Τι «παίχτηκε» με τα λάστιχα στο Ράλι Σουηδίας;

Ο αγώνας τελείωσε, τα άλματα στον αέρα προσγειώθηκαν, το θέαμα ήταν για μια ακόμη φορά μοναδικό. Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν υπήρχαν αυτά τα «περίεργα» ελαστικά με καρφιά

Στις Ειδικές Διαδρομές της Σουηδίας, που καλύπτονται από στρώματα χιονιού και πάγου πάνω από το χώμα, οι οδηγοί βασίζονται σε ελαστικά γεμάτα καρφιά που «καρφώνονται» στην επιφάνεια για να δημιουργήσουν πρόσφυση.

Η Σουηδία είναι ο μόνος αγώνας όπου υποχρεωτικά χρησιμοποιούνται τα ελαστικά χιονιού. Επιτρέπεται μόνο ένας τύπος, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τον πονοκέφαλο της επιλογής ελαστικών, όπως στους υπόλοιπους αγώνες του WRC.

- Διαφήμιση-

Κάθε ελαστικό είναι εφοδιασμένο με μεταλλικά καρφιά με βολφράμιο που προεξέχουν από το πέλμα κατά έξι έως επτά χιλιοστά. Οι κανονισμοί της FIA περιορίζουν τον αριθμό των καρφιών στα 20 για κάθε 10 εκατοστά γύρω από την περιφέρεια.

Ο αριθμός των καρφιών ανά ελαστικό ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό της Michelin διαθέτει 384, ενώ το ελαστικό της Pirelli έχει 380.

Οι οδηγοί κατηγοριών WRC και WRC2 έχουν στη διάθεσή τους 24 ελαστικά για το ράλι και άλλα τέσσερα για το shakedown.

Ο σχεδιασμός του πέλματος για το χιόνι είναι συμβιβασμός χρηστικότητας και απόδοσης. Ενώ ένα «ανοιχτό» πέλμα με μεγάλα αυλάκια είναι καλό για την εκκαθάριση του φρέσκου χιονιού, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου λόγω της ευκαμψίας των τακουνιών του πέλματος.

Τέλος, το μήκος κάθε καρφιού που προεξέχει επίσης ποικίλλει. Όσο περισσότερο προεξέχουν, τόσο καλύτερα καρφώνονται στον πάγο. Ωστόσο, αυτό αυξάνει επίσης τις πιθανότητές τους να βγουν από το πέλμα ή να σπάσουν, κυρίως όταν συναντήσουν παγωμένο χώμα. 

Info: Kosmocar. A.E.

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Ford Puma ST με 200 ίππους και μπλοκέ. Το SUV του σκεπτόμενου petrolead

Το οδηγήσαμε στην απλή έκδοσή του και μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Και τώρα η Ford Performance βγάζει το Puma ST, την έκδοση τη σωστή. Αυτήν που μπορεί να κάνει ακόμα και κάποιον που του αρέσει η οδήγηση να μην αντέξει άλλο τη γκρίνια απ' το σπίτι και να ενδώσει σε ένα SUV

Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4

Μένει να φανεί σε πόσους εν δυνάμει ιδιοκτήτες η νέα σχεδιαστική τάση της BMW θα αποθαρρύνει τυχόν αγορά - και ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το βασικό, ωστόσο, ζήτημα είναι οι Μ3 και Μ4 με όλα τα υπόλοιπα υπερθετικά τους. Ως προσωπικότητα, οδηγική εμπλοκή, συνολική ποιότητα

Οδηγώντας σωστά. Από τη θεωρία στην πράξη του track day

Αν δε θες να πάρεις τα ψαλίδια στο χέρι και να ψαχτείς στο τι σημαίνει Πραγματική Οδήγηση, καλό είναι να ψαχτείς με τα βασικά. Αυτή ήταν η εμπειρία ενός αναγνώστη από το track day που έζησε στην Αμερική

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta

Το «Φρανκενστάιν» GR Yaris των 1,000 ίππων του Daigo Saito

Ένας κανονικός άνθρωπος θα ήταν πολύ ευχαριστημένος με το GR Yaris. Σωστά. Μόνο που Daigo Saito δεν είναι κανονικός. Είναι ο εξωγήινος του drifting και μόλις ξήλωσε ό,τι υπήρχε μέσα στο νέο hot hatch