Ο αγώνας τελείωσε, τα άλματα στον αέρα προσγειώθηκαν, το θέαμα ήταν για μια ακόμη φορά μοναδικό. Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν υπήρχαν αυτά τα «περίεργα» ελαστικά με καρφιά
Στις Ειδικές Διαδρομές της Σουηδίας, που καλύπτονται από στρώματα χιονιού και πάγου πάνω από το χώμα, οι οδηγοί βασίζονται σε ελαστικά γεμάτα καρφιά που «καρφώνονται» στην επιφάνεια για να δημιουργήσουν πρόσφυση.
Η Σουηδία είναι ο μόνος αγώνας όπου υποχρεωτικά χρησιμοποιούνται τα ελαστικά χιονιού. Επιτρέπεται μόνο ένας τύπος, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τον πονοκέφαλο της επιλογής ελαστικών, όπως στους υπόλοιπους αγώνες του WRC.
Κάθε ελαστικό είναι εφοδιασμένο με μεταλλικά καρφιά με βολφράμιο που προεξέχουν από το πέλμα κατά έξι έως επτά χιλιοστά. Οι κανονισμοί της FIA περιορίζουν τον αριθμό των καρφιών στα 20 για κάθε 10 εκατοστά γύρω από την περιφέρεια.
Ο αριθμός των καρφιών ανά ελαστικό ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό της Michelin διαθέτει 384, ενώ το ελαστικό της Pirelli έχει 380.
Οι οδηγοί κατηγοριών WRC και WRC2 έχουν στη διάθεσή τους 24 ελαστικά για το ράλι και άλλα τέσσερα για το shakedown.
Ο σχεδιασμός του πέλματος για το χιόνι είναι συμβιβασμός χρηστικότητας και απόδοσης. Ενώ ένα «ανοιχτό» πέλμα με μεγάλα αυλάκια είναι καλό για την εκκαθάριση του φρέσκου χιονιού, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου λόγω της ευκαμψίας των τακουνιών του πέλματος.
Τέλος, το μήκος κάθε καρφιού που προεξέχει επίσης ποικίλλει. Όσο περισσότερο προεξέχουν, τόσο καλύτερα καρφώνονται στον πάγο. Ωστόσο, αυτό αυξάνει επίσης τις πιθανότητές τους να βγουν από το πέλμα ή να σπάσουν, κυρίως όταν συναντήσουν παγωμένο χώμα.
Info: Kosmocar. A.E.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.