Τι «παίχτηκε» με τα λάστιχα στο Ράλι Σουηδίας;

Ο αγώνας τελείωσε, τα άλματα στον αέρα προσγειώθηκαν, το θέαμα ήταν για μια ακόμη φορά μοναδικό. Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν υπήρχαν αυτά τα «περίεργα» ελαστικά με καρφιά

Στις Ειδικές Διαδρομές της Σουηδίας, που καλύπτονται από στρώματα χιονιού και πάγου πάνω από το χώμα, οι οδηγοί βασίζονται σε ελαστικά γεμάτα καρφιά που «καρφώνονται» στην επιφάνεια για να δημιουργήσουν πρόσφυση.

Η Σουηδία είναι ο μόνος αγώνας όπου υποχρεωτικά χρησιμοποιούνται τα ελαστικά χιονιού. Επιτρέπεται μόνο ένας τύπος, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τον πονοκέφαλο της επιλογής ελαστικών, όπως στους υπόλοιπους αγώνες του WRC.

Κάθε ελαστικό είναι εφοδιασμένο με μεταλλικά καρφιά με βολφράμιο που προεξέχουν από το πέλμα κατά έξι έως επτά χιλιοστά. Οι κανονισμοί της FIA περιορίζουν τον αριθμό των καρφιών στα 20 για κάθε 10 εκατοστά γύρω από την περιφέρεια.

Ο αριθμός των καρφιών ανά ελαστικό ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό της Michelin διαθέτει 384, ενώ το ελαστικό της Pirelli έχει 380.

Οι οδηγοί κατηγοριών WRC και WRC2 έχουν στη διάθεσή τους 24 ελαστικά για το ράλι και άλλα τέσσερα για το shakedown.

Ο σχεδιασμός του πέλματος για το χιόνι είναι συμβιβασμός χρηστικότητας και απόδοσης. Ενώ ένα «ανοιχτό» πέλμα με μεγάλα αυλάκια είναι καλό για την εκκαθάριση του φρέσκου χιονιού, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου λόγω της ευκαμψίας των τακουνιών του πέλματος.

Τέλος, το μήκος κάθε καρφιού που προεξέχει επίσης ποικίλλει. Όσο περισσότερο προεξέχουν, τόσο καλύτερα καρφώνονται στον πάγο. Ωστόσο, αυτό αυξάνει επίσης τις πιθανότητές τους να βγουν από το πέλμα ή να σπάσουν, κυρίως όταν συναντήσουν παγωμένο χώμα. 

Info: Kosmocar. A.E.

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Οδηγούμε το ημιαυτόνομο VW Passat

Τo VW Passat αποδεικνύει πως τα SUV δεν «σκότωσαν» ακόμη τα σεντάν. Και το ότι μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα από τα 0 έως και τα 210 χλμ/ώρα, το καθιστά ως «γέφυρα» μεταξύ του τώρα και του μετά

Οδηγούμε το γενναιόδωρο SEAT Tarraco 1.5 TSI

Με το SEAT Tarraco οδηγείς με γραμμές, σημαδεύεις σωστά και περνάς. Είναι η συνταγή που κολακεύει - δείγμα της φιλοσοφίας της εταιρείας. Αλλά και αυτή που θα επιτρέψει σε μια μεγάλη «βεντάλια» οδηγών, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, να αισθανθεί φιλικά, ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις

Lancia Y10. Please, don’t save Lancia

Η Lancia Y10 ήταν εφοδιασμένη με ό,τι καλύτερο και λαμπερότερο της εποχής. Αλλά και ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί

Audi RS 4 Avant. Η επιστροφή του απόλυτου station wagon

Το Audi RS 4 έχει αυτόν τον εκπληκτικό συνδυασμό κατασκευαστικής ποιότητας, άψογου φινιρίσματος και οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Δεν αναμένουμε τίποτα λιγότερο από το απόλυτο all weather «τραίνο» πολυτελείας

Οδηγούμε νέο Mitsubishi L200. Σαράντα χρόνια σκληράδας

Το Mitsubishi L200 ενώ παραμένει ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς, δεν κοπανάει. Ακόμα και κουτρουβαλώντας σε άγαρμπες βουνίσιες κατηφόρες, δεν ακούς περίεργους ήχους από τους συνδέσμους. Ταξιδεύεις ξεκούραστα. Δεν τιμωρείσαι

Το νέο εργοστάσιο της VW θα είναι στην Τουρκία

Λέγεται πως ο Ταγίπ Ερντογάν έδωσε στους Γερμανούς τέτοια ανταλλάγματα για το εργοστάσιο της VW, που ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα κέρδιζε το στοίχημα έναντι των άλλων υποψήφιων χωρών

Η ωραία Ηλιάνα Παπαγεωργίου και η BMW Σειρά 1

H Ηλιάνα «ρίχνει» κατά κράτος στο ανφάς της Σειράς 1 με τη μεγάλη γρίλια. Μέχρι του σημείου που κοιτάζεις περισσότερο την ινφλουένσερ και λιγότερο το αυτοκίνητο

Ετοιμάζονται τα νέα GT86 και BRZ

Η αυτοκίνηση χρειάζεται περιπτώσεις σαν τα GT86 και BRZ. Ωραία κουπέ, με έμφαση στην αίσθηση οδήγησης και τη συμμετοχικότητα – όχι, κατ΄ανάγκην, στις απόλυτες επιδόσεις

Κόντρες. Η πληγή των νοτίων προαστίων

Οι κόντρες είναι αφελείς, ανώριμες, κοινωνικά naive και ενοχλητικά θορυβώδεις. Με εξατμίσεις που πασχίζουν να υπερβούν τη φτωχομπινεδιά της υπόθεσης

Η στατική ομορφιά του Audi Sport quattro

Και την όγδοη μέρα ο Θεός εποίησε την ομολογκασιόν. Δοξάζοντας το Audi Sport quattro