Τι «παίχτηκε» με τα λάστιχα στο Ράλι Σουηδίας;

Ο αγώνας τελείωσε, τα άλματα στον αέρα προσγειώθηκαν, το θέαμα ήταν για μια ακόμη φορά μοναδικό. Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν υπήρχαν αυτά τα «περίεργα» ελαστικά με καρφιά

Στις Ειδικές Διαδρομές της Σουηδίας, που καλύπτονται από στρώματα χιονιού και πάγου πάνω από το χώμα, οι οδηγοί βασίζονται σε ελαστικά γεμάτα καρφιά που «καρφώνονται» στην επιφάνεια για να δημιουργήσουν πρόσφυση.

Η Σουηδία είναι ο μόνος αγώνας όπου υποχρεωτικά χρησιμοποιούνται τα ελαστικά χιονιού. Επιτρέπεται μόνο ένας τύπος, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τον πονοκέφαλο της επιλογής ελαστικών, όπως στους υπόλοιπους αγώνες του WRC.

Κάθε ελαστικό είναι εφοδιασμένο με μεταλλικά καρφιά με βολφράμιο που προεξέχουν από το πέλμα κατά έξι έως επτά χιλιοστά. Οι κανονισμοί της FIA περιορίζουν τον αριθμό των καρφιών στα 20 για κάθε 10 εκατοστά γύρω από την περιφέρεια.

Ο αριθμός των καρφιών ανά ελαστικό ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό της Michelin διαθέτει 384, ενώ το ελαστικό της Pirelli έχει 380.

Οι οδηγοί κατηγοριών WRC και WRC2 έχουν στη διάθεσή τους 24 ελαστικά για το ράλι και άλλα τέσσερα για το shakedown.

Ο σχεδιασμός του πέλματος για το χιόνι είναι συμβιβασμός χρηστικότητας και απόδοσης. Ενώ ένα «ανοιχτό» πέλμα με μεγάλα αυλάκια είναι καλό για την εκκαθάριση του φρέσκου χιονιού, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου λόγω της ευκαμψίας των τακουνιών του πέλματος.

Τέλος, το μήκος κάθε καρφιού που προεξέχει επίσης ποικίλλει. Όσο περισσότερο προεξέχουν, τόσο καλύτερα καρφώνονται στον πάγο. Ωστόσο, αυτό αυξάνει επίσης τις πιθανότητές τους να βγουν από το πέλμα ή να σπάσουν, κυρίως όταν συναντήσουν παγωμένο χώμα. 

Info: Kosmocar. A.E.

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Το κλασικό Peugeot 205 GTi πωλείται με 51,000 km

Χωρίς φθορές στο εσωτερικό του, άψογα συντηρημένο και όσο ορίτζιναλ μπορεί να είναι ένα Peugeot 205 GTi που έχει μέχρι και τα αρχικά πατάκια

Στην Αττική Οδό χωρίς χέρια με τη νέα Mercedes E-Class

Η οδήγηση χωρίς χέρια απαιτεί ένα άλμα πίστης. Προσωπικά, ωστόσο, δεν αισθάνθηκα βολικά με την ιδέα

Το Car Of The Year, οι φετινοί φιναλίστ και μία αιρετική άποψη

Υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που θα τσιμπήσει και μόνο στο άκουσμα «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και θα πάει γραβατωμένος στην έκθεση. Είναι μεγάλα τα ποσά στη μαζική αγορά

Εξηλεκτρισμένο Ford Puma. Πώς είναι στο δρόμο;

Ως γνωστόν, το αιλουροειδές έγινε SUV. Το Ford Puma έχει μόνο ένα κοινό όνομα με τον πρόγονό του. Οι καιροί αλλάζουν και το κοινό ψηφίζει crossover δαγκωτό

MX-5 ND vs MX-5 NC. Οδηγούμε τις διαφορές του θρύλου

Το Mazda MX-5 είναι η μπαλαρίνα των δρόμων. Πανάλαφρο, ευκίνητο, ζωηρό. Μια διαφορετική περίπτωση στη σύγχρονη αυτοκίνηση

Πόσο νόμιμο είναι το νέο μυστικό «όπλο» της Mercedes F1;

Ονομάζεται Dual Axis System (DAS) και πρόκειται για ένα επαναστατικό σύστημα που ίσως αποτελέσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη Mercedes F1

Honda Civic Type R Limited Edition. Η δίαιτα του πολεμιστή

Ελαφρωμένο Honda Civic Type R. Κυκλοφορεί σπανίως και μόνο σε Sunshine Yellow. 100 κομμάτια και όποιος πρόλαβε τον πολεμιστή είδε

Ποιος κορωναϊός; Έζησα το όνειρο ζωής στο Τόκιο

Αν, όπως λένε, το περπάτημα κάνει καλό, το Tokyo Auto Salon 2020 είναι το μέρος όπου αξίζει να ξεθεωθείς. True story

Golf GTi. Η εμπειρία πριν και μετά. Γιατί οι καιροί αλλάζουν

Το Golf GTi παραμένει το gran turismo injection του σκεπτόμενου ανθρώπου. Δεν είναι bungee-jumping στην αδρεναλίνη, δεν θα σε κάνει να βιώσεις την οδηγική σου εξέλιξη, αλλά είναι η ώριμη σχέση για όσους θέλουν να πηγαίνουν πολύ, αλλά πραγματικά πολύ γρήγορα

Μεγάλη του γένους σχολή: Για τα δυνατά Megane

Αν έπρεπε να διαλέξω θα ψήφιζα τη δεύτερη γενιά των ειδικών Megane RS. Όχι απαραίτητα το γυμνό Trophy-R αλλά σίγουρα από το face lift και εντεύθεν. Και πάντα, μα πάντα σε έκδοση Cup. Με το μηχανικό μπλοκέ που σου τραβάει τη μούρη βαθιά μέσα στο apex και τα «μάγουλα» του Recaro να σου σφίγγουν τα πλευρά. Και τρίθυρο, τώρα ειδικά που μας «τελειώνει» στην κατηγορία

Αυτά είναι τα 10 πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Porsche 911 σημείωσε το καλύτερο σκορ από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Αν έμενε κανείς στα αποτελέσματα της JD Power, τότε πρόκειται για το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο της αγοράς

Ψηφιακή επίσκεψη στο ιερό της Lamborghini

Η Lamborghini ήταν και είναι βιομηχανικό κόσμημα, εστία αδρεναλίνης, άφθονη ιταλική ιστορία. Μεγάλη η χάρη της Sant' Agata