Όπως λέει και το επίσημο βίντεο που «ανέβηκε» για το νέο Hyundai Veloster N με το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, «δες την άλλη πλευρά της αγαπημένης σου στροφής με το N-DCT»
Πέρασαν δύο χρόνια και κάτι αλλά οι Κορεάτες μπαίνουν κι αυτοί στο «χώρο» των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη στην κατηγορία των hot hatch με το Hyundai Veloster N
Το Hyundai Veloster N έχει ήδη βρει το κοινό του σε άλλες αγορές, όπως, για παράδειγμα, η αμερικανική Και, πλέον, ωρίμασε ο καιρός για τον εξοπλισμό του με το λεγόμενο N-DCT κιβώτιο
Το νέο 8τάχυτο N-DCT είναι διπλού συμπλέκτη και, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται υψηλές τιμές ισχύος και ροπής.
Και, μάλιστα, όχι απλώς να επιτυγχάνει γρήγορες αλλαγές -κάτι που εξ ορισμού τα διπλού συμπλέκτη είναι ικανά να κάνουν τα DCT/DSG και πάει λέγοντας- αλλά και να ταιριάζει με τα γενικότερα επιθετικά χαρακτηριστικά της σειράς Ν.
Προς το σκοπό αυτό υπάρχει στο λογισμικό του N-DCT και το λεγόμενο N Power Shift. Σκοπό έχει, αντίθετα απ΄ό,τι συνηθίζεται, να μετριάζει το σχετικό όφελος που προκύπτει με τη μείωση της ροπής μεταξύ των αλλαγών. Το N Power Shift φαίνεται να υιοθετεί μια σχετική «κλωτσιά» σε περιπτώσεις έντονης επιτάχυνσης
Παράλληλα υπάρχει και η επιλογή του overboost για 20 δευτερόλεπτα μαζί με μια αύξηση της ροπής κατά 7%.
Το νέο κιβώτιο είναι, φυσικά, συνεργάσιμο με το software των προγραμμάτων οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Συγκεκριμένα, μπορεί να «διαβάζει» το στυλ οδήγησης και να είναι αυτοματοποιημένα έτοιμο για πιο επιθετική λειτουργία.
Όλο το πακέτο οδήγησης είναι επιλέξιμο από τον οδηγό, τόσο αυτόνομα όσο και σε συνδυασμούς μεταξύ τους – στοιχείο που εκτιμήσαμε οδηγώντας ήδη απ΄την πρώτη εμφάνιση του χειροκίνητου i30 N, στην πίστα των Μεγάρων
Το N-DCT και επισήμως
Με το N DCT που παρουσίασε η Hyundai, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, το νέο Veloster N μπορεί να επιταχύνει 0-100km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα.
Το N DCT είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές που λειτουργούν τον διπλό συμπλέκτη, παρέχοντας οδηγική άνεση, αποδοτικότητα καυσίμου και το πιο σημαντικό, οδηγική απόλαυση. Σε αντίθεση με ένα κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη, το υγρού τύπου N DCT χρησιμοποιεί λάδι βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση λίπανσης και ψύξης, κάτι που είναι χαρακτηριστικό των εφαρμογών υψηλότερης ροπής.
Το N DCT διαθέτει νέες λειτουργίες όπως η λειτουργία N Grin Shift (NGS) που επιτρέπει την αύξηση της ροπής κατά 7% μέσω overboost για 20 δευτερόλεπτα που καθιστά ακόμη πιο γρήγορη την απόκριση
Επιπρόσθετα, οι επιλογές N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με περισσότερο από 90% του γκαζιού, προσαρμόζουν τις αλλαγές των σχέσεων ανάλογα με τις συνθήκες όπως ένας επαγγελματίας οδηγός αγωνιστικού αυτοκινήτου για να παρέχουν τη βέλτιστη απόδοση.
Όλες οι επιλογές και ρυθμίσεις πραγματοποιούνται μέσω της οθόνης αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 8,0’’ που διαθέτει το Veloster N και συνδυάζονται με ένα premium ηχοσύστημα JBL.
Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.