Το νικηφόρο Focus WRC του Κόλιν Μακρέι βγήκε στο «σφυρί»

Post date:

Author:

Category:

Με αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο, ο αδικοχαμένος αλλά και πιο θεαματικός οδηγός αγώνων WRC κέρδισε είκοσι ένα χρόνια πριν το Ραλί Ακρόπολις. Και βγήκε σε δημοπρασία. Εννοείται πουλήθηκε άμεσα

Στις πλαϊνές πόρτες ακόμη βρίσκεται το αυτοκόλλητο του εθνικού μας αγώνα από τη συμμετοχή του σκωτζέζου Κόλιν. Είναι το αγωνιστικό Ford Focus με τον κωδικό ‘’Y4 FMC’’, τετρακίνητο με σειριακό κιβώτιο, σε κορυφαίες προδιαγραφές


Είναι αυτό με το οποίο ο μεγάλος Κόλιν -για πολλούς μία κατηγορία μόνος του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ραλί- πήρε τη νίκη στον 7ο γύρο του WRC, το 2001, τρέχοντας στα σπαστήρια των ελληνικών βουνών

Εμβληματικό; Σύμφωνοι, η λέξη, τελευταία, έχει γίνει κλισέ επιπέδου λεκτικού μαϊντανού. Όμως αν δεν είναι τούτο δω το αυτοκίνητο, πες ποιο θα μπορούσε να είναι; Ο Μακρέι στο αριστερό κάθισμα, στο δεξί μπάκετ ο έμπιστος συνοδηγός του Νίκι Γκριστ και το Focus να οδηγείται μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο. Στο YouTube κυκλοφορούν άπειρα βίντεο με τα απίστευτα που έκανε ο σκωτζέζος.

- Διαφήμιση-

Τόσος έλεγχος στο όριο, τόση άνεση εκτός ορίου, τόσο θέαμα, τόση «Παναγιά μαζί σου» και υπολογισμένο ρίσκο. Ντάξει, μερικές φορές όχι και τόσο καλά υπολογισμένο, αν κρίνεις από τις εξόδους που είχε με άπειρα χιλιόμετρα ο Κόλιν. Όμως ήταν τέτοια η επιβολή του σ’ αυτήν τη μεταλλική μάζα, τόσα καντάρια το ταλέντο και τόσο απλόχερο το θέαμα που γρήγορα έγινε ο αγαπημένος των θεατών σε κατσάβραχα και ραχούλες. 

Με αυτό το αυτοκίνητο κέρδισε εκείνη τη χρονιά όχι μόνο το Ακρόπολις αλλά σε Κύπρο και Αργεντινή. Και, μετά από μια δεύτερη θέση στη Ν. Ζηλανδία, κατευθυνόταν ντουγρού για τον παγκόσμιο τίτλο. «Απέναντί»  του ο επίσης πρόωρα χαμένος Ρίτσαρντ Μπερνς με Impeza. Από τη Subaru είχε προέλθει και ο Μακρέι με τη μεταγραφή του στη Ford να είναι η πιο ακριβοπληρωμένη μέχρι τότε. Δικαίως. Ο Μακρέι ερχόταν ήδη με τον τίτλο του νεότερου νικητή στην ιστορία των αγώνων με τον τίτλο που είχε κερδίσει το 1995, σε ηλικία μόλις 27 ετών. 

Για να επανέλθω στην κόντρα του 2001, η μάχη έκοβε την ανάσα και το στέμμα περίμενε τον νικητή. Ως γνωστόν, ο Μακρέι ποτέ δεν φοβήθηκε την ταχύτητα. Μάλιστα, το μότο του ήταν ‘’if in doubt, flat-out’’. Ελληνιστί και παραφραστικώς, «αν έχεις αμφιβολία (σ.σ. με το πώς πρέπει να περάσεις μία στροφή), πάτα τέρμα το γκάζι». Εσύ μην το επαναλάβεις αλλά αυτός, πιστός στο ιδρυτικό του μανιφέστο, αυτό ακριβώς έκανε και στο βρετανικό ραλί, το λεγόμενο, τότε ‘’Network Q’’

Σχεδόν κατευθείαν πήρε το προβάδισμα του αγώνα αλλά ήταν τόσο εξωφρενικά γρήγορος που, στην 4η ειδική διαδρομή του αγώνα, βγήκε από το δρόμο, έκανε τις τούμπες του και παρέδωσε, έτσι, τον παγκόσμιο τίτλο στον Μπερνς. Χαρές η Subaru… Στο διαδίκτυο υπάρχει και η φωτό όπου ο Μακρέι βγήκε σώος από το Focus και άρχισε να το πλακώνει στις κλωτσιές. Έτσι ήταν αυτός ο τύπος. Όλα ή τίποτα

Στη συνέχεια, το κακόμοιρο το Ford επισκευάστηκε, έτρεξε σε μερικούς αγώνες την επόμενη χρονιά και πουλήθηκε. Και, πριν λίγες μέρες, στις 5 Μαρτίου βγήκε σε δημοπρασία από το βρετανικό οίκο Silverstone Auctions. Έφυγε άμεσα με το σφυράκι να επισφραγίζει το ντιλ έναντι €507.960. Μισό εκατομμύριο και άλλαξε χέρια. Και πολλά εκατομμύρια μνήμες για ένα θρυλικό δίδυμο: ο Κόλιν με το άσπρο-μπλε Focus. 

ΥΓ. Ως γνωστόν, ο σκωτζέζος «θεός» του motorsport σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 39 ετών, το Σεπτέμβριο του 2007, όταν κατέπεσε το ελικόπτερο που οδηγούσε ο ίδιος, σε μικρή απόσταση από το σπίτι του. Μαζί του ο πεντάχρονος γιος του και δύο φίλοι του.

Όσο για τον νικητή εκείνου του μακρινού πρωταθλήματος και της αγωνιστικής κόντρας μαζί του, ο βρετανός Ρίτσαρντ Μπερνς, «έφυγε» ακόμα πιο νέος, στα 34 του χρόνια, το 2004, από μια σπάνια μορφή καρκίνου. Μερικές φορές μπορεί μια ζωή να πηγαίνεις flat-out στο δρόμο και να χάνεις το στοίχημα απρόβλεπτα απ’ αλλού. Χωρίς αμφιβολία. 


Photo: Silverstone Auctions / Αρχική δημοσίευση Protagon

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει