Το νέο Audi A5 φέρνει ριζικές αλλαγές στην ονοματοδοδία, μία νέα πλατφόρμα και μια στρατηγική διαχωρισμού: από εδώ τα ηλεκτρικά και από εκεί τα θερμικά. Πού είναι το αίσθημά σας;
To νέο Audi A5 προκαλεί τεκτονικό ρήγμα με το «βαφτιστικό» διαχωρισμού μεταξύ EV και MEK, εμμένει στα θερμικά και εγκαινιάζει μία νέα πλατφόρμα
Δεν μπορεί, το ξέρετε το Audi A4. Όχι τώρα, τριάντα χρόνια τώρα. Το πρώτο Α4, αυτό με τον κωδικό σασί ”Β5”, είχε βγει τον Οκτώβιο του ΄94. Γενιές και γενιές. Τριάντα χρόνια «φούρναρης» στην κατηγορία, success story χωρίς ναι μεν αλλά. Από το μακρινό 1994, το Α4 παρέμεινε ακμαίο στη λίγκα των γερμανικών σεντάν (μαζί και τα Avant)
Όμως πλέον η Audi φέρνει τα πάνω-κάτω σε ένα από τα πιο γνωστά της μοντέλα και στο εξής με ζυγή αρίθμηση θα ονοματίζονται μόνο τα ηλεκτρικά της και με μονή αρίθμηση μόνο τα θερμικά της.
Την αρχή θα την κάνει το νέο Α5 που αντικαθιστά το Α4. Ως όνομα
Ερώτηση: Τι άλλο σημαίνει αυτό;
Απάντηση: ότι για να υπάρχει πλέον Α5 με τη λογική που προαναφέρθηκε, η γερμανική εταιρεία όχι μόνο δεν εγκαταλείπει αλλά συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έστω με υβριδική υποστήριξη. Και, τι; Ακόμα και στους diesel.
Το να αποφασίζει, λοιπόν, μια εταιρεία-κολοσσός να αλλάξει το βαφτιστικό ενός κυρίαρχου μοντέλου της (Α4) και να το συνδέσει αποκλειστικά με θερμικά μοτέρ (όπως στο νέο Α5) αποτυπώνει στρατηγικό πλάνο με χρονικό ορίζοντα βάθους
Θα μπορούσε να αντιτάξει κάποιος ότι, σύμφωνοι, οι κινητήρες, ακόμα και με τα υβριδικά ή εξηλεκτρισμένα συστήματα, είναι ήδη στην τεχνολογική παρακαταθήκη της Audi, οπότε απλώς τους κάνει WeTransfer (sic) στα νέα της μοντέλα.
Αναβαθμισμένα υβριδικά συστήματα, βενζίνη, ντίζελ και όλα ωραία μοιρασμένα κατά το διαμήκη άξονα. Στο εσωτερικό η γνωστή ποιοτική τευτονική τελειοθηρία της Αudi
Με νέο σασί
Μόνο που η σημαντικότερη είδηση αναφορικά με το νέο Audi A5 έχει να κάνει με την πρεμιέρα μιας τελείως νέας πλατφόρμας, ονόματι PPC (Premium Platform Combustion) που -ναι, σωστά μαντέψατε- προορίζεται αποκλειστικά για τα θερμικά παύλα υβριδικά της μοτέρ.
Η κλασική αρχιτεκτονική των καλών Audi του παρελθόντος και όλων των νεότερων ετών, αυτή που θέλει τον κινητήρα τους τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα και από ‘κει και πέρα να δίνεται η δυνατότητα είτε για προσθιοκίνητες είτε για τετρακίνητες εκδόσεις, ζει, βασιλεύει και έχει μάλιστα νέο διάδοχο
Στη βάση της γκάμας θα είναι το προσθιοκίνητο με 150 ίππους και το τετρακίνητο με 204 PS. Kαι ανεβαίνει μέχρι το εικονιζόμενο S5. Tυχόν ενδιαφερόμενοι, υπομονή μέχρι τέλος του 2024
Έτσι λοιπόν, το Audi Α5 γίνεται το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα βασιστεί σ’ αυτήν την πλατφόρμα, θα εξοπλίζεται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και, με τη μονή αρίθμηση που λέγαμε και στην αρχή, δεν δίνει απλώς παράταση στις εξηλεκτρισμένες ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης) αλλά επενδύει και κάποια εκατοντάδες εκατομμύρια πάνω στο συνδυασμό – μπορεί να λέμε και λίγα.
Με απόδοση από 150 ίππους έως 367 για το S5, βενζίνη, diesel, διαμήκη άξονα και νέο σασί αποκλειστικά για τα παραπάνω, το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται παραμένει εμπλουτισμένο.
Και κάνει πολύ καλά.
Photo: audi.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.