Τo «αφεντικό»: Είναι αυτό το τελευταίο GT3 όπως το ξέρουμε;

Post date:

Author:

Category:

Το GT3, η πιο «αναλογική» εκδοχή της Porsche 911, μόλις απέκτησε , αν θέλετε, και πίσω κάθισμα καθώς εξήλθε από το «νυστέρι» του facelift. Τι έχει αλλάξει και γιατί πιθανότατα παραμένει αυτοκίνητο-μύθος. Έστω κι αν δεν κερδίζει κάτι σε ισχύ ενώ έχει λιγότερη ροπή. Ανταπόκριση από «Βρυξέλλες». Μαζί με μία εξωφρενική τιμή για Ελλάδα

Porsche 911 GT3

Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει -και κυρίως, διατηρήσει τα συστατικά τους αναλλοίωτα για τις γενιές τους. Το GT3 ανήκει σ΄αυτά


Τι μπορείς να βελτιώσεις σε ένα GT3; Πρακτικά λίγα πράγματα. Θεωρητικά, περισσότερα. Οι έχοντες συνήθως θα υποστηρίξουν το εκάστοτε καινούργιο. Πάντως, από μηχανολογική άποψη, όταν μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο χωρίς όποια υβριδική υποβοήθηση και ένα σασί (βλ.992) που ήδη βασίζονται επ’ αυτού ένα σωρό εκδόσεις της 911, τα περιθώρια σχεδόν εξαντλούνται. Προφανώς μιλάμε για «μαμά». 

Ωστόσο, το μάρκετινγκ έχει τις δικές του υπαρξιακές ανάγκες και μόλις παρουσίασε το GT3 με τον κωδικό 992.2 που υπόσχεται ένα αααααακόμα (με σκόπιμα πολλά «α») καλύτερο σενάριο οδήγησης.

Εξωτερικά οι αισθητικές διαφορές είναι αντιληπτές κυρίως στους πιστούς που παρακολουθούν τις εκάστοτε μετανσαρκώσεις του κινούμενου μύθου.

Κάτω από την επιφάνεια, ωστόσο καραδοκεί η όλο και πιο αυστηρή νομοθεσία που πλέον μας έχει κατσικωθεί για τα καλά και ανάγκασε την εταιρεία να τοποθετήσει δύο επιπλέον καταλύτες. Πλέον ο συνολικός τους αριθμός φτάνει, παρακαλώ, τους τέσσερις. Wow, που θα ΄λεγε και μια ψυχή.

Porsche 911 GT3

Επίσης, έχουν τοποθετηθεί οι εκκεντροφόροι από το GT3 RS. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μία μικρή πτώση της διαθέσιμης ροπής. Όπως προαναφέρθηκε, μην περιμένετε συμψηφισμό με αυξημένη ισχύ. Η δύναμη παραμένει η ίδια. Περίεργες παρενέργειες εκ Βρυξελλών ορμώμενες; Πείτε το και έτσι

Porsche 911 GT3

Κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης για να συμψηφιστεί η μειωμένη ροπή (450 Nm). Το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερες επιδόσεις παρά την ίδια ισχύ (510 PS)


Για να αντισθαμιστεί η παραπάνω «ανωμαλία», επιλέχθηκε να κοντύνει η τελική σχέση μετάδοσης κατά 8%, τόσο στο χειροκίνητο όσο και στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK).

Όπως έχουμε ξαναγράψει, το «κοντό» λύνει πολλά τέτοιου είδους θέματα και έτσι το νέο GT3 κάνει αυτήν την εσωτερική ντρίμπλ: είναι ελαφρά ταχύτερο από το 992.1 παρά τα όσα είπαμε. 


Κορωνοπήνιο Toyota GT86

Το δίλημμα;

Ο επίπεδος εξακύλινδρος συνεχίζει πάντως να ουρλιάζει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. ενώ ίσως ενοχλήσει κάποιους ότι υπάρχουν περισσότερα ντεσιμπέλ του κινητήρα που ακούγονται εντός της καμπίνας.

Θες ένα GT3 για να κάνεις το Αθήνα- Θεσσαλονίκη; ΟΚ, πάρε και ωτοασπίδες. Ή γίνε πάλι είκοσι ετών. Ή γίνε «άρρωστος» πετρολχεντάς – be my guest

Porsche 911 GT3

Το ανανεωμένο GT3 συνδυάζεται με αναθεωρήσεις και στην ανάρτηση, τη γεωμετρία, πιο κοντά bumpstop και βελτιωμένη αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας. Ίσως τα πιο σημαντικά στοιχεία που μπορεί να απαντήσουν στο θεωρητικό ερώτημα στο γιατί κάποιος να προτιμήσει ένα τέτοιο και όχι ένα μεταχειρισμένο GT3 992.1 – πολλώ μάλλον που οι αεροδυναμικές φορτίσεις παραμένουν αμετάβλητες

Τέλος πάντων, ακαδημαϊκό το παραπάνω δίλημμα για το 99,9% του πληθυσμού αλλά για αυτό το 0,1% που βρίσκεται στην ευχάριστη θέση, αξίζει να προστεθεί ότι οι αναρτησιακοί συνδυασμοί λέγεται ότι έχουν προσφέρει μία εξαιρετικού βαθμού σταθερότητα και έλεγχο κινήσεων του αμαξώματος, είτε στις καμπές είτε στα φρένα – στοιχείο παραδοσιακά δυνατό για τις Porsche.

Πρακτικά είναι το πιο εστιασμένο GT3 ειδικά για χρήση πίστας, για όσους έχουν την πολυτέλεια να το χαίρονται και εκεί. Μαζί με μία τιμή αγοράς ειδικά στην Ελλάδα υπερβαίνει -κρατηθείτε…- τα €319.000. Toυλάχιστον τόσο έχει η τρέχουσα γενιά. Ούτε τριακόσια είκοσι στρογγυλά, δηλαδή. Αλλά και καμία σχέση με τις £157.300 που κοστίζει, για παράδειγμα, στη Μ. Βρετανία. Εντώ ελλάντα

Ιν δε μιντάιμ, ας απολαύσουμε το βίντεο που ανέβηκε στο ΥοuTube πριν μερικές ώρες.

Στη θέση του οδηγού ο Τζέθρο.

Photo: Porsche


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει