Κι εκεί που, έστω για αρχή, είχαμε καταχωρήσει τα BYD ως αμιγώς ηλεκτρικά, έρχεται το υβριδικό Seal U DM-i να καλύψει την τάση που διενεργείται στην Ευρώπη. Τι συμπεράσματα βγαίνουν από το νέο τεχνολογικό tour de force εξ Ανατολών; Μπαίνουμε στο πρώτο Plug-in της BYD
Το Seal U DM-i είναι η πρώτη άφιξη της υβριδικής γκάμας της BYD επί ευρωπαϊκού εδάφους
Τις προάλλες, σε ένα γνωστό podcast από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με απήχηση κάποιων εκατομμυρίων θεατών, λίγο μετά τις αμερικανικές εκλογές και ενόψει της «υπουργοποίησης» του Μασκ, ακούστηκε η εύστοχη διευκρίνιση: «Ξέρετε, δεν είναι πλέον η εταιρεία του Έλον η ηγέτιδα δύναμη στα EV. Είναι η BYD»
Εννοείται δεν το είπε στέλεχος των Κινέζων. Πολιτικός Αμερικανός σχολιαστής έριξε το «τρίποντο».
Πρόκειται για μια είδηση που όσο περνά ο καιρός εμπεδώνεται στα πράγματα της αγοράς.
Κι αν το αμερικανικό τοπίο είναι ακόμη ρευστό όσον αφορά το πώς θα εξελιχθούν ταρίφες και «πρίζες», στην Ευρώπη τα υβριδικά απασχολούν όλο και περισσότερο καταναλωτές και τίτλους ειδήσεων.
Το BYD Seal U DM-i, αυτό που οδηγήσαμε πρόσφατα με αφορμή τη δημοσιογραφική παρουσίαση, είναι μια πρώτη απάντηση στο υβριδικό τοπίο που διαδραματίζεται.
Όπως επίσης είναι μια ακραιφνής απόδειξη ότι η εταιρεία δεν κατέχει τυχαία τη σχετική θέση στην αγορά των ηλεκτρικών.
Συγκεκριμένα, το Seal U DM-i είναι το έβδομο κατά σειρά μοντέλο στη γκάμα. Μία γκάμα με εντυπωσιακή εξέλιξη, αν θυμηθεί κάποιος ότι πριν τριάντα χρόνια η BYD ξεκίνησε να κατασκευάζει μπαταρίες κι έχει φτάσει να είναι η Νο1 εταιρεία στον πλανήτη στα λεγόμενα NEV (New Energy Vehicles)
Τι το χαρακτηρίζει; Κυρίως το premium περιβάλλον ενός SUV που δεν είναι αισθητικά προκλητικό σε συνοδεία με το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Ηλεκτροκινητήρες, ένας ατμοσφαιρικός, ένας υπερτροφοδοτούμενος (in-house κατασκευασμένοι κι όχι αγορασμένοι από αμερικανικά ράφια), δικό τους σύστημα διαχείρισης, μπαταρίες Blade (σ.σ. γράψαμε για αυτές στη δοκιμή του Seal) και στόχος για daily μετακινήσεις και μεγάλα ταξίδια
Τα παραπάνω πακεταρισμένα σε ένα μεγάλο (4,7μ.) SUV που, «χτισμένο» στην πλατφόρμα e-Platform 3.0 είναι τοποθετημένο χωροταξικά στο λεγόμενο D- Segment.
1.000 (και κάτι) χιλιόμετρα αυτονομίας
Για την ακρίβεια, η εταιρεία μιλάει για «έως 1.080 χιλιόμετρα» συνδυαστικής αυτονομίας. Είναι μεγάλο το νούμερο και, προφανώς, για να πλησιάσετε τέτοια τιμή χρειάζεται αυτοσυγκράτηση στο δεξί πεντάλ. Ωστόσο είναι ενδεικτικό του εξελιγμένου management που υπάρχει στα σωθικά του Seal U
2 Driving mode: EV & HEV
Η έμφαση του Seal U DM-i βρίσκεται στην οικονομία καυσίμου. Ξεκάθαρα. Εξ αυτού και ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί υποβοηθητικά προς τον ηλεκτροκινητήρα (ή προς τους ηλεκτροκινητήρες, αναλόγως έκδοσης) εάν πατήσεις βαθιά το γκάζι ή το ποσοστό της μπαταρίας πέσει κάτω από το 25%
Tο πρώτο πρόγραμμα λειτουργίας, το EV, επιλέγεται, αν θέλει ο οδηγός, για μετακινήσεις στην πόλη. Το δεύτερο, το HEV, εμπλέκεται σε φάση επιτάχυνσης.
Ο θερμικός κινητήρας φορτίζει, σε ρόλο γεννήτριας, τον ηλεκτροκινητήρα, σε ένα ρυθμίσιμο ποσοστό μεταξύ 25% και 70%.
Πρακτικά υπάρχει ένα ευρύ φάσμα κίνησής του ως EV. Κάτι που όντως υποστηρίζεται από την εμπειρία οδήγησής του, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο και μεγάλες αποστάσεις.
2 Θερμικοί κινητήρες: Ατμοσφαιρικός & Turbo
Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.5 λίτρων αποδίδει 98 PS και η συνδυαστική ισχύς με έναν ηλεκτροκινητήρα είναι 218 PS και 300 Nm, σε προσθιοκίνητη μετάδοση. Ο υπετροφοδοτούμενος, επίσης 1.5 λίτρων αλλά 131 PS, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδοντας συνολικά 324 PS και 550 Nm, σε τετρακίνητη διάταξη
Οδηγώντας το BYD Seal U DM-i, η αίσθηση είναι πως οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με ελάχιστα αντιληπτή τη μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία.
Η εμπειρία είναι ραφιναρισμένη, δεν έχει «σκαλοπάτια» και υπάρχει αυτή η χαρακτηριστική ομαλή ροή των EV στην κίνησή του
Είναι premium μέσα;
Σε επίπεδο απτής ποιότητας το Seal U DM-i κοιτάζει στα μάτια τα μέτρα αναφοράς που έχουμε στο μυαλό
Είναι αξιοσημείωτο το πόσο γρήγορα έμαθαν οι Κινέζοι τη λογική του ευρωπαϊκού premium. Το πώς το θέλει, δηλαδή ο αγοραστής: στιβαρό κόκπιτ, μαλακές επιφάνειες, μικροί αρμοί, μηδενικοί τριγμοί, ποιοτικά υλικά και διπλά κρύσταλλα για υψηλή μόνωση. Σχεδιαστικά αυθύπαρκτο, όχι κόπια, και με τους επιβάτες του να αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ακριβό περιβάλλον
Ο μικρός κρυστάλλινος επιλογέας στη βάση της κονσόλας και οι στέρεοι διακόπτες δίνουν τη δική τους συνεισφορά στο καλοσφιγμένο και premium εσωτερικό. Ναι, είναι τέτοιο και είχε φανεί ήδη από την πρώτη επαφή με τη BYD, από ‘κείνο το βράδυ στο Ζάππειο Μέγαρο, όταν είχε γίνει το αρχικό λανσάρισμα της μάρκας στην Ελλάδα
DM: Τι θέλει να πει ο (Κινέζος) ποιητής;
Το DM θα μπορούσε να σημαίνει, όπως λένε και στα κοινωνικά δίκτυα, ”Direct Message”. Στην πραγματικότητα σημαίνει ”Dual Mode”
Αναπτύχθηκε αποκλειστικά από την BYD και όχι από εξωτερικές συνεργασίες, προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων, όπως ενεργειακή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, οδηγική απόδοση και άνεση.
Ωστόσο θα μπορούσε να είναι και ένα απ’ ευθείας μήνυμα ικανοτήτων προς τον ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Πόση αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έχει;
Με έως και 81% χρήση του Seal U DM-i με ηλεκτρική ενέργεια, η προσθιοκίνητη έκδοση Boost με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα έχει έως 80 χλμ. Η τετρακίνητη Design με τον turbo κινητήρα έως 70 χλμ. Αντίστοιχα, οι επιδόσεις επιτάχυνσης για τα 0-100 χλμ/ώ. είναι 8,9 δ/λ. και 5,9 δ/λ., αντίστοιχα
Μεταξύ δε των νέων αρκτικόλεξων που μαθαίνουμε κάθε μέρα στην αυτοκίνηση, έχει προστεθεί και το ”V2L”. Μεθερμηνευόμενον, ”Vehicle To Load”. Σε απλά ελληνικά, η λειτουργία που δίνει ρεύμα σε μικροσυσκευές, ακόμα και στο μέσον του πουθενά. Ζεσταίνεις καφέ, φορτίζεις, βάζεις, αν θες, και σκούπα. Το Seal U DM-i την παρέχει στάνταρ, φορτίζει σε 18 kW DC και έχεις από 30-80% φόρτιση σε 35 λεπτά της ώρας
Συμπέρασμα
Αισθητικά διακριτικό, χωρίς να δείχνει μενίρ ή προκλητικά, το Seal U DM-i έχει στα «χαρτιά» του ένα εξελιγμένο υβριδικό πακέτο.
Σε συνδυασμό με μπαταρίες Blade που εξοικονομούν χώρο στο πάτωμα, διαπρέπουν σε τεστ ασφάλειας και διαθέτουν εντυπωσιακή διάρκεια ζωής με περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης, υποστηρίζει τη ”no stress” μετακίνηση σε ένα SUV ικανό να «γράφει» χιλιόμετρα.
Διαθέτει τις επιδόσεις, τις ποιοτικές λεπτομέρειες, τεράστιους χώρους για τους πίσω, όχι τον πιο μεγάλο χώρο αποσκευών και μια πολύ χαμηλή κατανάλωση – όλα προσανατολισμένα στη λογική της άνεσης.
Πιθανόν να είναι και το πιο ώριμο προϊόν της γκάμας, ένα σοφιστικέ Plug-in, για μια Ευρώπη που ψάχνει να βρει λύσεις απέναντι σε μια ηγέτιδα νέα δύναμη. Από €38.900 για την έκδοση Boost των 218 PS και ο διαμορφωτής εδώ
Ιnfo / Photo: bydauto.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.