2ο Χέρι: Audi S3 (8L). Τι να ξέρεις στο μεταχειρισμένο

Post date:

Author:

Category:

Το αυτοκίνητο που έβαλε τη γερμανική εταιρεία στο σοβαρό ταμπλό των hot hatch, το πρώτης γενιάς Audi S3 (8L), έφερε τις επιδόσεις, την ποιοτική καμπίνα και την άπλετη πρόσφυση στη διπλανή πόρτα. Στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν εκατοντάδες αντίτυπα. Να τι αξίζει να γνωρίζεις και τι να ελέγξεις πριν αγοράσεις

Audi S3 8L Τι να προσέξω

Το Audi S3 (8L) – όσο πιο ορίτζιναλ στην αρχική του εκδοχή τόσο το καλύτερο. Αισθητικά δε; Χάρη στην ψυχρή σχεδίαση της Audi, στέκεται και σήμερα


Ήταν Φεβρουάριος του ’99 όταν οι Γερμανοί κατέβασαν στο παιχνίδι των hot hatch της εποχής το Audi S3 (8L) με το θρυλικό πλέον κινητήρα των 1,8 λίτρων, το τούρμπο και, αρχικά, τους 210 ίππους

Η αγορά πιάστηκε εξ απίνης.

- Διαφήμιση-

Δεν είχε συνηθίσει σε ένα διακριτικά επιθετικό αμάξωμα, με επιδόσεις junior supercar και όρια που μπορούσαν να εξερευνηθούν με ασφάλεια.

Τα δε συγκριτικά τεστ της εποχής, είκοσι και πλέον χρόνια πριν, μόλις είχαν βρει ένα σταθερό πρωταγωνιστή.

Το πρώτης γενιάς S3 έφερε απροσδόκητα γενναιόδωρο grip σε μια εποχή που για να βρεις οδηγοκεντρική τετρακίνηση έπρεπε να καταφύγεις στις ιαπωνικές «φτερούγες» των Evo και Impreza

Audi S3 1999 back

Τι μας αρέσει

Ολοκληρωμένο, ταξιδιάρικο, χρηστικό στην καθημερινότητα, αποτελεσματικό αν θες να κινηθείς πραγματικά γρήγορα, κόκπιτ που δε θυμίζει αρχαιολογία, δυνατό.

Τα περισσότερα Audi S3 (8L) έχουν δεχτεί βελτιώσεις χάρη στις πολλές δυνατότητες του 1,8 με τις 5 βαλβίδες στον κύλινδρο. Θα μπορούσες να το πεις και σύγχρονο κλασικό

Audi S3 8L Τι να προσέξω

Υπέροχοι τροχοί 17 ιντσών (σχεδιαστικών επιρροών από το πρωτότυπο Avus), επίσης εντυπωσιακά καθίσματα της Recaro με επένδυση αλκαντάρα και ηλεκτρική ρύθμιση. Χλιδή της εποχής

Οι τιμές καθορίζονται αναλόγως χιλιομέτρων, κατάστασης – όχι τόσο αναλόγως ηλικίας.

Τι δε μας αρέσει

Σαφώς πιο μονοδιάστατο οδηγικά σε σχέση με τα ιαπωνικά, ιερά τέρατα που προαναφέρθηκαν.

Το S3, βασικά, ήταν προσθιοκίνητο που μοίραζε ροπή στον πίσω άξονα μέσω Haldex. Ίσον περιορισμένη ρυθμισιμότητα εντός της καμπής.

Μάλλον τεχνητό σε αίσθηση τιμόνι, παρότι καλύτερο από αυτήν την άποψη από τις αντίστοιχες σημερινές ηλεκτρικές κρεμαγιέρες.

Μέτριος σε αίσθηση επιλογέας.


Audi RS3 Sportback

Τι να προσέξεις σε αμάξωμα και εσωτερικό

Το Audi S3 (8L) αντιστέκεται σθεναρά στη σκουριά.

Σε κάθε περίπτωση, κάνετε έναν έλεγχο στις ράγες και υδροροές οροφής.

Συχνά τα πλαστικά κλιπ του μηχανισμού ηλεκτρικών παραθύρων χαλούν και κινδυνεύετε να μείνετε με μισάνοιχτα. Πολλοί το έχουν αντικαταστήσει με τα μεταλλικά από Audi A6.

Το ηχοσύστημα Concert Stereo ενδεχομένως να παρουσιάσει βλάβη και να μη ρυθμίζει την ένταση.

Audi S3 Τι να προσέξω

Το ντουλαπάκι συνοδηγού μπορεί να χαλαρώσει και να κουνιέται ενώ οι ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων χάνουν τα πίξελ τους.

Γενικά, πάντως, το κόκπιτ του S3 είναι γεροδεμένο, ανθεκτικά συναρμολογημένο και δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα.



Κινητήρας, μετάδοση, ανάρτηση

Κάθε 65,000 χιλιόμετρα τα μπουζί και το λάδι του Haldex θέλουν αλλαγή ενώ το πολύ μέχρι τα 90,000 km πρέπει να έχει αντικατασταθεί ο ιμάντας μαζί με την τρόμπα νερού.

Χρειάζεται έλεγχο ο θερμοστάτης και καλό είναι η θερμοκρασία να μην υπερβαίνει τους 90 βαθμούς στη σχετική «δοκιμή» που θα κάνετε στο μεταχειρισμένο που σας ενδιαφέρει.

Ελέξτε τον αισθητήρα MAF και παρατηρείστε τυχόν μη σταθερό ρελαντί.

Συχνά προκύπτουν σκουριασμένες βίδες στον καταλύτη και προκαλείται θόρυβος ενώ έχει παρατηρηθεί και το ελαττωματικό ρελέ της αντλίας καυσίμου.

Συχνά ακούγεται θόρυβος υπό κλίση από τις αντιστρεπτικές ράβδους (ζαμφόρ). Να μια καλή αφορμή για να τις αντικαταστήσετε με ελαφρώς σκληρότερες και λιγότερο body roll.

Τέλος κάνετε έναν έλεγχο στα ψαλίδια και στα παρεμβύσματα (σχετικά χαμηλό κόστος) καθώς και στο σερβό του φρένου.

Πώς είναι οδηγικά;

Ευθύβολο, γρήγορο, με πολύ υψηλή τελική ταχύτητα και γενικώς εύκολο στην έλεγχό του.

Δύσκολα ανεβαίνεις υψηλό οδηγικό επίπεδο με το S3. Και αυτό είναι κάτι που συνεχίζει να ισχύει μέχρι και σήμερα που τα σημερινά RS3 έχουν φτάσει τους 400 ίππους

Όμως είναι ένα συνολικά ευχάριστο hot hatch που σου χτίζει αυτοπεποίθηση να πιέσεις. Έστω και αν ως αναλυτικότητα αίσθησης και συμμετοχής δεν είναι κάτι ξεχωριστό.


Honda civic type r

Εκδόσεις

Αρχικά το S3 παρουσιάστηκε με κινητήρα απόδοσης 210 ίππων και 270 Nm ροπής (από τις 2,100 rpm)

Από το 2001 απέκτησε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, 225 PS και η ροπή έφτασε τα 280 Nm (από τις 2,200 rpm). Μαζί κατέβασε και το κλασικό 0-100 από τα 6,8 στα 6,6 δευτερόλεπτα. Τη δε τελική από τα 238 στα 243 km/h. Και όλα αυτά από έναν κινητήρα μόλις 1,8 λίτρων

Audi S3 8L specs

Tα αυτοκίνητα του 2002 δέχθηκαν και το σχετικό facelift μαζί με το ενιαίο, πλέον, σύνολο προβολέων και δεικτών πορείας, διαφορετικά μπροστινά φτερά, διαφοροποιημένα πίσω φώτα και περιορισμένη αναβάθμιση στο εσωτερικό

The insider

Το σασί του Audi S3 (8L) είχε τον εσωτερικό κωδικό ”PQ34”.

Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια αυτή η πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε για, ούτε λίγο ούτε πολύ, επτά διαφορετικά μοντέλα στο γκρουπ.

Συμπέρασμα

Με αρκετό ψάξιμο μπορεί να βρεθεί ένα πραγματικά αξιόλογο S3 που να σας συντροφεύσει οδηγικά και να ανταποκριθεί σε ένα ευρύ φάσμα αναγκών.

Δεν είναι Focus RS πρώτης γενιάς, δεν είναι Clio Williams αλλά είναι πιο βατό στο όριο, πηγαίνει μάλλον πιο γρήγορα στο βρεγμένο και μπορεί να ακολουθήσει, ακόμα και σήμερα, ικανές σπορ κατασκευές

Η άποψή μας είναι ότι αν το δούμε με στεγνά οδηγοκεντρικά δεδομένα, το σημερινό Audi S3 δεν κάνει την τομή που έκανε ο πρόγονός του δύο δεκαετίες πριν. Μελλοντικό κλασικό.

Database
Κινητήρας1,8 lt, 4-κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο
Ισχύς210 & 225 PS
Ροπή270 Nm
ΜετάδοσηΤετρακίνηση
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 6,8''
Τελική ταχύτητα238 km/h
Μέση κατανάλωση9,1 lt/100 km (επίσημη μέση τιμή)
Βάρος1,375 kg
Μέση τιμή στις αγγελίες (Ιούνιος 2021)€6,061

Photo: audi.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει