Οι petrolhead δύσκολα θα αποχωριστούν τη βενζίνη. Τι δυνατότητες υπάρχουν με το επίμαχο καύσιμο;
Mία νέα επένδυση -που δεν πέρασε ακόμη στα πρωτοσέλιδα- μεταξύ της Exxon Mobile και της Porsche, κάνει το επόμενο βήμα με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα
Η εμπλοκή της τελευταίας στο μεγαλεπίβολο πρότζεκτ είναι κάτι σα μονόδρομος για αυτήν
Είναι δύσκολο -προς το παρόν τουλάχιστον- να έχεις μια σπορ γκάμα και την ίδια στιγμή να μπορέσεις να κρατήσεις το ενδιαφέρον του πελατολογίου σου που θέλει τη βενζίνη ως καύσιμο – μαζί με όλη την οδηγοκεντρικότητα που περιλαμβάνει.
Η γερμανική εταιρεία, ως γνωστόν, έχει στη γκάμα της την Taycan.
Eίναι 100% ηλεκτρική και οδηγώντας την στους ελληνικούς δρόμους, ευπειθώς αναφέρω ότι είναι το πιο ενδιαφέρον, με πραγματικά σπορ γονίδια αμιγώς ηλεκτρικό που έχω οδηγήσει. Και τα ΄χω οδηγήσει σχεδόν όλα. Όμως δεν είναι εύκολο να κάνεις τη «σημαία» της, την 911, ηλεκτρική. Μπορεί να μοιάσει με εμπορική αυτοκτονία
Το μεγάλο ερώτημα, λοιπόν, είναι πώς θα διατηρηθούν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αφ ης στιγμής νομοτελειακά πηγαίνουμε προς τα ηλεκτρικά; Η απάντηση δεν είναι τόσο αυτονόητη.
Οι κατασκευαστές φαίνεται να συμφωνούν ότι η μετάβαση δεν είναι κοντά.
Όπως δήλωσε ο Elon Musk στη συνεδρίαση των μετόχων της Tesla, την περασμένη εβδομάδα, ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, θα χρειαστούν ρεαλιστικά τουλάχιστον 30 με 40 χρόνια για να αντικατασταθεί κάθε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό όχημα.
Facts and figures
Λαμβάνοντας υπόψιν το στόλο των ενεργών οχημάτων, θεωρείται ότι σήμερα υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα στον κόσμο και λιγότερο από το 1% αυτών είναι ηλεκτρικά.
Ο Musk πρόσθεσε επίσης ότι ακόμα και αν από σήμερα πωλούνταν αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα χρειαζόντουσαν δύο δεκαετίες για την παραπάνω αντικατάσταση του παγκόσμιου στόλου.
Ο υπολογισμός προκύπτει από μία τάξη μεγέθους πωλήσεων 100 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως – εξ ου και η δήλωση για 30-40 χρόνια με ρεαλιστικούς μεν αισιόδοξους υπολογισμούς.
Σ’ όλο το ενδιάμεσο διάστημα της μετάβασης, είναι τα eFuel, τα συνθετικά καύσιμα, που έρχονται να παίξουν το ρόλο τους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να βασιστεί σε αμιγή ηλεκτροκίνηση για να επιτύχει το στόχο ενός καθαρού 2050 (όπως έχει τεθεί από την Ε.Ε.). Τα «ηλεκτρονικά» καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα (ή συνθετικά καύσιμα) έχουν ήδη ξεκινήσει την εξέλιξή τους εντός του γκρουπ της VW, με τις Audi και Bentley να συμμετέχουν
Παράλληλα καύσιμα
Την ίδια στιγμή, σε ορισμένα δε μέρη του κόσμου, τα βιοκαύσιμα είναι ήδη ενσωματωμένα στο τρέχον ενεργειακό μείγμα.
Ορισμένες χώρες, όπως η Βραζιλία, χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον μείγματα βενζίνης Ε95 πλούσιων σε αιθανόλη και άλλες εισάγουν βιο-ντίζελ προερχόμενο από οργανικές πηγές, όπως καλαμπόκι ή καίγοντας πράσινα απόβλητα.
Ωστόσο η Porsche μαζί με την ExxonMobile (και με τη χείρα βοηθείας της Siemens) φαίνεται να ακολουθεί μια διαφορετική και πιο καθαρή διαδρομή: δημιουργεί συνθετική βενζίνη από ένα συνδυασμό «πράσινου» υδρογόνου και καθαρού άνθρακα
Η είδηση λέει ότι το ακατέργαστο καύσιμο που δημιουργείται (eMethanol) μετατρέπεται εύκολα στη συνέχεια σε καύσιμο υψηλών οκτανίων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης.
Ναι, σε αυτούς με τους οποίους κυκλοφορούμε σήμερα και τους θέλουμε ζωντανούς.
Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: Google
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.