Τι κάνει το G-Vectoring Control Plus της Mazda;

Post date:

Author:

Category:

Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι τοποθετεί τη 2η γενιά του G-Vectoring Control Plus σε όλα της τα μοντέλα

Mazda G-Vectoring Control Plus

Το GVC Plus έρχεται να προστεθεί στο σύστημα Skyactiv-Vehicle Dynamics της Mazda ως ένα επιπλέον στοιχείο ελέγχου της ενεργητικής ασφάλειας των μοντέλων της


Ως γνωστόν, το Skyactiv-Vehicle Dynamics είναι η ηλεκτρονική διαχείριση που συνδέει τον έλεγχο μεταξύ κινητήρα, μετάδοσης, πλαισίου και αμαξώματος. Είναι αυτό όπως αποτυπώνεται στο παρακάτω γράφημα

Skyactive Mazda

Επίσης είναι γνωστή σ’ όσους παρακολουθούν τα προϊόντα της εταιρείας, η 1η γενιά του G-Vectoring Control ως έλεγχος του άξονα περιστροφής.

- Διαφήμιση-

Η επίσημη Mazda λέει πως από το 2016 ήταν η πρώτη εταιρεία που συνδύασε τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα σε συνάρτηση με τη γωνία του τιμονιού σε συνθήκες πλευρικής επτάχυνσης.

Τώρα, λοιπόν, ανακοινώνει τη 2η γενιά του συστήματος. Μάλλον αναμενόμενα το ονομάζει G-Vectoring Control Plus.

Πώς λειτουργεί

Σύμφωνα με την ενημέρωση που λάβαμε από την επίσημη εισαγωγική, «προσθέτει αμεσότερο έλεγχο της στιγμιαίας περιστροφής του οχήματος επιδρώντας επιπλέον μέσω των φρένων. Στην διάρκεια μίας στροφής το GVC Plus εφαρμόζει ελαφρά δύναμη πέδησης στους εξωτερικούς τροχούς καθώς το τιμόνι επιστρέφει στην κεντρική θέση».

«Με τον τρόπο αυτό επιτρέπει στο όχημα να επιστρέψει με μεγαλύτερη σταθερότητα σε ευθεία πορεία. Αξιοποιεί την αδράνεια της ελαφράς αυτής πέδησης. Έτσι, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα σε χειρισμούς αποφυγής έκτακτης ανάγκης. Επίσης, παρέχει περισσότερη ασφάλεια. Για παράδειγμα, σε αλλαγή λωρίδας με υψηλή ταχύτητα ή οδήγησης σε ολισθηρό οδόστρωμα».

Όλα τα μοντέλα Mazda διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους τη νέα τεχνολογία GVC Plus. Όπως και το εικονιζόμενο, νέο Mazda3 με τον εκπληκτικό κινητήρα Skyactiv-X. Άσχετο με το θέμα αλλά από μηχανολογική άποψη, για μας τουλάχιστον, είναι ο κινητήρας της χρονιάς.


Mazda MX-5 Αρκτικός Κύκλος

Info/Photo: mazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει