25 Χρόνια Porsche 911 GT3. Δύο φορές ζωντανός

Post date:

Author:

Category:

Το 911 GT3 είναι εργαλείο ακριβείας επί 25 χρόνια. Δοξάστε επ’ ευκαιρία ανανέωσης. Όχι ότι θα μας χάλαγε κάτι και σε πιο παλιό

Porsche 911 GT3 992.2

Φέτος συμπληρώθηκαν 25 χρόνια από το πρώτο Porsche 911 GT3. Σκαλίζουμε πληγές για ένα αυτοκίνητο που αγαπιέται όσο ελάχιστα. Σεβασμός, ανεξαρτήτως γενιάς τους

Ανανέωση, λοιπόν, για το 911 GT3 που μόλις παρουσιάστηκε και επισήμως. Επί του τυπικού, ο κωδικός είναι 992.2 και μάλλον πρόκειται για το πιο «πρακτικό» GT3 – όσο μπορεί να είναι ένα φουλ εστιασμένο, ατμοσφαιρικό που συνεχίζει να στροφάρει στις 9000 rpm και να σε συνδέει με τα οδηγικά δρώμενα όσο λίγα αυτοκίνητα on sale

Ο φαινομενικά αντιφατικός χαρακτηρισμός περί πρακτικότητας σχετίζεται και με την, για πρώτη φορά, δυνατότητα τοποθέτησης πίσω καθισμάτων και ανακλινόμενων bucket.

Ταυτόχρονα οι κανονισμοί στην ΕΕ γίνονται όλο και αυστηρότεροι, ακόμα και στα μεσοδιαστήματα ενός facelift. Πόσο; Ακόμα και 50% πιο απαιτητικοί προς τους κατασκευαστές σε επιμέρους κατηγορίες

Έτσι, θέλοντας και μη, επιστρατεύτηκαν μεταξύ άλλων, οι νεότεροι εκκεντροφόροι από GT3 RS, ανασχεδιασμένη κεφαλή και το σύνολο συνεχίζει να αποδίδει λίγο πάνω από 500 PS και με κατά 8% κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, ανεξαρτήτως χεροκίνητου ή PDK 7 σχέσεων

Είκοσι πέντε χρόνια GT3 είναι αυτά, με την εξέλιξη ποτέ να μην τελειώνει, το χρήμα να ανακυκλώνεται, και τη σπορ εμπειρία να παραμένει ακέραια.

Ακόμα και με πίσω καθίσματα για πιτσρίκια και Isofix.

Διαθέσιμη και σε Touring, σε περίπτωση που θέλετε κάτι σε πιο διακριτικό.


Ντεζαβού στο «Όλα πίσω»: Τι εστί Porsche 911 GT3

White Porsche 911 GT3 (997)

Το GT3 ήταν το αυτοκίνητο που ομολόγκαρε η Porsche για να τρέχει στους αγώνες Cup ανά την υφήλιο. 

Και γι’ αυτό το λόγο ήταν το πιο εστιασμένο στην γκάμα της. Νόμος. Όχι το πιο γρήγορο.

Για παράδειγμα, η Turbo με τόση ροπή που παραδοσιακά διαθέτει, της δίνει μερικά μαθήματα στις ρεπρίζ. Και είναι και πιο ολοκληρωμένη ως σύνολο χρήσης.

Όμως, αν θες τη μέγιστη δυνατή εμπλοκή σε σασί  με τον κωδικό 911, τότε η GT3 ήταν μονόδρομος. Τουλάχιστον μέχρι να ‘ρθουν και τα GT3 RS στην παρέα

Αν σας γοητεύει η πραγματική οδήγηση, όπου οδηγός και μηχάνημα γίνονται ένα, αν έχετε ξεπεράσει το στάδιο της πρόωρης εκσπερμάτισης για το ποιος έφτασε πιο γρήγορα, τότε ίσως αξίζει να γραφτούν δυο κουβέντες για αυτό το αυτοκίνητο. Τα 25 Χρόνια του GT3 γιορτάζουν και οι Πραγματικοί Οδηγοί χαίρονται μαζί του

Aπλές λεπτομέρειες;

Στο GT3 κάθε λεπτομέρεια πηγάζει από το πάθος για οδήγηση. 

Αν, για παράδειγμα, σας αρέσει η ψαρωτική πίσω φτερούγα και ο διαφοροποιημένος εμπρός προφυλακτήρας, τότε είναι ωραίο να ξέρεις πως η ομοιότητα με το Aero Kit με το οποίο κυκλοφορούσαν και αρκετά Carrera ανά την επικράτεια είναι περιορισμένη.

Το GT3 παρήγαγε μηδενική άντωση στον εμπρός άξονα ενώ η φτερούγα-απλώστρα δεν είναι σταθερή αλλά ρυθμιζόμενη και δημιουργεί αρνητική άντωση. Λεπτομέρεια, ε; Ναι, αλλά δείχνει την εμμονή στο μέγιστο δυνατό

Το ίδιο πρεσβεύει και η ανάρτηση που βεβαίως και έχει τις ηλεκτρονικές μπουκάλες PASM, μόνο που εδώ τα ψαλίδια και οι αντιστρεπτικές μπορούν να πάρουν διαφορετικές θέσεις ανάλογα με το στιλ οδήγησης, κυρίως σε πίστα.

Ταπεινή συμβουλή: αν έχετε την τύχη, αν είστε ένας απ΄τους ελάχιστους στην ελληνική επικράτεια που οδηγείτε ή έχετε καλά κρυμμένο ένα GT3, μην κάνετε το λάθος και πειραματιστείτε με το set-up γιατί αν δεν είναι ο άνθρωπος γκουρού (όπως ο Όλαφ Μάνθεϊ, στη Γερμανία, όπου στήνονται οι περισσότερες αγωνιστικές Porsche) θα καταλήξετε με ένα «απροσάρμοστο» GT3.

Το 911 είναι ένα μικρομετρικό αυτοκίνητο λόγω αρχιτεκτονικής. Δεν πειραματίζεσαι στο κουτουρού

Porsche 996 GT3 RS

Τόσο κοστίζει μία βόλτα με τον Κέβιν Εστρέ

Η αναλογική αίσθηση

Επανερχόμαστε στα περί «αναλογικής 911» με τη χειροκούνα, χωρίς τις ενεργές πίσω βάσεις (που βοηθούν το turn in), με κλασικό χειρόφρενο στο κέντρο και με το μικρό μεταξόνιο των 2,36 μέτρων. Πιο μικρό κι από Mirca.

Ο πιο ώριμος, συνεκτικός κρίκος μεταξύ των παλιών κλασικών RS και της σύγχρονης γενιάς θα είναι το 997 GT3. Τπ 991, απ΄τη σύντομη εμπειρία μου, είναι σε άλλο επίπεδο. Αλλά και πιο hi-tech. Δεν είχα την τιμή με 992 GT3.

Τα χειριστήρια στο GT3 997 μεταδίδουν μια οργανική αίσθηση, το τιμόνι είναι τηλεπαθητικό (ναι, με υδραυλική κρεμαγιέρα που σπαρταράει στις ανωμαλίες του δρόμου) και ο συμπλέκτης από τους πιο βαρείς της κατηγορίας.

Η πρόσφυση είναι πρακτικά ανεξάντλητη, τα γνωστά «θεματάκια» που υπήρχαν σε όλα τα 911 (όπως η μουδιασμένη πρόσφυση του μπροστινού άξονα στην είσοδο της στροφής ή το ευαισθητοποιημένο ABS) είναι δραματικά μειωμένα, οπότε μένεις να απολαμβάνεις τη σχέση σου με το κόσμημα

Θαυμάστε απλότητα και πολεμικό F16 με πινακίδες κυκλοφορίας. Μελλοντικό κλασικό. Αλλά ποιος δίνει δεκάρα για τα απολιθώματα των garage queen και των επενδυτών; Αν την έχεις, τη ρουφάς κάθε μέρα και νιώθεις δυο φορές πιο ζωντανός


Το φοράς σαν γάντι, χώνεσαι στο σταθερό μπάκετ που είναι μέρος του προαιρετικού πακέτου Club Sport (αν είναι να πάρεις GT3 «λέει» μόνο με τα roll bars και τα καθίσματα από την Carrera GT) και επικεντρώνεσαι στην ακρίβεια ενός χειρουργικού εργαλείου και ενός επίπεδου 6κύλινδρου που έχει τη δική του θέση στην ιστορία. Ο παππούς Mezger «κέντησε» με το μοτέρ των 3,6 λίτρων.

Το μηχανολογικό συμπέρασμα

Με απλές κουβέντες, πρόκειται για τον πιο δυνατό ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο που είχε ποτέ μπει μέχρι τότε σε αυτοκίνητο παραγωγής και, βέβαια, για ένα γνήσιο απόγονο των αγωνιστικών μοτέρ που τίμησαν τα θρυλικά GT1 και τα τέρατα RSR.

Παρέα του ένα κιβώτιο το οποίο προβλέπει για τους ψυχάκηδες ακόμα και διαφορετικό γρανάζωμα (δεν είναι κακή ιδέα μια πιο κοντή τελική σχέση) και το οποίο θεωρείται εξαιρετικά ανθεκτικό στην καταπόνηση.

Και αν σε μερικές δεκαετίες θέλετε να δείξετε στον γιο σας ένα πραγματικό αντρικό, γνήσια οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, καλό είναι να ‘χετε μια τέτοια στο γκαράζ. Τη λευκή που ξεχωρίζει. Εντάξει, δεν θα κολλήσουμε και στο χρώμα.

25 Χρόνια Porsche 911 GT3 είναι αυτά. Happy birthday, κούκλα!

Photo: Porsche / Γ. Κούτος / 4Drivers


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει