Χειροκίνητο κιβώτιο; Όχι ακριβώς, αλλά κάπως ναι. Το Honda Prelude λέει ότι συνδέει το οδηγικό fun με την υβριδική τεχνολογία σε κουπέ περιτύλιγμα
H Honda ανακοίνωσε και επισήμως ότι η αναμενόμενη, το 2026, επιστροφή του θρυλικού Prelude θα συνοδεύεται από ένα νέο κιβώτιο που θα εξομοιώνει την χειροκίνητη εμπειρία. Αν και δεν θα είναι ακριβώς χειροκίνητη
H Honda μόλις επιβεβαίωσε τις φήμες ότι η εξομοίωση ενός χειροκίνητου κιβωτίου θα τοποθετηθεί στο υβριδικό Prelude. Οι παλαιότεροι μάλλον θα θυμούνται πως αποτέλεσε ένα από τα εμβληματικά μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας σπορ επιδόσεις και καινοτομία στην κατηγορία των κουπέ
Είχε κάνει το ντεμπούτο του το 1978 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2001.
Η σειρά Prelude έγινε γνωστή για το δυναμικό σχεδιασμό της, τις σπορ επιδόσεις και τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, όπως το σύστημα διεύθυνσης στους τέσσερις τροχούς (4WS), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1980.
Το κονσεπτικό Prelude και ο πρόγονός του
Hallo car
Μερικές δεκαετίες αργότερα, ο διάδοχος ουσιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο προβολής -αυτό που λέγεται ως ‘’hallo car’’- για τη νέα προσέγγιση της εταιρείας στα υβριδικά.
Κοντολογίς, ένας συνδυασμός φιλικότητας κινητήρα και διασκεδαστικής οδήγησης. Γράφεται ότι, όσον αφορά τον κινητήρα, το αναμενόμενο Prelude θα έχει δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες
Μην περιμένετε ακραίες επιδόσεις, όπως συνηθίζεται με τα ηλεκτρικά, αλλά περισσότερο «γήινες»: κάποια 0-100 χλμ/ώ. σε 7,9 δ/λ. συνδυαστικά με προσπάθειες συγκράτησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα
Εξομοίωση χειροκίνητου
Παράλληλα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά που φαίνεται να είναι η εξομοίωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, πιθανότατα ως εξέλιξη του eCVT που ήδη υπάρχει στο τρέχον, επίσης υβριδικό, Civic.
Πρόκειται για μια εφαρμογή που η Honda έχει επινοήσει για να διατηρήσει την οδηγική απόλαυση ενός χειροκίνητου αυτοκινήτου, ακόμα και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υβριδικά ή ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης.
Βέβαια μια ιδέα της εξομοίωσης έχουμε ήδη δει στο αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N που «κρατάει» τις σχέσεις στον κόφτη ενώ μπορείς να αλλάζεις «ταχύτητες» και από τα paddles πίσω από το τιμόν
Σχετικό «καμουφλάζ» από το αναμενόμενο Prelude. Εκτιμάται πως το υβριδικό κουπέ θα είναι στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2026
Η Honda γνωρίζει καλά ότι το χειροκίνητο αποτελεί βασικό στοιχείο της σπορ εμπειρίας οδήγησης. Ωστόσο, οι τάσεις της αγοράς και η «στροφή» της αγοράς προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μειώσει τη διαθεσιμότητα των παραδοσιακών χειροκίνητων κιβωτίων
Και όμως, το χειροκίνητο δεν «πέθανε». Απλώς μετουσιώνεται σε μία νέα μορφή «αλλαγών» των σχέσεων για όσους επιμένουν στο κλασικό κιβώτιο
Η εξομοίωση του χειροκίνητου κιβωτίου δεν είναι απλώς ένα τέχνασμα.
Αντίθετα, απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς που εκτιμούν την αίσθηση του ελέγχου και της αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο.
Ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου οι ηλεκτροκινητήρες τείνουν να προσφέρουν αδιάκοπη επιτάχυνση χωρίς αλλαγές σχέσεων, αυτή η τεχνολογία φέρνει πίσω ένα στοιχείο νοσταλγίας και οδηγικής διασκέδασης
Έτσι, λοιπόν, το εξομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο, που λειτουργεί μέσω λογισμικού και ηλεκτρονικών συστημάτων, αναμένεται να προσφέρει στους οδηγούς την αίσθηση και τον έλεγχο ενός πραγματικού χειροκίνητου κιβωτίου χωρίς να απαιτείται μηχανικός συμπλέκτης.
Photo: honda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.