Το Mazda MX-30 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας. Από τον επόμενο μήνα θα βρίσκεται στις εκθέσεις της στη χώρα μας. Ταυτόχρονα είναι και μια επιπλέον κατεύθυνση στα σχέδια μιας Mazda που συνεχίζει να υπερασπίζεται τους ΜΕΚ. Και πολύ καλά κάνει
Το χαρακτηριστικό χρώμα «Soul Red» είναι ξανά εδώ. Όμως το νέο Mazda MX-30 επιχειρεί το επόμενο βήμα της εταιρείας σε μια νέα καμπή της αυτοκίνησης. Και πού να δείτε πώς ανοίγουν οι πόρτες
Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Εδώ το MX-5 ή το Mazda3 συνεχίζουν χωρίς υπερτροφοδότηση. Τι να λέμε, τώρα. Δεν είναι εύκολο να έλξεις ένα κοινό που καλομαθαίνει στην κλωτσιά στα πισινά. Στο τούρμπο αναφέρομαι, φυσικά.
Αλλά εξίσου δύσκολο είναι να αλλαξοπιστήσεις ως εταιρεία και να προδώσεις το μηχανολογικό σου βάθος.
Απουσία κεντρικής κολώνας και πόρτες με ειδικά σχεδιασμένους μεντεσέδες. Οι εμπρός πόρτες ανοίγουν προς τα μπροστά σε γωνία 82°, ενώ οι πίσω αντίθετα (προς τα πίσω), σε γωνία 80°. Λέγεται και suicide doors
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend
Για παράδειγμα, έβγαλαν αυτό το εξαιρετικά σημαντικό μοτέρ του Mazda3 με τον Skyactiv-X.
Ως γνωστόν, είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός ντίζελ με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης. Και όχι με μπουζί.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πώς σχεδόν «αναγκάστηκαν» να μπουν κι αυτοί στη λογική της ηλεκτροκίνησης
Την οποία, απ΄όσο θυμάμαι στην παρουσίαση της εταιρείας που ‘χε γίνει πέρυσι στο Ίδρυμα Νιάρχος, την αναγνωρίζουν αλλά δεν θεωρούν πως είναι ο αποκλειστικός «μονόδρομος» για το μέλλον.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά ήταν πάντως θέμα χρόνου να καμφθούν οι αντιστάσεις των ΜΕΚ και να παρουσιαστεί το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Mazda MX-30. Είναι αναγκαία κίνηση. Αλλά φαίνεται πως δεν ξεχνούν τα γονίδια ενός καλοστημένου Mazda
Η εταιρεία λέει πως η φιλοσοφία Jinba Ittai υποστηρίζει την αμεσότητα των αντιδράσεων του αυτοκινήτου σε κάθε εντολή του οδηγού, εξασφαλίζοντας έτσι τον απόλυτο βαθμό εμπιστοσύνης και αυξημένο επίπεδο ασφαλείας
Τα specs
Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh.
Κίνηση στους εμπρός τροχούς με μέγιστη ισχύ τους 143 ίππους και μέγιστη ροπή 265 Nm.
Με κατανάλωση 19 KWh/100 km (WLTP συνδυασμένη), το MX-30 επιτυγχάνει αυτονομία της τάξεως των 200 km (WLTP συνδυασμένη).
Δύο επιλογές φόρτισης – στάνταρ με παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος, ή ταχεία με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC).
Η φόρτιση μέσω παροχής με συνεχές ρεύμα είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τις προδιαγραφές συστήματος 125A Combo, ενώ η φόρτιση μέσω παροχής εναλλασσόμενου μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 6.6KW.
Ελαφρύ και μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας αμάξωμα, κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από τμήματα χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής με βαθμό ακαμψίας που φθάνει τα 1,310 MPa.
Οι βασικότερες εκδόσεις και οι τιμές
ΕΚΔΟΣΗ | ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ |
---|---|
GT | €33,043 |
Launch Edition/Luxury Modern | €33,403 |
GT Plus | €33,834 |
GT Plus/ Luxury Modern | €35,153 |
GT Plus/Luxury Vintage/Premium | €36,295 |
GT Plus/Luxury Vintage/Premium/SR | €37,174 |
Info/Photo: mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.