Η είδηση ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ σκοπεύει να επιβαρύνει με δασμούς μέχρι και 100% τα κινεζικά αυτοκίνητα άναψε το ανταγωνιστικό φυτίλι. Και σιγά μη δεν απαντούσε ανάλογα η Κίνα
Ο ανταρτοπόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας δεν είναι πια στο ρελαντί. Πιθανόν και με Ευρώπη μέσα. Να δούμε όμως ποιος πιάστηκε στον ύπνο
Όπως γράφουμε καιρό τώρα, το τσουνάμι της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχεται με φόρα. Ο κρότος θα ακουστεί δυνατά – κάτι που ισχύει τόσο για Ευρώπη όσο και Αμερική
Επί της τελευταίας, το κατεστημένο της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι ρυθμιστικές Αρχές ανησυχούν πως αν φθάσουν τα κινεζικά αυτοκίνητα στις αμερικανικές ακτές, τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα και οι εγχώριοι κατασκευαστές δεν θα μπορέσουν να τα ανταγωνιστούν. Βασικά, σε τιμές.
Υπό αυτήν τη απειλή που, εδώ που τα λέμε δεν χρειαζόταν ευφυία πυρηνικού επιστήμονα για να προβλεφθεί η πορεία των κινεζικών BEV (Battery Electric Vehicle), ο πρόεδρος Μπάιντεν, και ενόψει αμερικανικών εκλογών, φέρεται να έχει καταλήξει στην απόλυτη και μάλλον μονοκόμματη λύση: αύξηση των δασμών εισαγωγής μέχρι και 100%.
Η Wall Street Journal κατέγραψε όλη τη λογική των μέτρων και στο πού θα στοχεύει ο εσωτερικός προστατευτισμός των ΗΠΑ απέναντι στα «καθαρών» τεχνολογιών κινεζικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, εκτιμάται πως τα σχετικά τιμολόγια επιβαρύνσεων θα ξεκινούν από 25% και θα φθάνουν, όπως προαναφέρθηκε, στο 100% της αρχικής αξίας. Σε όποια επιβάρυνση θα μπορεί να υπάρχει και ένα επιπλέον πάγιο 2,5% ως εισαγόμενο προϊόν
Μέχρι στιγμής ο υφιστάμενος δασμός ήταν ικανός να αποθαρρύνει την είσοδο κινεζικών κολοσσών στις ΗΠΑ, όπως η BYD που, ως γνωστόν, έχει έρθει με δύο νέα καταστήματα και στην ελληνική αγορά.
This is stressful, Joe
Ωστόσο, η κυβέρνηση Μπάιντεν φέρεται να ανησυχεί ότι δεν θα είναι αυτό αρκετό για να αποτρέψει τα ολοένα και πιο φθηνά αυτοκίνητα που μπορούν εύκολα να υποβαθμίσουν ακόμα και τα πιο προσιτά καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ.
Για παράδειγμα, προσθέστε μία επιβάρυνση 100%, συν τα κόστη μεταφοράς, σε περιπτώσεις τύπου Geely Panda Karting, ενός πάμφθηνου των $6.700 μικρού κινεζικού αυτοκινήτου με αστείο όνομα και γίνεται πολύ λιγότερο ελκυστικό από ένα Nissan Versa με παρόμοια τιμή που κατασκευάζεται στo Mεξικό
H απάντηση της Κίνας
Με το που το θέμα άρχισε να παίρνει διαστάσεις και τον Τζο Μπάιντεν να προβαίνει σε επίσημες δηλώσεις, ήρθε και η αναμενόμενη απάντηση από Κίνα μεριά.
Συγκεκριμένα, επίσημες Αρχές δήλωσαν πως σε περίπτωση που προβούν οι ΗΠΑ σε μια τέτοια πολιτική, αντίστοιχα η Κίνα θα επιβαρύνει κατά 25% τις εισαγωγές τόσο των αμερικανικών όσο και των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων – για αρχή τα μεγάλου κυβισμού.
Ελάτε όμως που τόσο οι ΗΠΑ αλλά κυρίως Ευρώπη όλα τα πρόσφατα χρόνια επένδυσαν και επενδύουν δισεκατομμύρια στο να διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους καταναλωτές της νέας αχανούς υπερδύναμης. Ακόμα και η ίδια η αισθητική πολλών ευρωπαϊκών μοντέλων έχει διαμορφωθεί ώστε να είναι οικεία στη στυλιστική αντίληψη των Κινέζων
Εν αναμονή της Ευρώπης
Σε όλο αυτό προστίθεται και η αναμονή της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον έλεγχο τυχόν παράνομων επιδοτήσεων κινεζικών αυτοκινήτων και δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού με τα ευρωπαϊκά.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα έρχονται με φόρα στην ελληνική αγορά. Εν προκειμένω, φωτό από νέο κατάστημα της BYD
Το πράγμα χοντραίνει και οι δηλώσεις της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι «η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής», έδωσε τον τόνο του ανταγωνισμού.
Τέλος την ίδια στιγμή και εδώ, Ελλάδα, έρχονται κινεζικά αυτοκίνητα που αναμένεται να αλλάξουν το τοπίο.
Τα smart, τα BYD, η νέα εποχή των MG και έρχονται κι άλλες εταιρείες στο «δρόμο».
Μήπως όμως είναι αργά για Δυτικά δάκρυα;
Photo: Breeze Customs
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.