Η Toyota εξαγοράζει τη Mazda. Γιατί;

Post date:

Author:

Category:

toyota buys mazda

 

Ο κολοσσός που λέγεται Toyota αποκτά το 5% της Mazda. Ποιος ο λόγος;

Οι δύο εταιρείες, οι οποίες μόλις ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, εμβαθύνουν μια ήδη υπάρχουσα σχέση που περιλαμβάνει την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και μια νέα μονάδα παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Για κάποιους αναλυτές η κίνηση σχετίζεται και με το αναμενόμενο κύμα που θα προέλθει απ΄την είσοδο της Apple στην αγορά αυτοκινήτου, κάτι που αναγκάζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτου να ενώσουν τις δυνάμεις τους απέναντι σε έναν τελείως νέο παίκτη που έχει μαζική, παγκόσμια »φόρα» και ξέρει να κινείται με μυστικοπάθεια.

 

#Διάβασέ το: Η Apple πήρε την άδεια δοκιμών

 

Η συμφωνία μεταξύ Toyota και Mazda επικυρώνει την επικέντρωση της Mazda στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και σε τεχνολογίες όπως η δικιά της SkyΑctiv. Είναι ίσως πιο δύσκολο να καταλάβουμε το προβάδισμα της Toyota η οποία αποκτά το 5% της Mazda και η τελευταία το 0.25% της πρώτης.

 

Η Toyota είναι μια τεράστια εταιρεία και εξαιρετικά επιτυχημένη. Ουσιαστικά, δεν χρειάζεται κάτι απ’ τη Mazda και παρ’ όλα αυτά αγοράζει ένα μερίδιο 5% στην εταιρεία ενώ εξακολουθεί να την ανταγωνίζεται άμεσα σε πολλές κατηγορίες οχημάτων.

Όμως, η δήλωση του μεγάλου αφεντικού, Akio Toyoda, πως »αυτή είναι μια εταιρική σχέση στην οποία όσοι είναι παθιασμένοι με τα αυτοκίνητα θα συνεργαστούν για να κάνουν ολοένα και καλύτερα αυτοκίνητα» και πως »είναι η πραγματοποίηση της επιθυμίας μας να μην αφήσουμε τα αυτοκίνητα να γίνουν εμπορεύματα…» αφήνει διάφορα ευχάριστα στον ορίζοντα

Κι αυτό, γιατί αν η Mazda είναι μια εταιρεία που συνεχίζει να επιμένει στο tag »Driving Matters», η Toyota (πέρα από μεμονωμένα μοντέλα, όπως το GT 86) κουβαλάει την εικόνα ενός πιο μαζικού, στα όρια του παγκόσμιου αυτοκινήτου.

 

Αλλά, ταυτόχρονα, το ότι η Lexus ενεργοποιείται όλο και περισσότερο στο να παράγει αυτοκίνητα για τους enthusiastw κι όχι μόνο για εύπορους Αμερικανούς που βαρέθηκαν τις BMW και τις Mercedes για την κοινωνική τους ματαιοδοξία, είναι μια κίνηση πως η Toyota θέλει να επενδύσει στην ιδέα του Πραγματικού Οδηγού. Ή, αν θέλετε, έτσι »διαβάζει» τη συμφωνία αυτός που αγαπάει την οδήγηση.

 

Απ’ την άλλη πλευρά, αυστηρά επιχειρηματικά μιλώντας, η Toyota αγοράζει συστηματικά μερίδια από μικρότερους ανταγωνιστές της. Η Subaru, η Suzuki και τώρα η Mazda είναι μέρος του κολάζ. 

 

Απ’ όλους κερδίζει κάτι η Toyota: η Mazda ξέρει να φτιάχνει αυτοκίνητα με ψυχή, η Subaru έχει αριστεία στην τετρακίνηση και η Suzuki έχει το δικό της πιστό κοινό. Αυτές οι συνεργασίες δίνουν στη Toyota τη δυνατότητα να στραφεί σε όποια »πηγή» χρειαστεί ανά πάσα στιγμή. 

 

Η συμφωνία, όπως γράφεται διεθνώς αυτή την ώρα, έχει επίσης στόχο την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη »γέφυρα» για νέες τεχνολογίες, συστήματα infotainment και την προσδοκία για εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων.

 

Η Mazda, απ΄την πλευρά της φαίνεται να διατηρεί την προτεραιότητά της στο να εξελίσσει (για την ώρα, τουλάχιστον) τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να μην εμπλακεί σε ένα κοστοβόρο και ψιλοάγνωστο για αυτή τεχνολογικό γήπεδο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτόνομη οδήγηση – κάτι που μάλλον θα της απορροφούσε δυσβάσταχτους πόρους και ίσως έθετε σε ακροβατική ισορροπία το χαρακτήρα της, που όπως είπαμε παραπάνω είναι το »Driving Matters».

Μάλιστα, ο αντιπρόεδρος της Mazda, Robert Davis, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε πως ο φημολογούμενος θάνατος του συμβατικού κινητήρα είναι περισσότερο τονισμένος απ΄όσο χρειάζεται

Καθώς η Mazda δεν έχει στη γκάμα της ηλεκτρικά ή ημιαυτόνομα οχήματα, με τη νέα στρατηγική συμφωνία με τη Toyota, θα μπορεί να στραφεί στην τεράστια δεξαμενή της δεύτερης.

 

Σε πρώτο χρόνο, πιο ωφελημένη απ΄το deal φαίνεται να είναι η Mazda για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Η Toyota, ως μεγάλος παίκτης, έχει το βάθος χρόνου με το μέρος του.

 

#Διάβασέ το: Ο κινητήρας στην ηλεκτρική καρέκλα. Γκαζώστε όσο προλαβαίνετε

 

Μένει να φανεί πως θα δρομολογηθεί ο πρώτος καρπός του joint-venture στο νέο εργοστάσιο της Toyota σε αμερικανικό έδαφος το οποίο με προϋπολογισμό 1.6 δις δολάρια θα είναι ικανό για την παραγωγή 300.000 μονάδων ετησίως με 4.000 θέσεις εργασίας και θα είναι έτοιμο το 2021.

 

 Αμέσως μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, ο Πρόεδρος των Η.Π.Α., Donald Trump, έσπευσε να δηλώσει πως είναι »μια μεγάλη επένδυση στην αμερικανική βιομηχανία».

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της