Πότε ήταν η τελευταία φορά που χρησιμοποιήσατε το εγκατεστημένο σύστημα πλοήγησης, το navi, στο αυτοκίνητό σας; Μάλλον όχι και τόσο συχνά, σωστά; Αυτό σκέφτονται στα κεντρικά της Ferrari και πλέον δεν θα εξοπλίζονται με τέτοιο τα αυτοκίνητά της
Η κρίσιμη στιγμή που η τεχνολογία πλοήγησης των έξυπνων κινητών έχει ξεπεράσει τα navi ακόμα και των πιο ακριβών αυτοκινήτων έφθασε
Το navi, το σταθερό, το «καλό», το εργοστασιακό, μάλλον αρχίζει να μοιάζει με εκείνα τα απηρχαιωμένα CD-Rom που «φορτώναμε» τους χάρτες. Μέχρι, βασικά, που ήρθε το Android Auto και το Apple CarPlay και το λεγόμενο ”mirroring”, δηλαδή το «καθρέφτισμα» του περιεχομένου τους στην οθόνη του αυτοκινήτου
Και κάπως έτσι η χρήση του εργοστασιακού navi έχει αρχίσει να μη γίνεται και τόσο συνήθης.
Ακόμα και οι καλύτερες εκδοχές λειτουργικών συστημάτων, αυτές που δέχονται OTA (Over The Air) ενημερώσεις λογισμικού, συχνά δεν επικαιροποιύνται τόσο άμεσα, συχνά και με ακρίβεια όσο οι αντίστοιχες ενημερώσεις των έξυπνων κινητών.
Η τάση αντικατοπτρίζει τη δήλωση του CEΟ της Ford, Τζιμ Φάρλει, που δήλωσε ότι «τη μάχη αυτή τη χάσαμε πριν δέκα χρόνια και είναι καιρός να καταλάβουμε ότι δεν πρόκειται να βγάλουμε και πολλά χρήματα από αυτό (σ.σ. το navi) στα αυτοκίνητά μας».
Στο ίδιο πνεύμα και ο Επικεφαλής Μάρκετινγκ της Ferrari ο οποίος είπε ότι «ο πιο βολικός τρόπος χρήσης των συστημάτων πλοήγησης είναι το κινητό των επιβατών». Για αυτό το λόγο φαίνεται να είναι ήδη ειλημμένη η απόφαση της ιταλικής εταιρείας να ξεμπερδεύει με το navi
Το κόκπιτ μέσα στο συγκλονιστικό Ferrari SF90 Stradale Assetto Fiorano Package. Όχι ότι μας χαλάει χωρίς navi
H σχέση είναι περίπλοκη
Αφήστε που συχνά με τόσες περίπλοκες διαδικασίες στις οθόνες αφής των σύγχρονων αυτοκινήτων το να βρεις ακριβώς αυτό που θες και μετά να αρχίσεις να πληκτρολογείς τον προορισμό σου δεν είναι πάντα εξίσου γρήγορο ως διαδικασία σε σχέση με το κινητό σου.
Τέλος, ακόμα και οι φωνητικές εντολές που υποστηρίζονται από πολλά νέα αυτοκίνητα, φαίνεται να συνοδεύονται από διαδικασία καμπύλης εκμάθησης από τον οδηγό.
Tαυτόχρονα, ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις όπως η General Motors που συνεργάζεται με τη Google στην εξέλιξη των δικών της συστημάτων πλοήγησης με στόχο να αφαιρέσει το Apple CarPlay από τα EV της καθώς έχει αποφασίσει ως στρατηγική να μη μοιράζεται τα δεδομένα με άλλες εταιρείες, σύμφωνα με το Reuters
Πάντως αν το επόμενό σας Ferrari δεν έχει navi, μην γκρινιάξετε. Μπορείτε και αλλιώς.
Photo: ferrari.com / chicagomotorscars.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.