Το big deal για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι να γίνουν φτηνά

Post date:

Author:

Category:

Για πρώτη φορά, το 2020 σηματοδότησε μία σημαντική πτώση των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τιμή κάτω των $100 ανά kWh. Και από εδώ ξεκινά όλη η υπόθεση

Tesla ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με έρευνα του BloombergNEF, η συστοιχία μπαταριών έσπασε το φράγμα των 100 δολαρίων


Η συγκεκριμένη είναι κατασκευής Κίνας (τι άλλο;) και τοποθετημένη σε ηλεκτρικά λεωφορεία. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, η τιμή το 2010 ήταν $1,100/kWh

Το μεγάλο στοίχημα, πέρα φυσικά από τις αναγκαίες υποδομές, είναι το πώς θα μετακυλιστεί όλο αυτό ως τελική τιμή στον καταναλωτή.

Αυτός είναι ο μεγάλος πελάτης και, ξέρετε, σε μαζικά νούμερα δεν είναι ούτε petrolhead ούτε εραστής της οδήγησης ούτε τίποτα άλλο δικό μας ιδρυματικό.

Είναι ο μέσος χρήστης που θέλει να κάνει εύκολα, ξεάγχωτα και όσο το δυνατόν πιο ψηφιακά τη δουλειά του. Το παράδειγμα του Tesla δίνει ένα στίγμα.

Αφ ης στιγμής τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάσουν στο σημείο να είναι σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά αισθητά φτηνότερα από αυτά με Μ.Ε.Κ., ο δρόμος θα έχει ανοίξει για το τέλος μιας εποχής. Οι πρόσφατες μειώσεις των τιμών -και η σχετική αύξηση των πωλήσεων- οφείλονται κυρίως στη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, αναφέρει ο Guardian


Τσιτσιπάς Tesla

Χωρίς «υποβοήθηση»

Σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας, κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη φθηνότερα από τα «συμβατικά» – όπως αποκαλούνται μάλλον από συστημική σκοπιά.

Αλλά όπου αυτό συμβαίνει οφείλεται σε σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις. Είναι η «ένεση» που χρησιμοποιείται για να ενθαρρυνθεί το μαζικό κοινό στην υιοθέτηση των EV.

Ωστόσο το πραγματικό σημείο αιχμής -στο οποίο πλησιάζει τώρα η βιομηχανία των EV- είναι αυτό στο οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα χωρίς κρατική βοήθεια. Αυτό είναι είναι σημείο καμπής. Τότε είναι που θα δούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απογειώνονται εμπορικά και να διεισδύουν στην αγορά


Tesla χάκερς

Οι προτιμήσεις

Αλλά και πριν φτάσουμε εκεί, φαίνεται πως για αρκετούς πλέον καταναλωτές, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν ήδη κερδίσει το στοίχημα.

Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο, το γνωστό Consumer Reports διαπίστωσε ότι τόσο τα EV όσο και τα υβριδικά αυτοκίνητα κοστίζουν ως συντήρηση περίπου το μισό με την πάροδο του χρόνου.

Τα ηλεκτρικά έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη, συνεπακόλουθα λιγότερες βλάβες σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι αναβαθμίσεις γίνονται χωρίς να χρειαστεί να επισκεφτούν το συνεργείο αλλά με OTA (Over The Air)

Την ίδια στιγμή καθώς οι μπαταρίες συνεχίζουν κατεβαίνουν σε αρχικό κόστος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλα δείχνουν πως θα γίνουν η προφανής οικονομική απόφαση για τους πολλούς.

Μάλιστα γράφεται και η φράση ότι «τα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο θα καταλήξουν να είναι ιστορικά λείψανα ή αντικείμενα συλλεκτών από το παρελθόν».

Σε κάθε περίπτωση, καθώς στο 4Drivers επιδιώκουμε να διατυπώνονται όλες οι απόψεις γύρω από την αυτοκίνηση, ίσως είναι χρήσιμο να διαβάσετε και τον παρακάτω σύνδεσμο. Η άλλη πλευρά της σελήνης.


ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Photo: tesla.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει