Τι πάει στραβά με τη Jaguar;

Post date:

Author:

Category:

Η Jaguar υιοθέτησε νωρίς τα EV και τα τελευταία χρόνια είχε μια εντυπωσιακή γκάμα μοντέλων. Γιατί λοιπόν ακόμη και σήμερα δεν κερδοφορεί;

Τι δεν πάει καλά με τη Jaguar

Η Jaguar κατασκευάζει αυτοκίνητα τα τελευταία 82 χρόνια, αλλά η πορεία της είναι ακριβώς το αντίθετο του φυσιολογικού. Από το 1966 η εταιρεία έχει αλλάξει τέσσερις ιδιοκτήτες, με τους δύο πιο πρόσφατους -τη Ford και τη Tata Μotors- να δυσκολεύονται πολύ στο να δημιουργήσουν κέρδη


Το πρόβλημα δεν είναι η εταιρική ταυτότητα της Jaguar. Εδώ και πολλές δεκαετίες η μάρκα αποτελεί ορόσημο για τα κομψά coupe της και τις γρήγορες, πολυτελείς της λιμουζίνες

Το πρόβλημα είναι πως κανένας μοντέρνος κατασκευαστής δεν μπορεί να επιβιώσει με παρουσία μονάχα σε αυτές τις δύο κατηγορίες: ακόμα και η Porsche σώθηκε από την Cayenne.

Παραδόξως η Jaguar είχε αντιληφθεί αυτήν τη τάση πριν γίνει τόσο ευρεία.

Η Tata Motors, αφού αγόρασε τη Jaguar, τη συνδύασε με τη Land Rover το 2008 και η γκάμα μοντέλων σχηματίστηκε κάπως βιαστικά.

Μία σειρά από τρία sedan για να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς σε κάθε κατηγορία -συμπεριλαμβανομένης της εξαιρετικής XE-, η διαχρονική, πανέμορφη F-Type και το ηλεκτρικό crossover i-Pace.

Με τη Land Rover να ασχολείται περισσότερο με τα σκληροτράχηλα SUV, η JLR έδειχνε να καλύπτει πλήρως την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.

Για περισσότερο από μία δεκαετία η Jaguar ήταν σε μια εξαιρετική πορεία και πολλά μοντέλα είχαν βγει «μπροστά» από τον ανταγωνισμό

Οι πωλήσεις της είχαν ανέβει σημαντικά από το 2011 μέχρι το 2018. Αλλά το 2022 οι πωλήσεις είχαν επιστρέψει στα αρχικά τους νούμερα και πλέον, η JLR έχει καταργήσει επισήμως όλα τα μοντέλα της Jaguar, εκτός από την F-Pace – του οποίου οι μέρες είναι επίσης μετρημένες. Ο λόγος που τους οδήγησε σε αυτό αποκαλύφθηκε πριν από περίπου 2 μήνες, όταν ανακοινώθηκε η λήξη παραγωγής όλων αυτών των μοντέλων

Jaguar_E-Type vs F-Type

Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr εδώ

Photo: Jaguar


Jaguar E-Type Soul Garage

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει