Το δίλιτρο Mazda MX-5 προβλέπεται πως θα περιοριστεί ως διαθεσιμότητα. Υπολογίζεται σε ένα ποσοστό της τάξης του 20% στην Ευρώπη. Η έμφαση δίνεται στην έκδοση των 1.5 λίτρων. Γιατί;
Σε μια προσπάθεια μείωσης του μέσου όρου των εκπεμπομένων CO2, η Mazda σκοπεύει να περιορίσει τη διαθεσιμότητα της έκδοσης με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0
Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Financial Times αλλά και κατόπιν της τοποθέτησης εκπροσώπου της Mazda προς τους αντιπροσώπους της στη Μ. Βρετανία, «συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες»
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας μίλησε τόσο για τα CO2 όσο και για τις τάσεις της αγοράς, τις τιμολογήσεις αλλά και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως ο βαισκός λόγος έχει να κάνει με τα γνωστά πέναλτι. Αυτά, δηλαδή, που επιβάλλονται στους κατασκευαστές όταν υπερβαίνουν το μέσο όρο διοξειδίων στη γκάμα τους.
Η μπάρα-αγχόνη των CO2
Ενημερωτικά, από το 2020 η μπάρα-αγχόνη έχει «κάτσει» στα 95 γραμμάρια ανά νέο αυτοκίνητο. Αν το ακούγαμε πριν μερικά χρόνια θα γελούσαμε. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει φάει και συνεχίζει να τρώει βαρύ το μαστίγιο της περιβαλλοντικής πολιτικής, των Πράσινων και της ιδέας του τέλους των ΜΕΚ. Πάει μακριά η κουβέντα.
Και ήδη απ΄το 2019 οι κατασκευαστές οφείλουν να πληρώνουν πρόστιμο ύψους €95 για κάθε αυτοκίνητο που πουλάνε. Ναι, σωστά διάβασες. Για ΚΑΘΕ αυτοκίνητο που πουλάνε. Πολλαπλασίασέ το επί χιλιάδες πωλήσεις και καταλήγουν οι πωλήσεις να είναι κατάρα παρά ευλογία
Οπότε τι κάνεις; Είσαι σε έναν μόνιμο αγώνα μείωσης των διοξειδίων στη γκάμα σου. Για την ιστορία, η πολυπόθητη τιμή των 95g/km εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε μια κατανάλωση 4.1 lt/100 km για τη βενζίνη. Και 3.6 lt/100 km για τα diesel.
Εν προκειμένω, λοιπόν, ο 1.5 κινητήρας του MX-5 εκπέμπει 138g/km CO2. Η αντίστοιχη τιμή για το δίλιτρο Mazda MX-5 κινείται στα 155g/km και πάνω – αναλόγως έκδοσης.
Η κίνηση θεωρείται πως είναι μία μόνο απ΄αυτές που θα δούμε την προσεχή χρονιά ενόψει των υπολογισμών που κάνουν τα εργοστάσια σε σχέση με τις όλο και αυστηρότερες ντιρεκτίβες.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.