Υποδεχτείτε το Toyota Yaris GRMN. Που σημαίνει ”Gazoo Racing Master of Nürburgring”. Σοβαρά…
Η Τοyota μόλις ετοίμασε την πιο δυνατό Yaris της τελευταίας γενιάς. Πέρα από αυτοκόλλητα, αεροτομές και όλο το σχετικό οπτικό εφέ, το σημαντικότερο νέο είναι ότι φορά τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VVT-iE των 1.8 λίτρων που γνωρίζουμε από τη Lotus Elise με απόδοση 210 ίππων.
Η επιτάχυνση από στάση για τα 0-100 km/h είναι 6.3”, η τελική είναι 229 km/h ενώ οι άμεσοι ανταγωνιστές του είναι τα Fiat 500 Abarth και Ford Fiesta ST.
Η ομάδα της Gazoo, το αγωνιστικό σκέλος που είναι πίσω από τις προσπάθειες της Toyota στο Le Mans και σε άλλες ανάλογες δραστηριότητες, έβαλε το χέρι της ώστε το Toyota Yaris GRMN να είναι ετοιμοπόλεμο και ικανό να μεταφέρει την αυξημένη ισχύ στο δρόμο μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ενός ελεγχόμενου διαφορικού της Torsen.
Η ανάρτηση είναι, αναμενόμενα, ενισχυμένη, υπάρχουν παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδοι, τροχοί 17 ιντσών της BBS, σπορ καθίσματα της Boshoku ενώ το τιμόνι είναι ”μεταφορά” από το Toyota GT86. Λέγεται, επίσης, πως είναι και ιδιαίτερα καλλίφωνο μέσω ενός μονού καταλύτη και διαφοροποιημένης εξαγωγής.
Mην κάνετε, ωστόσο, ιαπωνικά όνειρα γιατί το Toyota Yaris GRMN έχει παραχθεί σε μόλις 400 ”κομμάτια”, καθώς τόσο κρίθηκε ότι μπορεί να απορροφήσει η ευρωπαϊκή αγορά (όχι και τόσο κολακευτικό για ένα μικρό αυτοκίνητο) ενώ είναι όλα sold out παρά το γεγονός πως η τιμή του στη Γερμανία αγγίζει τα €30.000 και είναι ακριβότερο από ένα, για παράδειγμα, VW Golf GTi.
Τα ιερογλυφικά του είναι προφανώς το αρτικόλεξο GRMN. Μια υπενθύμιση πως το δυνατότερο Yaris έχει ”δουλευτεί” στην πίστα του Nürburgring.
#Διάβασέ το: Τοyota GT86 vs Subaru BRZ – Διαφορές και ομοιότητες στο δρόμο
Photo: toyota
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.