Για την ακρίβεια, περισσότερα και από 1.200 χιλιόμετρα. Οδηγώντας το Polo με τους 95 ίππους και 7άρι DSG, έναν από τους τελευταίους εναπομείνατες στην άλλοτε κραταιά κατηγορία των υπερμίνι
Το VW Polo ξεχωρίζει ως ένα από τα πιο άνετα, στιβαρά και σωστά μονωμένα supermini στους ελληνικούς δρόμους. Ευχάριστη έκπληξη οι τροχοί της ξεχασμένης διάστασης των 15 ιντσών
Τι λέει το 4D | Mπορεί να έχει premium αίσθηση ένα μικρό αυτοκίνητο; Το Polo απαντά καταφατικά |
Μας αρέσει | Αίσθηση από Golf, συμπαγής κατασκευή, αδιαφορία για κακοτεχνίες του δρόμου, μόνωση τρικύλινδρου, ευκολία χρήσης, κορυφαίοι χώροι, σαφώς με DSG |
Όχι και τόσο | Απουσία προγραμμάτων οδήγησης στη βασική έκδοση, τιμή αγοράς |
Τιμή | από €22.350 για την έκδοση Life με χειροκίνητο |
Είχα καιρό να μπω σε αυτοκίνητο με περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Όπως επίσης με κενές τις περισσότερες θέσεις για επιπλέον μπουτόν στη βάση της κονσόλας.
Βλέπετε, τα περισσότερα δημοσιογραφικά συνήθως είναι στις πιο πλούσιες εκδόσεις τους – έτσι κερδίζουν ακόμα περισσότερες θετικές εντυπώσεις. Με επιπλέον κόστος, φυσικά.
Ζήτησα την εξαίρεση: ένα απλό, όσο πιο «βασικό» Polo, να ζήσω μαζί του για κάμποσα χιλιόμετρα. Μόνη επιθυμία το κιβώτιο DSG.
Δεν είναι μόνο ότι το χειροκίνητο είναι 5άρι, είναι και ότι ένα αυτόματο δεν συγκρίνεται σε ευκολία για κίνηση μέσα στην πόλη.
Το συγκεκριμένο συνδυάζεται και με paddles πίσω απ’ το τιμόνι. Βοηθούν αν θες να κατεβάσεις μαζεμένες κάνα δυο σχέσεις.
Όχι ότι μπαίνεις συχνά σε τέτοια διαδικασία με το Polo, αλλά κάποιες φορές, ναι, χρειάστηκε. Εξισοροπούν (σε ένα βαθμό) την απουσία προγραμμάτων οδήγησης στο συγκεκριμένο.
Βασικά βασική
Να, λοιπόν, με την έκδοση Life, με το DSG, τα απλά περιστροφικά χειριστήρια που λέγαμε αλλά με όλο το ψηφιακό πακέτο σε οθόνη infotainment.
Δεν του λείπει κάτι και για να μη γράφουμε πολλά, μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά όλο τον εξοπλισμό εδώ.
Με την ευκαιρία, όσα περισσότερα υπο-μενού από τα συστήματα υποβοήθησης (βλ. ADAS) υπάρχουν υποχρεωτικά στα καινούργια αυτοκίνητα, τόσο περισσότερο εκτιμώ τη δυνατότητα να απενεργοποιείς, αν θες, μερικά από αυτά εν κινήσει – όχι σταματημένος
Γιατί; Διότι, για παράδειγμα, με ενοχλεί αυτό το σπαστικό τράβηγμα της «Υποβοήθησης Λωρίδας» και θέλω να το βγάζω όποτε γουστάρω. Ή δεν μπορώ να ακούω κάθε τρεις και λίγο το καμπανάκι του ορίου ταχύτητας σε κάθε στενό της πόλης.
Ναι, ξέρω, θα βγείτε οι δικαίωματιστές του πληκτρολογίου και θα πείτε ότι πάω γρήγορα μέσα στην πόλη. Αμ δε. Πιο αργά απ’ τους αργούς και τους «τάφους» πηγαίνω εκεί όπου χρειάζεται. Αλλά το να πηγαίνεις με 40 και να σου βαράει επειδή εκεί έχει “30”, σόρι, δε θα κάνω τα νεύρα μου τσατάλια.
Ειδικά, λοιπόν, σε αυτοκίνητο το οποίο συνήθως κινείται περισσότερο μέσα σ’ αυτήν (την πόλη, λέμε…), το να μπορεί να γίνεται η διαδικασία χωρίς να χρειάζεται να σταματήσεις ή να «δέσεις» χειρόφρενο, το βρίσκω πολύ πρακτικό.
Το ασημί Polo 1.0 TSI 95 PS DSG της δοκιμής το κάνει αυτό. Ωραία, απλά και χωρίς περίπλοκη διαδικασία απ’ την οθόνη αφής. Το μόνο που δεν κάνει εν κινήσει είναι το λεγόμενο “Front Assist”. Αλλά και πάλι χωρίς να χρειάζεται να διασχίσεις κάνα δαιδαλώδη λαβύρινθο πλήκτρων. Έχει επίσης και ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού που πολύ εκτιμώ αλλά τη σνομπάρουν πολλοί κατασκευαστές το 2024
Τι άλλο θετικό έχει το Polo του 2024;
Κατ’ αρχάς ένα ευρύχωρο «σαλόνι» που επωφελείται από ένα μεγάλο μεταξόνιο (2,55 μέτρων), πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, πολύ σωστή θέση οδήγησης, στιβαρότητα και ενδοτικότητα μαζί.
Έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι μέσα σε ένα λίγο μικρότερο Golf, «δεμένο», με μηδέν τριγμούς, άψογη διαχείριση κακοτεχνιών, ευκολία χειρισμών και φιλικότητα αν θες να πας όσο γρήγορα μπορείς να πας με 95 PS κάτω από το καπό.
Το μοτέρ; Δεν ακούς περίεργους τρικύλινδρους ήχους, είναι ζωντανό πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., ραφιναρισμένο και αρκούντως οικονομικό. Η μέση δοκιμής για τα 1.200 χιλιόμετρα που «έγραψα» μαζί του ήταν 6,2 λτ/100 χλμ. Όμως, όταν ήθελα απλώς να μετακινηθώ, αργά και χαλαρά στη δεξιά λωρίδα, δεν δυσκολεύτηκε να «γράψει» γύρω στα 4,6 λτ/100 χλμ.
Ζώντας μαζί του
Αν λείπουν μερικά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού;
Προσωπικά δεν έχω κανένα, μα κανένα θέμα με βασικές εκδόσεις. Τις θεωρώ πιο έξυπνες, συχνά διευκολύνουν χειρισμό χωρίς να παίρνεις τη ματιά σου από το δρόμο και στην ουσία πρόκειται για ίδια αυτοκίνητα.
Λείπουν τα έξτρα προγράμματα οδήγησης των ακριβότερων εκδόσεων; Όχι για την αστική χρήση που έκανα μαζί του.
Το VW Polo έχει επίσης αυτόν τον ξεάγχωτο τρόπο να σε προειδοποιεί για την κινηματική του. Είτε πας γρήγορα είτε αργά είτε ταξιδεύεις μεταδίδει αυτό το αίσθημα ασφάλειας και προβλεψιμότητας. Θες να το «ρίξεις» με τη φόρα σου, ακόμα και άτσαλα ως πείραμα; Γίνεται. Το δε ESP σπάνια μπαίνει σε λειτουργία, αλλά κι ακόμα όταν συμβεί, όλα γίνονται ομαλά και με το αυτοκίνητο σε ρόλο συμμάχου
Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα δεν βαραίνει περίεργα, το αμάξωμα δεν έχει έντονες κλίσεις, η απόκριση του σασί είναι γραμμική. Τα κάνει σωστά, με ασφάλεια και ύψιστη φιλικότητα.
Ταυτόχρονα έχεις ένα πολύ πρακτικό αμάξωμα, χώρο αποσκευών 351 λίτρων, με κανονική ρεζέρβα, διπλό πάτωμα και πολύ καλής ποιότητας σφιχτοδεμένα υλικά.
Συμπέρασμα
Το VW Polo είναι από τους «τελευταίους των Μοϊκανών» μιας άλλοτε κραταιάς κατηγορίας. Πολλοί κατασκευαστές έχουν ήδη αποσυρθεί.
Εκφράζει την ιδέα του υπερμίνι, όπως αυτή επιβιώνει εν μέσω πιέσεων για το 2024 και εντεύθεν.
Εννοείται και μπορεί να παίξει το ρόλο του ενός και μόνου αυτοκινήτου. Με πάνω από 4 μέτρα μήκος, πλάτος στο 1,75μ. ρυθμισμένο να απορροφά χωρίς να γίνεται μουδιασμένο υπό πίεση και με ποιοτική κύλιση, έχει μια «βεντάλια» λειτουργίας που καλύπτει περισσότερες ανάγκες από αυτές που συνειρμικά έχεις στο μυαλό ακούγοντας τον όρο ”supermini”
Αν είναι ακριβό; Για ένα κάρο λόγους στους οποίους έχουμε αναφερθεί και πλέον γνωρίζετε, οι τιμές έχουν γενικότερα ανέβει.
Αν όμως δεν θέλετε ντε και σώνει ένα SUV, μπορεί να καλύψει πολλαπλούς ρόλους και να είναι ένα αυτοκίνητο που ζεις μαζί του χωρίς κάτι να σε ενοχλεί αισθητά.
Κι αυτό δεν συμβαίνει εύκολα όταν, ακόμα και υπό δημοσιογραφική σχέση, ζεις για περισσότερα από 1.200 χιλιόμετρα μαζί του. Για την ακρίβεια, 1.590 μέχρι την ημέρα της επιστροφής του
Κινητήρας | 1.0 lt, βενζινοκινητήρας, τρικύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 95 PS |
Ροπή | 175 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 11,5'' |
Τελική ταχύτητα | 188 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,2 lt/100km (δοκιμής) 5,4 lt/100 km/h (εργοστασιακή μικτή) |
Βάρος | 1.203 kg |
Τιμή | €22.350 (με χειροκίνητο κιβώτιο) €24.950 (με κιβώτιο DSG) Eκδόσεις Life |
Info: volkswagen.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.