''Έφυγε'' ο πατέρας του κινητήρα Wankel

Post date:

Author:

Category:

Kenichi Yamamoto

 

Πλήρης ημερών και σε ηλικία 95 ετών, ο Kenichi Yamamoto θα μείνει στην ιστορία ως ο πνευματικός πατέρας των περιστροφικών κινητήρων της Mazda

Ένας θρύλος στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και ένας εθνικός ήρωας στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, ο Yamamoto, έχει γίνει συνώνυμο του περιστροφικού κινητήρα.

 

Ο Yamamoto γεννήθηκε στο νομό Kumamoto, αν και στη συνέχεια θα μετακομίσει με την οικογένειά του στην πόλη Hiroshima. Αποφοίτησε από το διάσημο Πανεπιστήμιο του Τόκιο το 1944 με πτυχίο μηχανολογίας και εν συνεχεία προσχώρησε στην εταιρεία αεροσκαφών Kawanishi. Το 1945, προσλήφθηκε στο ιαπωνικό ναυτικό, αλλά επέστρεψε στη γενέτειρά του, στη Χιροσίμα, το Σεπτέμβριο, αφού καταστράφηκε από την ατομική βόμβα.

 

Η ατομική επίθεση στοίχισε τη ζωή της αδερφής του και η οικογένειά του επιβίωσε από τη μητέρα του. Στη συνέχεια, είναι αυτός που τη φροντίζει και αναζητά εργασία στην κατεστραμμένη πόλη. Οι δουλειές ήταν πολύ δυσεύρετες και η μόνη διαθέσιμη, μετά από μήνες αναζήτησης, ήταν ως εργάτης στο εργοστάσιο  της Toyo Kogyo. Την εποχή εκείνη, η Toyo Kogyo -η προγενέστερη και στη συνέχεια η μητρική εταιρεία της Mazda- ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή φορτηγών στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης της Χιροσίμα.

Kenichi Yamamoto

 

»Η πρόκλησή μας ήταν πάντα η δημιουργία καινοτόμων και ελκυστικών αυτοκινήτων, αξιοποιώντας τις αρετές του περιστροφικού κινητήρα – και ποιο καλύτερο πεδίο εφαρμογής του από τα σπορ αυτοκίνητα; Με αυτή τη σταθερή πεποίθηση, δημιούργησα το Mazda RX-7 το 1978.»

Kenichi Yamamoto (1922-2017)

Η δουλειά του Yamamoto ήταν απαιτητική, ασχολούμενος καθημερινά τη συναρμολόγηση των κιβωτίων ταχυτήτων και διαφορικών. Συνεχώς καλυμμένος με πετρέλαιο, ο Yamamoto απείχε πολύ από τον μηχανολογικό σχεδιασμό, έως ότου μια μέρα σκόνταψε σε μια στοίβα σχεδίων. Άρχισε να τα εξετάζει ελέγχοντας προσεκτικά τις προδιαγραφές και τις ανοχές στα στοιχεία μετάδοσης που συναρμολογούσε.

 

Τελικά, ένας ανώτερος μηχανικός παρατήρησε την επιμέλεια του Yamamotο και του προσέφερε μια ανώτερη θέση και έτσι σε ηλικία μόλις 25 ετών, ο Yamamoto βρέθηκε να σχεδιάζει τον πρώτο κινητήρα OHV της Mazda. 

Ο Yamamoto απεβίωσε πριν λίγες ημέρες, στις 20 Δεκεμβρίου 2017. R.I.P.

Info/Photo: Mazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»