Υποχόνδριο Top 10. Τα μυστικά του Mazda MX-5 ND

Post date:

Author:

Category:

Οι μικρές, εξονυχιστικές γωνιές του νέου Mazda MX-5 ND. Ψάξαμε και βρήκαμε υποχονδριακά το διάβολο που κρύβεται στις λεπτομέρειες

Mazda MX-5 2020 εσωτερικό

Ελαφρύ, διασκεδαστικό, εκτός νόρμας. Το Mazda MX-5 ND δεν είναι το αυτοκίνητο για να λες πόσα άλογα διαθέτεις αλλά πόσο μερικοί τύποι στα κεντρικά της Ιαπωνίας έχουν ψάξει τη σημασία της λεπτομέρειας. Εκεί όπου δεν την περιμένεις


Η αλήθεια είναι πως μας άρεσε πολύ το MX-5 στην πρόσφατη δοκιμή. Χρειάζεται πού και πού να υπάρχει κάποιος κατασκευαστής που βλέπει την αυτοκίνηση διαφορετικά

Το ότι η Mazda επιμένει σε μία συνταγή την οποία οι περισσότεροι εγκαταλείπουν είναι σοβαρό δείγμα μιας άλλης φιλοσοφίας. Που για να την εκτιμήσεις, ειδικά στις τρέχουσες εποχές, πρέπει να μπεις σε μια άλλη διαδικασία θεώρησης της ίδιας της οδήγησης. Βασικά, να αφήσεις στην άκρη το κυνηγητό της άκρατης ιπποδύναμης. Και να εκτιμήσεις το less is more.

Ε, κάπου εκεί, μετά τις θετικές εντυπώσεις οδηγώντας το στο συγκριτικό με την προηγούμενη γενιά, μπήκε ο διάβολος στην υπόθεση. Αυτός, που όπως λέει το γνωστό κλισέ, κρύβεται στις λεπτομέρειες. Να ξεκινήσουμε το Top 10 του υποχόνδριου;

1. Η στρατηγική του γραμμαρίου και ο άξονας μετάδοσης

Ήδη απ΄τα μέσα της δεκαετίας του ’80 υπήρχε στα κεντρικά της Mazda η φιλοσοφία της εξοικονόμησης βάρους. Όμως, τα τελευταία χρόνια συστηματοποιήθηκε αυτή η ωραία εμμονή της για το λεγόμενο Gram Strategy. Σημαίνει αυτό που καταλαβαίνετε. Όπου μπορεί να εξοικονομηθεί ένα γραμμάριο, να αφαιρεθεί άμεσα.

Στο ND, για παράδειγμα, έχουν κάνει σοβαρή δίαιτα σε ένα κάρο σημεία. Ακόμα και στα αθέατα. Όπως στο κέλυφος της μετάδοσης. Στα περισσότερα αυτοκίνητο το μεταλλικό τούνελ είναι τραχύ. Ή έχει πτυχώσεις. Όμως, στην περίπτωση του νέου ΜΧ-5 είναι απόλυτα λείο. Δεν φαίνεται. Αλλά εξοικονόμησαν έτσι μερικά γραμμάρια.

Mazda MX-5 ND ακτινογραφία

Το ίδιο γίνεται και σε άλλα σημεία. Όπως στο μοχλό για τη ρύθμιση του ύψους του καθίσματος. Είναι πολύ λεπτός, πολύ απλός. Όσο πιο βασικός γίνεται. Λεπτομέρεια; Ναι, αλλά κάπως έτσι έχει καταφέρνει το Mazda MX-5 ND να ζυγίζει οριακά στον τόνο. Για την ακρίβεια, μόλις 1,058 kg μαζί με τον οδηγό. Το λες και κατόρθωμα στη σημερινή εποχή με όλες τις παραμέτρους ασφάλειας.


