Πλήρης ημερών και σε ηλικία 95 ετών, ο Kenichi Yamamoto θα μείνει στην ιστορία ως ο πνευματικός πατέρας των περιστροφικών κινητήρων της Mazda
Kenichi Yamamoto (1922-2017)
Ένας θρύλος στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και ένας εθνικός ήρωας στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, ο Yamamoto, έχει γίνει συνώνυμο του περιστροφικού κινητήρα
Ο Yamamoto γεννήθηκε στο νομό Kumamoto της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια μετακόμισε με την οικογένειά του στην πόλη Hiroshima. Αποφοίτησε από το διάσημο Πανεπιστήμιο του Τόκιο το 1944 με πτυχίο μηχανολογίας και εν συνεχεία προσχώρησε στην εταιρεία αεροσκαφών Kawanishi.
Το 1945, προσλήφθηκε στο ιαπωνικό ναυτικό, αλλά επέστρεψε στη γενέτειρά του, τη Χιροσίμα, το Σεπτέμβριο, αφού καταστράφηκε από την ατομική βόμβα.
Η ατομική επίθεση στοίχισε τη ζωή της αδερφής του και η οικογένειά του επιβίωσε από τη μητέρα του.
Στη συνέχεια, είναι αυτός που τη φροντίζει και αναζητά εργασία στην κατεστραμμένη πόλη.
Οι δουλειές ήταν πολύ δυσεύρετες και η μόνη διαθέσιμη, μετά από μήνες αναζήτησης, ήταν ως εργάτης στο εργοστάσιο της Toyo Kogyo.
Την εποχή εκείνη, η Toyo Kogyo -η προγενέστερη και στη συνέχεια η μητρική εταιρεία της Mazda- ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή φορτηγών στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης της Χιροσίμα
«Η πρόκλησή μας ήταν πάντα η δημιουργία καινοτόμων και ελκυστικών αυτοκινήτων, αξιοποιώντας τις αρετές του περιστροφικού κινητήρα» Το εικονιζόμενο Mazda Cosmo, του 1967, ήταν η πρώτη εφαρμογή του κινητήρα Wankel σε Mazda
Η δουλειά του Yamamoto ήταν απαιτητική, ασχολούμενος καθημερινά τη συναρμολόγηση των κιβωτίων ταχυτήτων και διαφορικών.
Συνεχώς καλυμμένος με πετρέλαιο, ο Yamamoto απείχε πολύ από τον μηχανολογικό σχεδιασμό, έως ότου μια μέρα σκόνταψε σε μια στοίβα σχεδίων. Άρχισε να τα εξετάζει ελέγχοντας προσεκτικά τις προδιαγραφές και τις ανοχές στα στοιχεία μετάδοσης που συναρμολογούσε
Τελικά, ένας ανώτερος μηχανικός παρατήρησε την επιμέλεια του Yamamotο και του προσέφερε μια ανώτερη θέση και έτσι σε ηλικία μόλις 25 ετών, ο Yamamoto βρέθηκε να σχεδιάζει τον πρώτο κινητήρα OHV της Mazda.
Ο Yamamoto απεβίωσε στις 20 Δεκεμβρίου 2017. R.I.P.
Info / Photo: mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.