατφόρμα.
Κάπως έτσι όλα δείχνουν πως η νέα γενιά του MX-5 (που αναμένεται, όπως συνηθίζει το χρονοδιάγραμμα της Mazda, σε τρία με τέσσερα χρόνια από τώρα), θα είναι εξηλεκτρισμένη αλλά όχι με θυσία στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ελπίζουμε
Photo: 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.