Ναι, μόνο με κιβώτιο CVT. Και μόνο για Ιαπωνία. Και μόνο σε 500 αντίτυπα. Λόγος και αντίλογος για ένα αυτοκίνητο που αγαπάμε

Η μπλε επιστροφή. Ωραίο, «αντρικό», τετρακίνητο και με boxer 2.4 λίτρων. Κρίμα που πρέπει να μετακομίσουμε Ιαπωνία για το WRX S210 STi
Να τα λέμε τα πράγματα ως έχουν: κάποια CVT (κατά κόσμον, Κιβώτια Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Μετάδοσης) δεν είναι σαν εκείνα τα βαρετά, αργά και τελείως ξενερωτικά CVT που ξέραμε κάποτε
Ξέρεις, εκείνα που όταν πατούσες βαθιά το γκάζι, θύμιζαν κάτι από τρόλει.
Χωρίς ανεβάσματα, χωρίς κατεβάσματα, μόνο ένας περίεργος συριγμός που σε έκανε να νιώθεις πως βρίσκεσαι σε κάτι διεκπεραιωτικό.
Eντάξει, και τα περισσότερα ηλεκτρικά μίας σχέσης κάπως έτσι είναι σήμερα.
Πλέον, λοιπόν, κάποια CVT δεν είναι έτσι πολύ απλά διότι μερικές εταιρείες (η Honda είναι ένα τέτοιο παράδειγμα με το υβριδικό Civic) επένδυσαν στο να τα εξελίξουν περισσότερο μετριάζοντας την αδιάφορη διάδραση με τον οδηγό.


Αυτό φυσικά δεν ισχύει για απολύτως εστιασμένα μοντέλα που εξ ορισμού οφείλουν να διαλέξουν: είτε με χειροκίνητο είτε με ένα πολύ καλό αυτόματο – διπλού συμπλέκτη ή μετατροπέα ροπής. Πάντως όχι με CVT


Μποξερίλα και CVT. Tαιριάζουν;
Τώρα η είδηση λέει πως η αγαπημένη Subaru ετοίμασε μία ειδική έκδοση του WRΧ, την S210 STi, ως ένα σεντάν επιδόσεων και οδηγοκεντρικότητας.
Το ΄χει φροντίσει μέσα-έξω
Κλασική πίσω «φτερούγα», ωραίοι τροχοί, αεροτομές και τα σχετικά στυλιστικά που θυμίζουν τις παλιές εποχές της δόξας με τα κάθε λογής υπετροφοδοτούμενα Impreza, σοβαρή ιπποδύναμη στους 300 ίππους, εξαπίστονα φρένα της Brembo, διαφοροποιημένη ECU (Electronic Control Unit) και βέβαια την παραδοσιακή «μποξερίλα» του επίπεδου κινητήρα με κωδικό FA24 των 2,4 λίτρων. Μέσα δε, όπως μπορείτε να δείτε στη φωτό, τα υπέροχα μπάκετ θυμίζουν κάποια αντίστοιχα των Porsche 911 GT3. Πολεμικά και με τον ποπό καλά πακτωμένο στο κάθισμα

Tέσσερις πόρτες αλλά έμφαση στη θέση οδηγού και συνοδηγού. Παρέα δυο μπάκετ που θυμίζουν αυτά των Porsche 911 GT3
Oι «αντιδράσεις»
Το πακέτο, συνοδεία του κλασικού μπλε της Suabru, δείχνει εστιασμένο και σωστό. Εκτός, ίσως από το CVT.
Ήδη ιστοσελίδες του διεθνούς Τύπου γράφουν, φίλοι της μάρκας σχολιάζουν πικρόχολα στα κοινωνικά δίκτυα, γίνεται υποθετικός διαλεκτικός τζόγος.
Από την άλλη, η Subaru λέει πως το WRX S210 STi είναι ως οφείλει και δη προερχόμενος διάδοχος από την εμπλοκή της εταιρείας στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ.
Σύμφωνοι, αν δεν το οδηγήσεις, δεν ξέρεις σίγουρα πώς θα είναι σεταρισμένο: ως χαρτογράφιση, αμεσότητα και δυνατότητες επέμβασης με το γκάζι. Ας πούμε, στην είσοδό σου στην καμπή.
Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς. Δεν θα υπήρχε κανένας αντίλογος αν εκεί, στη μέση της κονσόλας, υπήρχε ένα χειροκίνητο 6άρι. Ή, έστω, αυτόματο επιθετικό, με μικρές «κλωτσιές» στις αλλαγές.
Κάποιοι μάλιστα λένε πως ίσως οι φωνές προσμονής από τους φίλους της μάρκας εισακουστούν από τη «μαμά» Subaru και κάποια στιγμή να γίνει το WRX STi αυτό που περιμένουν: όχι μόνο για Ιαπωνία, όχι με CVT και όχι σε μόλις 500 τεμάχια. Πιστοί, προσευχηθείτε
Photo: subaru.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.