2. Είναι μικρότερο κι από υπερμίνι

Η νέα γενιά είναι κατ΄αρχήν μικρότερη σε μήκος απ΄την προηγούμενη, το NC. Κάτω κι από 4 μέτρα. Το MX-5 είναι μικρότερο από ένα Fiesta. Ή αντίστοιχα υπερμίνι. Μπορεί, δηλαδή, να είναι και τα ακριβότερα 4 μέτρα της αγοράς. Σύμφωνοι, υπάρχει και η Lotus Elise.

mX-5 ND και NC

Στο MX-5 είναι όλα τόσο σοφά μινιμαλιστικά. Δεν περισσεύει τίποτα. Εκτός απ’ τα πραγματικά ντερέκια που θα το βρουν στριμωγμένο. Ειδικά ο συνοδηγός με το εξόγκωμα απ΄το τούνελ μετάδοσης στα πόδια του. Nαι, είναι στενό μέσα


3. Οι μεταφερόμενες ποτηροθήκες

Όπως γράφαμε στη σχετική δοκιμή, δεν πρέπει να υπάρχουν πιο άβολες ποτηροθήκες στον πλανήτη. Πρέπει να υποστείς εξάρθρωση για να πιάσεις το ποτό σου στο ND. Κι αυτό γιατί βρίσκονται μπροστά απ΄το ντουλαπάκι, ανάμεσα απ’ τις πλάτες των καθισμάτων.

Αυτό, όμως, που ανακαλύψαμε αφού είχε ολοκληρωθεί το άρθρο είναι πως μπορείς να τις βγάλεις. Υπάρχει, μάλιστα, μια μικρή σχισμή, δεξιά της κονσόλας, όπου μπορείς να εφαρμόσεις την ποτηροθήκη για πιο εύκολη χρήση.

cup holders MX-5
Ποτηροθήκες MX-5 ND

4. Τα ηχεία μέσα στα καθίσματα

Οι άνθρωποι κάθησαν και σκέφτηκαν πού αλλού θα μπορούσαν να τοποθετήσουν επιπλέον ηχεία για μια πιο ωραία ακουστική εμπειρία. Στο Mazda MX-5 ND δεν υπάρχει και πολύς χώρος, είναι το Gram Strategy που λέγαμε.

Αν προσέξεις, λοιπόν, το πλαϊνό τμήμα στα προσκέφαλα, θα δείς κάποιες μικρές τρύπες. Ε, εκεί μέσα έχεις και ηχεία.

MX-5 κάθισμα

Θυμίζει κάτι απ΄το Airscarf της Mercedes. Αλλά εδώ όχι για να σου ζεσταίνει το σβέρκο αλλά για ν’ ακούς τις μουσικές σου.


5. Το νέο MX-5 έχει τέσσερα μόνο μπουλόνια

Βάλε δίπλα-δίπλα ένα NC και ένα ND (όπως λέγονται οι γενιές του MX-5) και κοίτα τους τροχούς. Το προηγούμενο, το NC, έχει πέντε μπουλόνια. Το νέο έχει μόνο τέσσερα. Δεν συνηθίζεται σε σπορ αυτοκίνητα να έχεις μόνο τέσσερα.

Mazda MX-5 ND και NC τροχοί

Όμως η δίαιτα που έγινε στο ND (κάποια 100 kg λιγότερα απ΄την προηγούμενη γενιά) είχε και τέτοια οφέλη. Οι μηχανικοί της Mazda περιόρισαν κατά μερικά γραμμάρια στη μη αναρτώμενη μάζα. Μικροί τροχοί στις 16 ίντσες, μικρά φρένα, χαμηλή κατανάλωση. Ρισπέκτ.


6. Μπορείς να ρυθμίσεις τον ήχο των φλας

Μέσω του συστήματος infotainment μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση του ηχητικού τόνου των φλας. Τρελό;

Infotainment οθόνη

Με την ευκαιρία, η οθόνη μπορεί να μην είναι τόσο εξελιγμένη όσο συναντάμε σε γερμανικές, κυρίως, κατασκευές αλλά έχει μερικά μικρά μυστικά. Όπως το αμέσως παρακάτω. Που θα σε ενδιαφέρει.


7. Μπορείς να αποθηκεύεις τα σημεία με ραντάρ

Καθώς κινείσαι βλέπεις ένα ραντάρ. Αν το MX-5 συνοδεύεται με σύστημα πλοήγησης, μπορείς να αποθηκεύσεις το συγκεκριμένο σημείο στο σύστημα. Αυτό, φυσικά, γίνεται με πολλά αντίστοιχα infotainments της αγοράς.

Ανακαλύψαμε, ωστόσο, πως το ND διαθέτει μια επιπλέον λειτουργία όπου μπορείς να επιλέξεις αν θα σε προειδοποιεί κάθε φορά που θα περνάς απ΄τα σημεία με ραντάρ ή μόνο αν κινείσαι εκτός ορίου ταχύτητας.


8. Η ένδειξη για τη σχέση που έχεις στο κιβώτιο

Σύμφωνοι, αν έχεις πάρει το MX-5 με αυτόματο κιβώτιο. Σύμφωνοι, δεν συστήνεται. Το εξάρι χειροκίνητο είναι ένα απ΄τα καλύτερα χειροκίνητα που κυκλοφορούν. Ελαφρά μεγαλύτερες διαδρομές απ΄του NC και ίσως λίγο πιο ελαφρύ στην μετακίνηση του λεβιέ αλλά εξακολουθεί να είναι εξαιρετικό.

Χειροκίνητο κιβώτιο

Αλλά ας προχωρήσουμε την κουβέντα. Ξαναλέω πως αν έχει το αυτόματο, αναμένεις να έχει και ένδειξη για τη σχέση που έχεις. Είναι φυσιολογικό. Σε ένα αυτόματο δεν έχεις τη φυσική επαφή με το δεξί σου χέρι ώστε να ξέρεις ανά πάσα στιγμή με τι σχέση κινείσαι.

Στροφόμετρο MX-5 ND

Στο χειροκίνητο, όμως; Σε τι μπορεί να χρειάζεται να βλέπεις στον πίνακα οργάνων το αν έχεις 2η ή 3η ή ό,τι; Τεσπά, το ξεπεράσαμε αυτό ως μια ένδειξη που τους είχε μείνει απ΄τις αυτόματες εκδόσεις και πως αν την αφαιρούσαν θα έμενε ένα κενό σημείο στο ταμπλό.

Μέχρι λίγο αργότερα να πέσει το μάτι μας στην ένδειξη που έλεγε να παρακάμψουμε, να κάνουμε skip, την 5η. Να βάλουμε, δηλαδή, από 4η κατευθείαν 6η. Καλό.


9. Ο διακόπτης για το λαμπάκι στο χώρο αποσκευών

Δηλαδή για στάσου. Σε τι μπορεί να χρειάζεται να ‘χεις στο λαμπάκι του πορτμπαγκάζ διακόπτη για να το σβήνεις; Ποιος μπορεί να ενοχληθεί απ΄το φως βραδιάτικο; Ούτε καν μισό πτώμα δεν χωράει εκεί πίσω στα λιλιπούτεια 130 lt. Χωράνε, ωστόσο, δύο τσάντες ταξιδιού.

πορτμπαγκάζ Mazda

Οπότε, η μόνη περίπτωση που μπορώ να σκεφτώ είναι να ΄χεις κάτι που οι ενδεχόμενοι πεζοί δεν θες να δουν – την τσάντα, έναν υπολογιστή ή το πτώμα. ΟΚ.


10. Η κατανομή βάρους στο 50:50. Well done, boys

Στη Mazda χρησιμοποιούν μία πολύ ευαίσθητη ζυγαριά. Ανεβάζουν το αυτοκίνητο και ελέγχουν αν όντως κατάφεραν να πετύχουν το πολυπόθητο ζύγισμα 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων.

Το μοτέρ είναι μετατοπισμένο πίσω απ΄τη νοητή ευθεία των θόλων (που, με την ευκαιρία, δεν φιλοξενούν γόνατα McPherson αφού η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια), υπάρχουν μέρη του αμαξώματος από αλουμίνιο, άψογο ζύγισμα και τα γνωστά οφέλη σε ένα αυτοκίνητο φιλικό και ισορροπημένο στις αντιδράσεις του.

Δείτε και το βίντεο για την εκτιμητέα διαδικασία.


Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει