Τίτλοι τέλους για το BMW i8. Γιατί;

Post date:

Author:

Category:

Το BMW i8 μπορεί να μην ήταν το αυτοκίνητο που θα απειλούσε μία 911 ή ένα R8 αλλά σίγουρα ήταν κάτι τελείως διαφορετικό στην κατηγορία. Βασικά, μία κατηγορία μόνο του

BMW i8

Το BMW i8 μοιάζει ακόμη και τώρα, στο τέλος του κύκλου ζωής του, σαν να προσγειώθηκε το Γκαλάκτικα επί γης. Ένα υβδριδικό, διαστημικού τύπου διθέσιο που κάνει τη διαφορά. Όμως, η BMW αποφάσισε να μας αποχαιρετήσει με μία τελική έκδοση. Λέγεται BMW i8 Ultimate Sophisto Edition και είναι αυτή που βλέπετε


Η απόφαση για το τέλος του BMW i8 ήταν ήδη ειλημμένη δύο χρόνια πριν. Από το καλοκαίρι του 2017, πριν καν παρουσιαστεί η ανανέωσή του, το κλασικό face lift

Τώρα, λοιπόν, μία έκδοση με το μάλλον περίεργο όνομα Ultimate Sophisto έχει βγει στον «αέρα». Μη φαντάζεστε τίποτα ιδιαίτερο. Μόνο χρωματικού τύπου διαφορές και ένα ταμπελάκι. Αυτό που οφείλει να υπενθυμίζει πως είναι ένα από τα μόλις 200 αντίτυπα που θα κατασκευαστούν πριν το κύκνειο άσμα.

Το BMW i8, στην αγορά των ΗΠΑ για παράδειγμα, κόστιζε $144,350 . Ακόμα και για μια ισχυρή αγορά όπως αυτή, το σχετικό ποσόν την έθεσε αντιμέτωπη με εξαιρετικά οδηγοκεντρικές κατασκευές. Όπως οι Porsche 911. Ή το Audi R8. Ή μία μεταχειρισμένη Ferrari. Δεν είναι κακό το τελευταίο.

Οι πωλήσεις και η ηλεκτροκίνηση

Το 2016 το BMW i8 πούλησε 1,594 μονάδες. Ήταν ένα νούμερο -30% σε σχέση με τις πωλήσεις της χρονιάς που λανσαρίστηκε, το 2014. Σίγουρα δεν έγινε big hit. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός. Τέτοια νούμερα δεν ανατρέπονται εύκολα με face lift ή ειδικές εκδόσεις. Αλλά το πιθανότερο είναι πως η BMW δεν ξαφνιάστηκε.

Ο στόχος του BMW i8 ήταν να προλειάνει το δρόμο για την επόμενη μέρα. Αυτήν που ήρθε. Λέγεται ηλεκτροκίνηση. Και οι πληροφορίες λένε πως το 2022 το πιθανότερο είναι να δούμε το διάδοχο του i8 αμιγώς στην πρίζα



Η οδηγική εμπειρία

Αλλά και η οδηγική εμπειρία, όσο εντυπωσιακή και να ήταν ως concept οδήγησης, υπολειπόταν σε σχέση με την αφρόκρεμα. Τουλάχιστον για τον καθαρά «ειδικό», απαιτητικό οδηγό.

Το πρώτο υβριδικό plug-in στην ιστορία της BMW έδειχνε σαν να ζούσε στο δικό του διαστημικό σύμπαν. Δήλωνε μία διαφορετική, επαναστατική ερμηνεία του γνωστού τσιτάτου «oδηγική απόλαυση BMW».

Παρά το φουτουρισμό, το κεντρομήχανο πάτημα το εισπράττεις με το BMW i8. Όπως και το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, κάτω δηλαδή από 46 εκατοστά. Το καλώδιο για την πρίζα ξάφνιασε και τον μυημένο.

Ο ηλεκτροκινητήρας μπροστά, ο βενζινοκινητήρας πίσω (1.5 λίτρων, τρικύλινδρος, «προίκα» απ΄το MINI). Ναι, είναι τετρακίνητο αλλά χωρίς συνεκτικό άξονα και με μια ιδιόμορφη αίσθηση όταν έρχεσαι με »πολλά».

Εκεί, με βγαλμένο ESP θα νιώσεις μια σχετική μη γραμμικότητα καθώς το σύστημα ψάχνει να μοιράσει τη γεμάτη ροπή (σχεδόν 60 kgm) ανάμεσα στους δύο άξονες.

Το BMW i8 «τοποθετείται» καλύτερα με τιμονιά χωρίς ταυτόχονο πάτημα του πεντάλ της ευτυχίας και στη συνέχεια εκσφενδονίζεται, όπως κορυφαία τετρακίνητα

Επίσης, με τιμόνι μπορείς να κάνεις τις μικροδιορθώσεις που θες. Αλλά όχι και με trailing throtle με το γκάζι αφού σηκώνοντάς το ελαφρά ίσα που κλείνει ελάχιστα η τροχιά σου.

Αλλιώς; Με trail braking που φορτίζει περισσότερο το «μπροστά». Γίνεται λίγο mental η οδήγηση του και μετά από λίγο μπαίνεις στον αστερισμό του.

Είναι όμως άδικο. Τόσο για το σοφιστικέ της κατασκευής όσο και για τις προθέσεις της BMW, να το συγκρίνεις με παραδοσιακά κριτήρια μίας κεντρομήχανης Ferrari ή έστω ενός Audi R8.

Γιατί το BMW i8 καταλύει την έννοια του παραδοσιακού. Έχει αίσθηση ξεκάθαρου supercar ως χωροταξία και ως πάτημα στις υψηλές ταχύτητες και από κει και πέρα είναι εικονοκλαστικό.

Η νέα φιλοσοφία της BMW

Ωστόσο, είναι καιρός τώρα που η BMW έχει διαφοροποιήσει τη φιλοσοφία της. Παρότι συνεχίζει να βγάζει πολύ καλά έως εξαιρετικά αυτοκίνητα (βλ. Σειρά 3, Μ2), τείνει να προσεγγίζει τις νέες, οικονομικά ενδιαφέρουσες αγορές, με τις όποιες τους ιδιομορφίες. Ακόμα και αισθητικής μορφής. Μερικές φορές, επίσης, αδιαφορώντας για την κληρονομιά του παρελθόντος.

Με το τέλος του i8, BMW θα είναι μία premium εταιρεία χωρίς σπορ ναυαρχίδα. Αυτό λέει κάτι ως φιλοσοφία. Εντάξει, όσο σπορ ήταν το i8 με όλη του την ιδιαιτερότητα.

Δεν την ενδιαφέρει, φαίνεται, να ανταγωνιστεί τους παραδοσιακούς γερμανούς αντιπάλους της. Η εικόνα της έχει αλλάξει. Το «Απόλυτο Μηχάνημα Οδήγησης» διαφοροποιήθηκε. Και κοιτάζει προς Ανατολάς, εκεί όπου το νέο χρήμα έχει ανατείλει για τα καλά.


Photo: BMW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει