Μόλις 50 συλλεκτικά τεμάχια, 720 ίπποι και μια τιμή €990,000 είναι οι βασικοί τίτλοι για το Nissan GT-R50 by Italdesign που γιορτάζει μισό αιώνα κληρονομιάς
To Nissan GT-R50 by Italdesign έκανε χθες παγκόσμια πρεμιέρα στην πίστα Tazio Nuvolari, στην Ιταλία. Μερικά χιλιόμετρα πιο μακριά και η έδρα της Italdesign που ανέλαβε τα του σχεδιαστικού. Love or hate;
Πώς μπορείς να γιορτάσεις τα 50 χρόνια σκληροπυρηνικής κληρονομιάς; Η Nissan διάλεξε το πιο εμβληματικό της μοντέλο των νεωτέρων χρόνων της σε μια συνεργασία με τον οίκο του Σχεδιαστή του 20ου αιώνα, τον γνωστό Giorgetto Giugiaro
Χωρίς να επιβεβαιώνεται επίσημα, το Nissan GT-R50 by Italdesign φαίνεται να είναι το κύκνειο άσμα ενός αυτοκινήτου που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των super sport.
Και, ούτε λίγο ούτε πολύ, έχουν περάσει δώδεκα ολόκληρα χρόνια από την εποχή που είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω στην πίστα του Εστορίλ, στην παγκόσμια τότε παρουσίασή του.
Δώδεκα χρόνια είναι αιώνας με αυτοκινητικά δεδομένα αλλά το GT-R άντεξε στην πίεση της εξέλιξης. Πολύ απλά ακριβώς επειδή ήδη ήταν «μπροστά» από την εποχή του.
Δεκτές προκαταβολές
Χθες, στην πίστα Tazio Nuvolari, μάλλον είδαμε τον τελικό εορτασμό.
Το Nissan GT-R50 by Italdesign, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, βασίζεται στη γνωστή φόρμα αλλά μ’ αυτές τις κονσεπτικού τύπου επιρροές που αποτελούν το ύφος ενός σχεδιαστή.
Διαβάζοντας τα σχόλια σε διάφορα fora του διαδικτύου οι εντυπώσεις του κοινού είναι μάλλον ανάμεικτες. Τουλάχιστον όσον αφορά το styling
Νομίζω, ωστόσο, πως όταν θες να δικαιολογήσεις μια τιμή ύψους €990,000 (πέντε φορές υψηλότερη απ΄αυτήν ενός GT-R Nismo), είσαι αναγκασμένος να προτείνεις κάτι διαφορετικό. Έως και ιντριγκαδόρικο
Άλλωστε η κίνηση που εκφράζει το Nissan GT-R50 by Italdesign έχει καθαρά συλλεκτικό χαρακτήρα. Θα είναι διαθέσιμο σε 50 μόλις τεμάχια και, εύλογα, απευθύνεται σε ανθρώπους που το βλέπουν (και) σαν επενδυτική ευκαιρία για το μέλλον. Και ήδη έχουν λάβει προκαταβολές.
Πόσα άλογα είναι αρκετά για ένα συλλεκτικό;
Για την ιστορία, στα σωθικά του GT-R50 υπάρχει μια βελτιωμένη από τη NISMO έκδοση του γνώριμου twin-turbo V6 3,8 lt , με ισχύ στους 720 PS.
Όχι ότι μέχρι σήμερα οι ιδιοκτήτες του GT-R εντυπωσιάζονται από μια τέτοια τιμή. Το Nissan GT-R είναι, για πολλούς, το πιο εύφορο έδαφος του σκληροπυρηνικού tuning. Το αυτοκίνητο «σηκώνει».
Είναι όμως η τιμή των 720 PS όση χρειάζεται, μαζί μ’ όλο το στυλιστικό πακέτο, την υπογραφή της Italdesign και την υψηλή τιμή αγοράς για να καταχωρήσει ένα μελλοντικό, πιθανό classic.
Θα μας υπενθυμίζει αυτό το αυτοκίνητο την εποχή εκείνη που η Nissan σνόμπαρε την ηλεκτροκίνηση και τα γνωστά συμπαρομαρτούντα; Θα δείξει.
Πάντως, ο επικεφαλής επικοινωνίας της Italdesign, o Franco Bay (που τον θυμάμαι πάντα εξυπηρετικό απ΄τα χρόνια που είχα οδηγήσει ένα concept της εταιρείας στα ιταλικά βουνά, την Aston Twenty Twenty), ήταν χθες στην πίστα για την επίσημη παρουσίαση.
Απ’ όπου και το βίντεο που μπορείτε να δείτε ευθύς αμέσως.
Info/Photo: nissan.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.