VW Arteon. Μιλήσαμε με τους ανθρώπους που ξέρουν πολλά

Post date:

Author:

Category:

Θα θέλαμε το όνομά του VW Arteon να προέρχεται απ’ την ελληνική λέξη “άρτιον”. Αλλα δεν είναι. Κρίμα. Αλλά είναι, σίγουρα, ένα απ´ τα πιο εντυπωσιακά και διαφορετικά, σχεδιαστικά, αυτοκίνητα του 2017. Αυτές είναι μερικές insiders λεπτομέρειες

Θεωρητικά το Arteon αντικαθιστά το Passat CC. Για το οποίο δεν έγινε πρακτικά καμία αναφορά – δείγμα της ”αποσύνδεσης” του Arteon απ΄το όποιο pedigree του παρελθόντος.

Έχει την coupe φόρμα αλλά με αχανείς χώρους (4862 mm μήκος) και κυρίως; Απέχει ελάχιστα απ´ το concept που ´χαμε δει όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στη Γενεύη. Το βλέπεις, ειδικά από μπροστά, και δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως δεν είναι concept σε κάποιο showroom του εξωτερικού.

Όλο το σμίλευμα στο μέταλλο, με πολλές ακμές που, ως γνωστόν, στοιχίζουν στο production cost, έχει και ένα εκπληκτικό αεροδυναμικό αποτύπωμα με συντελεστή μόλις 0,265. Αισθητική αρτιότητα και λειτουργικό στην κίνηση.

Ναι, το budget που κινείται για R&D εντός VW group είναι μεγάλο. Και φαίνεται…

vw arteon δοκιμή

 Το Arteon στοχεύει στη business class κι αν προσέξει κανείς το εμπρόσθιο μέρος παίρνει μια ιδέα του πώς θα επιρεαστεί η σχεδιαστική γλώσσα της VW σε επόμενα μοντέλα της

vw arteon τιμή

 Όχι δεν θα γίνει copy-paste σε όλα τα μοντέλα της VW αλλά σε κάποια επιλεκτικά. Ας πούμε, ”ένα Golf πρέπει να δείχνει Golf”, όπως τόνισε ο κ. Tobias S­ühlmann, ο νεαρός και ιδιαίτερα συμπαθής exterior designer του Arteon. Εδώ, πάντως, και ειδικά στην έκδοση R-Line το Arteon, σχεδιαστικά, ”τα σπάει”

Tobias Sühlmann

 Όπως μάθαμε σε μια γωνιά του επίσημου δείπνου μετά την παρουσίαση, ο κ. Sühlmann έχει ήδη πάρει τη μεγάλη εσωτερική ”μεταγραφή” και έγινε Head of Design για τη Bugatti.

Ο κ. Sühlmann έχει στο βιογραφικό του και μερικές κατοχυρωμένες πατέντες, όπως ψάξαμε και εντοπίσαμε εδώ. Δείτε τον επί το έργον καθώς σκιτσάρει το Arteon.

vw arteon εξοπλισμός

 Το εσωτερικό του δείχνει εξαιρετικά ποιοτικό, τρελά ευρύχωρο καθώς ακόμα και πανύψηλα κορμιά (κάπου στο 1.95 και οι δύο Γερμανοί συνομιλητές μας) κάθονται ιδιαίτερα άνετα χωρίς να ”βρίσκουν” στην πίσω καμπύλη, όπως συχνά συμβαίνει στα αμαξώματα τύπου ”μπανάνα” (βλ. Mercedes CLS, Passat CC κ.α.)

 Μεγάλο μεταξόνιο 2.837 mm, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 4.862 mm. Το Arteon διαθέτει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Η τιμή των 1.016 mm είναι η καλύτερη στην κατηγορία. Σε αυτόν τον τομέα το Arteon ανταγωνίζεται με τις λιμουζίνες της μεγάλης κατηγορίας «Ε», όπου το μήκος των αυτοκινήτων ξεπερνά τα 5 μέτρα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 563 και φτάνει έως τα 1.557 λίτρα, τιμές που καμία κλασική λιμουζίνα δε προσφέρει.

arteon τιμές εξοπλισμός

 Ο εισαγωγικός κινητήρας θα είναι ο νέος EVO TSI με τους 150 ίππους – ένα δείγμα του πόσο σημαντικός και ικανός είναι παρά τα μόλις 1.5 κυβικά εκατοστά του. Παρεμπιπτόντως, επίσης μάθαμε μεταξύ τυρού και αχλαδιού, πως ήδη τα Golf μ’ αυτόν τον κινητήρα μόλις ήρθαν στην Ελλάδα ενώ αυτά με τον μικρότερο Evo των 130 ίππων (και την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) θα ‘ρθουν σε περίπου ένα μήνα.

 Στο νέο Arteon επιτεύχθηκε, όπως προαναφέρθηκε, η ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε έναν καλό αεροδυναμικό συντελεστή cw 0,265 και σε καλές τιμές αρνητικής άντωσης (πίεσης του αέρα στο αμάξωμα, προς τα κάτω). Αυτό εξασφαλίζει, από την μια πλευρά, χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης και, απ’ την άλλη, ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς

 Οι τιμές αρνητικής άντωσης επιτεύχθηκαν με το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο, στο οποίο ανήκει μεταξύ άλλων η χαρακτηριστική άκρη του πίσω μέρους, πάνω από τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η ισορροπία των τιμών άντωσης, που σταθεροποιούν το πίσω μέρος, βελτιστοποιεί τη ρύθμιση της ανάρτησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα, με συνέπεια την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και την υψηλή σταθερότητα ακόμα και σε ταχύτητες πολύ κοντά στην τελική. Έτσι, το νέο Arteon δε χρειάζεται να φέρει μετακινούμενη πίσω αεροτομή, η οποία να εξέρχεται του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες

 Κι όμως δεν είναι απ΄τη λέξη ”άρτιον”, όπως αυτοματοποιημένα σου ΄ρχεται στο μυαλό. Αλλά απ΄τη λέξη ”art” (τέχνη) και το ”eon” που έχει μια διεθνή και tech αύρα.

Απ´ τα σημαντικά specs οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις που ρυθμίζονται με slider απ´ την οθόνη σε 43 διαφορετικές θέσεις. 

Είχαμε επ’ αυτού μια μακρά συνάντηση με τον κ. Martin Hube, ο οποίος είναι Product Communications Manager. Ξεκινήσαμε απ’ αυτό ακριβώς, το θέμα του slider που ρυθμίζει τη σκληρότητα της ανάρτησης, κι από ‘κει καταλήξαμε να εκμυστηρεύσουμε πολλά και ενδιαφέροντα. Μέχρι που μείναμε σόλο στην αίθουσα παρουσίασης όσο είχε ήδη ξεκινήσει το δείπνο… 

Ο κ. Hube, βλέπετε  (στην κεντρική φωτό του άρθρου) δεν είναι ένας τυπικός marketeer αλλά πρώην δημοσιογράφος του ειδικού Τύπου, ”petrolhead” και κυρίως, ανοιχτός χωρίς στερεότυπο λόγο. Ό,τι πρέπει, δηλαδή, για να μάθεις περισσότερα και insider’s.

Για παράδειγμα, μας είπε πως οι αναρτήσεις δεν έχουν κανένα μαγνητικό στοιχείο αλλά είναι κανονικές με λάδι, φυσικά, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αλλά με μια σημαντική διαφορά: την τελευταία εξέλιξη στη διαμόρφωση της ειδικής βαλβίδας που συνεργάζεται με τους επεξεργαστές για τη ρύθμιση της απόσβεσης.

Ο κ. Hube μας είπε, λοιπόν, πως είχαν παρατηρήσει πως με τις μέχρι τώρα βαλβίδες είχαν παρατηρήσει πως αν, για παράδειγμα, βρισκόσουν ταξιδεύοντας σε μια autobahn και ξαφνικά άλλαζες πορεία προς μια έξοδο τελευταία στιγμή, τότε το σύστημα δεν ανταποκρινόταν με την ακαριαία αμεσότητα που ήθελαν. Το έφτιαξαν.

Ή όταν μας σχολίασε αναλυτικά πως έχει η κατάσταση με τα ειδικά ελαστικά. Το set-up του VW Arteon εξελίχθηκε με βάση τους τροχούς 20 ιντσών. Υπάρχουν και 18 και 19 ιντσών, αλλά η ανάρτηση δουλεύει ιδανικά με τους 20άρηδες.

Στην ερώτησή μας για το πώς διαχειρίζονται αυτοί οι τεράστιοι τροχοί περιπτώσεις σαν της χώρας μας όπου οι ανωμαλίες είναι στην ημερήσια διάταξη, μας είπε πως, και όμως, αυτό είναι το ιδανικό set-up. Το αμέσως επόμενο καλύτερο είναι με τους 18άρηδες ενώ τελευταίο είναι με τους 19άρηδες…

Ή όταν μας είπε για τη συνεργασία με την Pirelli που είναι η εταιρεία και τα P-Zero της τα ελαστικά με τα οποία εξελίχθηκε το Arteon. Τον ρωτήσαμε αν υπάρχει ”designation”, δηλαδή η κωδικοποίηση που κάποιες εταιρείες απαιτούν για μοντέλα τους – όπως για παράδειγμα, ο κωδικός ”Ν” για τα ελαστικά των Porsche.

Ο κ. Hube μας είπε πως δεν υπάρχει κάποια εξωτερική κωδικοποίηση και πως η αλήθεια είναι πως το πιο πιθανό, όταν χρειαστεί κάποια αλλαγή ελαστικών, να βρει μια τετράδα απ’ το εμπόριο χωρίς, ωστόσο, την ειδική πάστα που προβλέπεται για το Arteon.

Κι αυτό, γιατί οι κατασκευαστές ελαστικών, γενικά μιλώντας, δεν έχουν μια σταθερή παραγωγή με τέτοιου είδους ”κωδικοποιημένα” ελαστικά οπότε πάντα υπάρχει το ζήτημα του cost/benefit σε σχέση με το στοκάρισμα ειδικών ελαστικών για μεγαλύτερο διάστημα.

Για να ολοκληρώνουμε την αρχική παρουσίαση του αυτοκινήτου, το Arteon διατίθεται με 6 turbo κινητήρες. Θα ξεκινήσει την πορεία του αρχικά με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: ένα 2lt βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 PS και δύο 2lt TDI (diesel) με 150 PS και 240 PS.

Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 PS και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 PS.

Κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG για όλες τις εκδόσεις. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τα 190 PS και πάνω.

Επιπλέον, ο TSI των 280 PS και ο TDI των 240 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.

vw arteon τιμές εκδόσεις

 Οι τιμές, όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτό απ΄τη δημοσιογραφική παρουσίαση (το σχετικό event έγινε στο Plaza Resort Αναβύσσου), ξεκινούν απ΄τα €39.900

Photo: Kosmocar / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει