Αθήνα-Ναύπλιο και πάλι πίσω με το ολικά καινούργιο Mégane. Τι προλάβαμε να δούμε, τι αξίζει να θυμάσαι.
Τι λέει το 4Drivers: νέο πλαίσιο (CMF), επιδόσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας (0-100 σε 11.3” , τελική 187 km/h), ενδοτικό και ιδανικό για να καταπίνει χιλιόμετρα με την γκατζετολογία της συνδεσιμότητας σε εξέχουσα θέση. ”Χλιαρό” ως αίσθηση μέχρι να αρχίσει να πιέζεται. Γενικότερα, εκτεταμένη γκάμα κινητήρων από 90 ως 205 ίππους. Μόνο πεντάθυρο…
Oh yes: απόσβεση, φρένα, τα φαρδύτερα μετατρόχια στην κατηγορία, ίσως τα πιο αναπαυτικά καθίσματα στην κλάση, εργονομία, σταθερότητα στις υψηλές ταχήτητες, ευκολία χρήσης, ”συχγωρητικό” σασί
Sorry, no: αδιάφορη αίσθηση κρεμαγιέρας, μέτριοι χώροι για τους πίσω όπως και δυσκολία πρόσβασης για αυτούς
Απέναντι: Ford Focus, Opel Astra, Seat Leon, VW Golf
Bitch, better have my money: από €17.150 και €18.890 για τις εκδόσεις ”βενζίνης” και diesel, αντίστοιχα
Σε μια λαλίστατη και εμπνευσμένη στιγμή το πρώην μεγάλο αφεντικό της Ferrari, Luca di Montezemolo, όταν το ρώτησαν ”γιατί οι Ferrari μεγαλώνουν σε διαστάσεις” απάντησε: επειδή οι περισσότερες πελάτες μας παχαίνουν!
Μην ξεπετάξετε τη δήλωση αβάδιστα αλλά δώστε της την αναλογία που της αρμόζει. Που δεν είναι άλλη απ΄το ότι, αν ακόμα και το καθαρόαιμο απ’ το Μαρανέλο έχει μια τάση επιμήκυνσης, καταλαβαίνετε πόσο δικαιολογημένη είνα η τάση μαζικών αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα το νέο Megane, να την ακολουθεί. Την τάση…
Το πλαίσιο, λοιπόν, που ακούει στον κρυπτογραφημένο κωδικό CMF, ναι, σωστά μάντεψες φίλε οδηγέ, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Σε μήκος (+64 mm), μεταξόνιο (+28 mm), μετατρόχια (+46 mm/ + 39 mm).
Κι αν έχουμε ιδεολογική διαφορά προς την συνεχή αύξηση διαστάσεων ας μην τρώγαμε. Κουμάντο στο ψυγείο όμως δύσκολα επιτυγχάνεται και έτσι ακολουθούν οι κατασκευστές τις ορέξεις μας. Σύμφωνοι, είναι χαμηλότερο (-25 mm) και ο πίσω πρόβολος είναι κάποια αδιόρατα -21 mm. ”Δίαιτα” εκεί.
Η ουσία είναι πως εκεί πάει γενικά η κλάση και το Mégane ακολουθεί με τη δική του ταυτότητα σε πολλά σημεία. Ένα απ΄αυτά είναι τα μπροστινά φώτα LED σχήματος “C” με τρισδιάστατο εφέ.
Οι εκδόσεις του νέου Mégane που είναι εφοδιασμένες με φωτιστικά σώματα full LED συνδυάζονται με σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης-μεσαίας σκάλας (τεχνολογία LED Pure Vision). Τα πίσω φώτα LED με τεχνολογία Edge Light είναι μόνιμα αναμμένα δημιουργώντας μια μοναδική 3διαστατη οριζόντια φωτεινή υπογραφή.
Τη διαδρομή προς το ξενοδοχείο ”Αμαλία” στο Ναύπλιο, όπου έγινε η παρουσίασή του, συνδυάζει το γνωστό ανοιχτό κομμάτι και στη συνέχεια, αν θες, ωραίες κλασικά έρημες διαδρομές στην καρδιά του ελληνικού χειμώνα.
Στο πρώτο κομμάτι εκτιμάς άμεσα και με κλειστά παράθυρα τη δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο μόνωσης της καμπίνας και του περιορισμού των θορύβων. Σ’ αυτό συμβάλει και η χρήση επιπλέον ηχομονωτικών υλικών στο καπό του κινητήρα, σε φτερά, κολόνες όπως και η μεγαλύτερη ακαμψία του πλαισίου (της οποίας η τιμή δεν την είδα στο press kit) για μείωση των κραδασμών.
Υπενθυμίζουμε πως και στα δύο σκέλη της διαδρομής, από και προς Αθήνα, οδηγήσαμε μόνο την έκδοση 110 dCI με χωρητικότητα 1.5 λίτρα, ισχύ στα 110 PS και μια ενδιαφέρουσα ροπή 250 Nm από τις 1.750 rpm.
Σ’ αυτές τις συνθήκες ταξιδεύει αρχοντικά με τα δεδομένα της κλάσης. Ούτε πολύ σφιχτό για να κουράσει, ούτε μαλθακό για να νιώσεις πλεύσεις ή άλλα περίεργα. H διαφορά είνα πως, για όποιον είναι εξοικειωμένος με τη λογική της Renault – από παλιές Laguna μέχρι και νεότερη ιστορία, είναι ενδιαφέρον πώς διατηρείται το χαρακτηριστικό feeling κάθε εταιρείας που σέβεται τον εαυτό της.
Εδώ, λοιπόν, υπάρχει η γνωστή γαλλική σκυτάλη: το αυτοκίνητο παραμένει υποδειγματικά άνετο και καλοτάξιδο, με καθίσματα case study, καταπίνει χιλιόμετρα με ευκολία και εκει που τείνεις να το χαρακτηρίσεις χλιαρό ως αίσθηση, πρέπει να το πιέσεις για να το δεις να ζωντανεύει μπνέοντας εμπιστοσύνη με ”κρεατώδες” (sic) μπροστινό και σωστή γραμμικότητα.
Δεν έχει, πάντως, τη μηχανολογική ενάργεια ενός Focus ως αίσθηση. Είναι όμως αισθητά πιο ξεκούραστο σε μεγάλες διαδομές.
Σε πιο κλειστά κομμάτια, το μπροστινό του είναι ακριβές, παρά την αδιάφορη αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας (η Renault παραδοσιακά θυσιάζει μέρος της ζωντάνιας του τιμονιού χάρην μιας μεγαλύτερης ανοχής σε διορθώσεις υπό πίεση).
Επίσης, το νέο Mégane στις εκδόσεις GT είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που χρησιμοποιεί το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης 4Control, το οποίο επενεργεί στους πίσω τροχούς. Ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της Renault Sport, ειδικά για το νέο Mégane, το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνονται για την ακρίβεια αντίδρασης στις εντολές του οδηγού.
Μπορείτε να διαβάσετε ακριβώς τι κάνει η δημοκρατικοποίηση της τετραδιεύθυνσης εδώ.
Μια γεύση απ΄ την τελείως νέα καμπίνα. Η πλήρης γκάμα τεχνολογιών είναι μοναδική στη κατηγορία και περιλαμβάνει έγχρωμο head-up display, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη TFT και σύστημα R-Link 2 με οθόνη αφής – ταμπλέτα σε δύο επιλογές, κάθετη τοποθέτηση με οθόνη 8,7 ιντσών ή οριζόντια τοποθέτηση με οθόνη 7 ιντσών,
Στο δρόμο για το Ναύπλιο βολευτήκαμε πολύ γρήγορα. Τέρμα κάτω το ύψος για να αισθάνεσαι καλύτερα το σασί, τιμόνι κοντά στο στήθος, ελαφρά κάθετη πλάτη είναι η σωστή συνταγή και σ’ όλη τη διαδρομή δεν χρειάστηκε να κάνουμε μικροδιορθώσεις, ενδεικτικό των ergonomics και του άψογου καθίσματος. Εντάξει, το είπαμε αυτό…
Δεν μας άρεσε η τοποθέτηση του χειρόφρενου που εξέχει μάλλον άγαρμπα και κρίμα που πάνω που πανηγυρίσαμε για το ότι δεν είχε το ηλεκτρικό που δεν συμπαθούμε. Τόσο για λόγους επιπλέον -τελευταίας στιγμής- βοήθειας σε απρόσμενη ”φουρκέτα” όσο και ιδεολογικά. Τεσπά.
Στους κινητήρες συναντά κανείς μια ευρεία γκάμα που η Renault έχοντας ένσημα δεκαετιών στην υπετροφοδότηση ξέρει να παρουσιάζει εξαιρετικά σύνολα και, όπως έχουμε επανειλημμένα διαπιστώσει, με μικρές μόνο αποκλίσεις απ΄τις επίσημες καταναλώσεις.
Κινητήρες βενζίνης
Ο Energy TCe 100 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 100hp και 175Nm ροπής από τις 1.500rpm, 120g CO2/km, 5,4 litres/100km
Ο Energy TCe 130 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 205 Nm ροπής από τις 2.000rpm. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 λίτρων προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με ένα ατμοσφαιρικό 2λιτρο σύνολο. Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την καύση και επιδρά ευεργετικά στον τομέα της κατανάλωσης (5.3 litres/100km) και τις εκπομπές CO2 (119g/km).
Διαθέσιμος αποκλειστικά με το νέο Mégane GT:
Ο Energy TCe 205 με το κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων: 205hp και 280Nm ροπής από τις 2.000rpm. Το συγκεκριμένο σύνολο παρά την υψηλή απόδοση, διατηρεί χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6 litres/100km) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 (134g/km).
Κινητήρες Diesel: σύνολα έως 163 ίππους
Ο Energy dCi 90 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 90hp και 220Nm ροπής από τις 1.750rpm, 95g CO2/km, 3,7 litres/100km
Ο Energy dCi 110 του αυτοκινήτου δοκιμής με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 110hp και 260Nm ροπής από τις 1.750rpm.
Σύμφωνα με την εταιρεία, Οο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το νέο Mégane ανάμεσα στους ηγέτες της κατηγορίας όσον αφορά τις εκπομπές CO2 (95g/km) και την κατανάλωση καυσίμου (3,7 litres/100km).
Ο Energy dCi110 με το κιβώτιο EDC 6 σχέσεων: 110hp και 250Nm ροπής από τις 1.750rpm, 95g CO2/km, 3,7 litres/100km.
Ο Energy dCi 130 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 320Nm από τις 1.750rpm, 4 litres/100km και εκπομπές CO2 103g/kmm.
Μινιμαλιστική οθόνη, ευανάγνωστες ενδείξεις, εύκολα προσβάσιμες. Οι petrolheads αδιαφορούν συνήθως για την γκατζετολογία αλλά, όπως έχουμε ξαναγράψει, ακόμα κι ένας τέτοιος μπορεί να ζητά ένα σωστό, ασφαλές και no stress αυτοκίνητο για τα γενικά προστάγματα. Και να ‘χει και κάτι για να βγαίνει τα βράδυα – αν είναι τυχερός.
Για να επανέλθουμε στην τάξη, ένα ακόμα στοιχείο που συνήθως κανείς βρίσκει σε μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας είναι το έγχρωμο head-up display που συμβάλει στην άνεση και την ασφάλεια, κάνοντας ακόμα αποτελεσματικότερα τα οδηγικά βοηθήματα. Χωρίς να χρειαστεί να πάρει τα μάτια του από το δρόμο, ο οδηγός μπορεί να δει την ταχύτητα του οχήματος, καθώς και πληροφορίες για την πλοήγηση και τα οδηγικά βοηθήματα με απόλυτη ασφάλεια.
Το νέο Mégane επωφελείται από τελευταίας τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα που εφοδιάζουν επίσης τα νέα Espace και Talisman. Όλα τα οδηγικά βοηθήματα είναι προσβάσιμα μέσω του R-Link 2.
Λεπτομέρειες απ΄τη φωτιστική ταυτότητα. Οι Γάλλοι τόνισαν ιδιαίτερα το στοιχείο αυτό, το lighting δηλαδή, που εξελίσσεται σε βασικό, πλεον, συνεργάτη του εκάστοτε σχεδιαστικού τμήματος.
Το γνωστό τσιτάτο λέει πως ο διάβολος είναι στη λεπτομέρεια. Το Megane GT δείχνει αμέσως πιο επιθετικό και εστιασμένο. Ο διάβολος έχει δίκιο.
Όπως είπαμε και παραπάνω, εφοδιάζεται με ενεργή τετραδιεύθυνση
4Control που οποίο επενεργεί στους πίσω τροχούς.
Το 4Control έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Renault Sport και θα εφοδιάζει το αναμενόμενο RS παρότι, όπως μας πληροφόρησε ο πάντα available και άψογος Υπεύθυνος Επικοινωνίας της Renault, κ. Ιάκωβος Κρομμύδας, δεν έχουν κάποια επιπλέον ενημέρωση απ’ το εργοστάσιο αναφορικά με την κορυφαία έκδοση που ετοιμάζεται.
Σύμφωνα πάντως με το επίσημο press kit, ειδικά για το νέο Mégane, το συγκεκριμένο σύστημα ”προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνονται για την ακρίβεια αντίδρασης στις εντολές του οδηγού, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα οδηγικής απόλαυσης.” Αναμένουμε να το οδηγήσουμε για να δούμε και στην πράξη τι νιώθεις, πόσο πιο ακριβές γίνεται σε κλειστές και ανοιχτές καμπές.
Μέχρι τότε ισχύει η φράση του Μοντεζέμολο.
Info: renault.gr /Photo: Renault/ Γ. & Χ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.