Τα επόμενα VW Passat και Skoda Superb θα κατασκευάζονται στην Τουρκία χάρη σε μια επένδυση που ξεπερνά το 1 δις ευρώ. Ας προσέχαμε
Η Volkswagen θα κατασκευάσει τις νέες γραμμές παραγωγής των VW Passat και Skoda Superb της επόμενης γενιάς σε ένα νέο εργοστάσιο στην Τουρκία. Μια μεγάλη επιτυχία του αντιπαθέστατου Ταγίπ. Που, για την ιστορία, λέγεται πως έδωσε πολλά γενναιόδωρα ανταλλάγματα στους Γερμανούς
Το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία θα έχει μέγιστη ετήσια παραγωγική δυνατότητα για 300.000 μονάδες. Ως σημείο κατασκευής του επιλέχθηκε η Μανίσα, κάποια 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Σμύρνης
Η έναρξη της παραγωγής στην Τουρκία προγραμματίζεται για το 2022. Το εργοστάσιο θα επικεντρωθεί κυρίως στις εξαγωγικές αγορές. Σημαντικότατο; Το ότι θα δημιουργήσει περίπου 5,000 θέσεις εργασίας αλλά και στο χώρο των ευρύτερων προμηθευτών.
Γιατί επιλέχθηκε η Τουρκία
Το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία προβλέπεται να ξεκινήσει το 2020. Η VW επέλεξε την Τουρκία για το εργοστάσιο λόγω των «θετικών μακροοικονομικών συνθηκών». Εννοείται συμπεριλαμβανομένου και ενός πληθυσμού 80 εκατομμυρίων που αποτελεί μια σημαντική αγορά για τους Γερμανούς.
Σύμφωνα με τη DW, «παρά το χαμηλότερο μισθολογικό κόστος στη Βουλγαρία, η πλάστιγγα έγειρε προς την πλευρά της Τουρκίας με κύριο επιχείρημα υπέρ της Μανίσας την πρόσβαση στην τουρκική αγορά. Η Volkswagen υπολογίζει με 40.000 πωλήσεις Passat το χρόνο μόνο στην Τουρκία. Ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα οχήματα αναμένεται να απορροφήσει το τουρκικό δημόσιο, μιας και η λιμουζίνα Passat είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε υψηλόβαθμους δημοσίους υπαλλήλους. Εκτός από το Passat η νέα μονάδα θα κατασκευάζει μοντέλα των θυγατρικών Skoda και της Seat».
- Διάβασέ το: Οδηγώντας στην Κωνσταντινούπολη
Το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία θα εξυπηρετήσει, λοιπόν, την εγχώρια αγορά αλλά θα χρησιμεύσει και ως κέντρο εξαγωγής για την Ανατολική Ευρώπη. Συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Μέσης Ανατολής. Περίπου τα δύο τρίτα του όγκου παραγωγής 300.000 θα είναι για το επόμενης γενιάς Passat.
Η αναδιανομή της παραγωγής
Το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία θα επιτρέψει στους Γερμανούς να μεταφέρουν την παραγωγή του Passat από την Έμντεν της Γερμανίας και να το μετατρέψουν το Emden σε βάση μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, θα δώσει στη Skoda την απαραίτητη επιπλέον χωρητικότητα στο εργοστάσιό της στο Κβασινί, όπου μέχρι τώρα κατασκευάζει το Superb.
Η VW είχε υπόψιν και τη Βουλγαρία, τη Σερβία, τη Ρουμανία και τη βόρεια Αφρική ως πιθανές τοποθεσίες του νέου της εργοστασίου. Μίλησε κανείς στο βάθος για Ελλάδα; Ναι; Κανείς;
Όμως, η Τουρκία έχει σχετικά χαμηλή αναλογία αυτοκινήτων (περίπου 150 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους). Όπως και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και καλά ανεπτυγμένη δομή προμηθευτών.
Σημαντικό ακόμα το ότι η Τουρκία είναι ένας βασικός προορισμός για το Passat, το οποίο είχε σοβαρές δυσκολίες μετά τη «βουτιά» της τουρκικής λίρας.
Οι δεσμεύσεις του Ερντογάν
Η VW δημιουργεί, λοιπόν, τη μονάδα στη Μανίσα ανοίγοντας το δρόμο ένα ακόμα εργοστάσιο στη γείτονα χώρα. Κι όλο αυτό εν μέσω αντιδράσεων πως ο Ταγίπ Ερντογάν έδωσε στους Γερμανούς τέτοια ανταλλάγματα που ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα κέρδιζε το στοίχημα έναντι των άλλων υποψήφιων χωρών.
Γίνεται λόγος ότι η τουρκική κυβέρνηση παρείχε όλα τα ανταλλάγματα που ζήτησαν οι Γερμανοί. Ακόμα και εκείνο της έγγραφης δέσμευσης του τουρκικού δημοσίου. Συμβαίνουν «απέναντι».
Photo: VW
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.